کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۴۲۸۰
تاریخ خبر:

حق با وزیر ارشاد است

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو |‌ دکتر صالحی وزیر ارشاد دیروز در توئیتی با انتقاد از نوشته های سنگ مزار سردار سلیمانی نوشته بود: سردار سلیمانی شهید وصیت کرده بود که قبر من ساده باشد. بر روی آن بنویسید: سرباز قاسم سلیمانی.باز هم اجتهاد شد. فکر کردند باید انشا نگاری کنند.بگذاریم آیندگان بدانند که چرا او را چونان بدرقه کردند.او سربازی را به سرداری نفروخت.

‌حتی اگر مقتدرترین مرد منطقه باشی، ‌یک ژنرال کاریزماتیک و بی‌همتا که تمام سازمان‌های جاسوسی و مزدورهای منطقه‌ای بیست سال است که در پی ازبین بردن تو هستند، ‌مردی که نفوذ کلامش در میان تمام مردم منطقه زبانزد است و بسیاری او را محبوب‌ترین مرد امروز خاورمیانه می‌دانند حتی اگر چنین مردی باشی و به خط خودت وصیت کرده باشی که روی سنگ مزارم این جملات را به همین شکلی که خودم می‌گویم بنویسید باز هم در ایران مردمانی پیدا می‌شوند که درک ناقص‌شان از مسائل سیاسی و افکار عمومی را به حرف‌های مستقیم چنین مرد بزرگی ارجح می‌دانند و به خودشان حق می‌دهند که با ذهن کوچک خود وصیت مرد بزرگ و تاریخی ایران را اجرا نکنند.

سپهبد شهید به صراحت گفته روی مزارم بنویسید سرباز قاسم سلیمانی. اما دوستان حتی در وصیت این بزرگمرد دست می‌برند تا به فکر ناقص خود جمله کاملتری را بنویسند. پس کلمه سرباز را به سرباز ولایت تبدیل می‌کنند. بدیهی است که سردار سلیمانی سرباز ولایت بوده. چه کسی تردید دارد.

او سال‌ها این مسئله را ثابت کرده اما این‌که کسی در تهران یا کرمان به خودش حق می‌دهد حالا با هر نیتی وصیت مستقیم سردار را اجرا نکند و کلمه‌ای را به آن اضافه کند(تا لابد معنای کامل‌تری پیدا کند) من مخاطب را تا سر حد مرگ عصبانی می‌سازد. مردانی که افکار کوتاه خود را حتی بر ذهن بزرگمرد سیاست و نظامیگری تاریخ معاصر ایران ارجح می‌دانند.

و تازه برای آنکه کار را تکمیل کنند آرم بنیاد شهید را هم با درشتی تمام روی سنگ مزار سپهبد حک می‌کنند. حالا سنگ مزار سپهبد سلیمانی که می‌توانست یک نشان جهانی و همه فهم از تواضع و خلوص یک سردار بزرگ باشد با ابتکار دوستان به سنگ مزاری معمولی بدل شده است. باور نکردنی است که کسانی به خود حق می‌دهند حتی به دستخط مشخص و واضح سردار شهید عمل نکنند. آخر شما چه حقی دارید‌؟ از کجا آمده‌اید آخر!

کدخبر: ۳۰۴۲۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر