کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۴۶۳
تاریخ خبر:

حلول روح ساشا ایلیچ در بازی استقلال و نساجی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | استقلال پنجشنبه شب در ورزشگاه آزادی مقابل نساجی قائمشهر با تساوی یک - یک متوقف شد تا دیگر حتی از نظر ریاضی هم شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر نداشته باشد‌ اما چیزی که اتفاق به این مهمی را هم تحت تاثیر قرار داد، سوپرگل دیدنی و عجیبی بود که محمد میری به استقلال زد. او این گل را کمی جلوتر از دایره میانی زمین و با شوتی از فاصله حدود ۴۰ متری وارد دروازه سیدحسین حسینی کرد. این گل همه را به یاد گل وریا غفوری به استقلال و چند سوپرگلی که ساشا ایلیچ در یک فصل در پرسپولیس خورد انداخت. به بهانه این گل، چند گل عجیب دیگر را که حسینی در این فصل خورده مرور می‌کنیم.

*** هفته اول از ماشین‌سازی تبریز
در دقیقه ۹۵ بازی و در حالی که ماشین‌سازی با خطای محمد دانشگر در پشت محوطه جریمه از بازی اخراج شده بود، این تیم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. اتابک زارعی هافبک ماشین‌سازی پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای زیبا و دقیق توپ را به گوشه بالای سمت چپ دروازه سیدحسین حسینی زد تا استقلال لیگ نوزدهم را با باخت شروع کند. حسینی در این گل از دو زاویه مقصر بود. او ابتدا دیوار دفاعی تیمش را به شکلی چید که می‌شد به راحتی توپ را از آن عبور داد. در مرحله دوم هم جاگیری اشتباه خود او و واکنش و در واقع بی‌واکنشی او در مقابل این ضربه باعث شد تا استقلال در اولین بازی خود در لیگ نوزدهم مغلوب شود.

*** هفته چهارم از پرسپولیس
دربی رفت لیگ نوزدهم تا دقیقه ۸۰ با تساوی بدون گل پیش می‌رفت. نمایش استقلال هم نسبت به بازی‌های قبل بهتر بود و این احتمال وجود داشت که آنها برنده دربی شوند اما اشتباه خط دفاع استقلال و یک واکنش ضعیف دیگر از حسینی، استقلال را بازنده کرد. مهدی عبدی روی پاس مهدی ترابی از زاویه‌ای کاملا بسته وارد محوطه جریمه استقلال شد و بعد از کمی پیشروی توپ را با شوتی زمینی از حسینی عبور داد. توپ ابتدا به تیر عمودی دروازه استقلال خورد و به داخل زمین برگشت اما در ادامه به خود سیدحسین حسینی خورد و برگشت و وارد دروازه استقلال شد تا این تیم دربی را با همین گل عجیب به پرسپولیس واگذار کند.

*** هفته چهاردهم از پیکان
باز هم یک ضربه ایستگاهی دیگر! در دقیقه ۹۴ بازی، پیکان با رای داور صاحب یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه استقلال شد. این ضربه را جلال‌الدین علیمحمدی به سمت دروازه استقلال زد و حسینی با واکنشی نه‌چندان مطمئن روی توپ اثر گذاشت تا توپ به تیر افقی دروازه استقلال بخورد و در برگشت حسین پورامینی دروازه استقلال را باز کرد تا پیروزی این تیم در شبی که استراماچونی را هم در اختیار نداشت در دقیقه ۹۴ از دست برود.

*** ‌هفته نوزدهم از پرسپولیس
دربی برگشت تا دقایق پایانی با برتری دو بریک استقلال دنبال می‌شد. به نظر می‌رسید استقلالی‌ها می‌توانند انتقام باخت دور رفت را بگیرند و خودشان را هم با پیروزی بر پرسپولیس مدعی قهرمانی کنند اما یک واکنش ضعیف دیگر از سیدحسین حسینی همه چیز را نقش برآب کرد. او شوت بسیار ضعیف آنتونی استوکس را با واکنش ضعیف دفع کرد و توپ دفع شده او به بشار رسن رسید تا او هم بدون معطلی دروازه استقلال و حسینی را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. با این گل پیروزی استقلال در دقیقه ۹۰ از دست رفت و شانس قهرمانی این تیم کم و کمتر شد.

*** ‌و چند گل شبیه هم
استقلال در این فصل گل‌های زیادی را روی ارسال از جناحین به داخل محوطه شش قدم این تیم دریافت کرده است. گل مساوی از نفت مسجدسلیمان در بازی رفت، گل از گل‌گهرسیرجان در بازی برگشت، گل از ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی، گل اول فولاد خوزستان در بازی برگشت و … گل‌هایی بود که با خروج‌هایی مطمئن‌تر از سیدحسین حسینی می‌توانستند به ثمر نرسند. البته در این گل‌ها او تنها مقصر نبود اما نقش او در این گل‌ها را هم نباید نادیده گرفت.

*** و بالاخره این سوپرگل آخر!
شاید سخت‌ترین شوکی که بعد از دهمین گل فصل شیخ دیاباته می‌توانست به استقلال وارد شود، دریافت گل با یک شوت ۴۰ متری بود؛ اتفاقی که محمد میری توانست تنها دو دقیقه بعد از گل استقلالی‌ها آن را رقم بزند. کمتر کسی تصور می‌کرد هافبک نساجی از میانه میدان قصد شوتزنی داشته باشد و شاید همین دلیلی بود که حسینی هم خیلی دیر به شلیک میری واکنش نشان دهد. میری که در قوس میانه میدان صاحب توپ شد، تنها بعد از چند قدم حمل توپ و در حالی که هیچ بازیکنی از استقلال روی پای او فشار نمی‌آورد، تصمیم به شوتزنی گرفت.

شاید اگر شوت او وارد دروازه نمی‌شد، تصمیم او عجیب به نظر می‌رسید و حتی میری از سوی کادر فنی و سایر بازیکنان نساجی هم مورد اعتراض قرار می‌گرفت اما او توانست یکی از زیباترین گل‌های لیگ نوزدهم را به ثمر برساند. سوپرگل محمد میری شاید در طول بازی استقلال و نساجی حدود ۲۰ بار از سوی کارگردان تلویزیونی بازپخش شد.

دروازه‌بان استقلال که به نظر می‌رسید تا چند دقیقه در شوک دریافت این گل باقی مانده بود، مجبور شد از هم‌تیمی‌هایش عذرخواهی کند. حتی برای ثانیه‌هایی به نظر می‌رسید حسینی آنقدر احساساتی شده که اشک از چشمانش جاری شده است.

استقلال قبلا سابقه دریافت گلی مشابه این را هم داشته و شاید بعد از برخورد شوت میری با تور دروازه حسینی، همه به یاد گلی افتادند که چند سال قبل وریا غفوری با پیراهن نفت وارد دروازه سیدمهدی رحمتی کرد. حالا بعد از سال‌ها و در شرایطی که سیدحسین حسینی شماره یک استقلال را برتن کرده، بازهم استقلال با یک گل ۴۰ متری برتری خود را در بازی با نساجی از دست داد. جالب اینکه محمدرضا احمدی، گزارشگر این دیدار گل میری را با چند گل معروف از جمله گل کریم باقری به کره جنوبی مقایسه کرد.

*** اگر این توپ‌ها گل نمی‌شد…
حالا بیایید فرض کنیم حسینی با واکنش‌هایی خوب و به موقع می‌توانست مانع از گل شدن این چند توپ شود. در آن صورت چه اتفاقی برای استقلال در جدول رخ می‌داد؟ باخت به ماشین‌سازی و پرسپولیس در دور رفت تبدیل به مساوی می‌شد و تساوی با پیکان، پرسپولیس و نساجی هم تبدیل به برد می‌شدند و به این ترتیب به امتیازات فعلی استقلال ۸ امتیاز اضافه می‌شد. در این صورت استقلال امروز ۵۰ امتیازی بود و علاوه بر اینکه سهمیه آسیایی خود را تا حدود زیادی قطعی کرده بود، می‌توانست همچنان به لغزش پرسپولیس و امتیاز از دست دادن این تیم و قهرمانی خودش در لیگ برتر امیدوار باشد اما…

کدخبر: ۳۴۱۴۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر