کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۹۳۳
تاریخ خبر:

حضور ناگهانی ترامپ کرونازده در میان جمعیت هواداران

رئیس‌جمهوری آمریکا با حضور ناگهانی خود سوار بر خودرو، هوادارانی که بیرون از بیمارستان «والتر رید» جمع شده بودند، غافلگیر کرد. پزشکان او پیام‌های متناقضی از شدت بیماری او ارسال می‌کنند.

دونالد ترامپ ۷۴ ساله که ماسک به صورت داشت، روی صندلی عقب خودروی شاسی بلند سیاه‌ رنگی نشسته بود و به میان کاروانی از ماشین‌ها رفت که مقابل مرکز درمانی نظامی والتر رید در نزدیکی واشنگتن جمع شده بودند و با تکان دادن پرچم‌های «ترامپ ۲۰۲۰» شعارها "یواس‌ای! یواس‌ای!" سر می‌دادند.

ترامپ که صبح جمعه گفت که به کرونا مبتلا شده است، به سرعت بابت به خطر انداختن جان کادر درمانی مورد انتقاد قرار گرفت. این اولین حضور ترامپ در ملاءعام از زمان بستری شدن او در بیمارستان به شمار می‌رود.

او اندکی پیش از آن با ارسال پیامی ویدیویی در توییتر گفت: این سفر بسیار هیجان‌انگیزی است. من درباره کووید چیزهای بسیاری آموختم. با رفتن به مدرسه یاد گرفتم. این مدرسه واقعی است و من متوجه‌ام. چیز خیلی جالبی است و به شما درباره‌اش خواهم گفت.

ترامپ دقایقی قبل از این حضور اعلام ‌نشده خود همچنین گفته بود برای هوادارانش که بیرون بیمارستان جمع شده‌اند "یک سورپرایز کوچک" دارد.

تست کرونای جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر منفی شد. او پس از مناظره انتخاباتی جنجالی با ترامپ دو بار تست داد که آنها هم منفی شدند. بعد از آن مناظره ترامپ از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

پزشکان می‌گویند حال رئیس‌جمهوری آمریکا رو به بهبود است و آنها وضعیت ریه‌های او را که پیشتر اکسیژن مکمل دریافت کرده بررسی می‌کنند. آنها گفتند که ممکن است او تا روز دوشنبه به کاخ سفید بازگردد.

در کنفرانس خبری روز یک‌شنبه دکتر شان کانلی، پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا، به نمایندگی از تیم پزشکی او گفت ترامپ در دو روز گذشته دو بار دچار کاهش اکسیژن‌رسانی شده است؛ یک بار به زیر ۹۴ و یک بار به زیر ۹۳ درصد.

دکتر کانلی گفت با اینکه ترامپ تنگی نفس نداشته و اصرار داشته که به اکسیژن نیازی ندارد، از روی احتیاط به او اکسیژن داده شده است.

این پزشک پیشتر حاضر نشد به این سوال خبرنگاران پاسخ بدهد که آیا دونالد ترامپ اکسیژن دریافت کرده است یا نه.

او امروز درباره این‌ که چرا قبلا درباره اکسیژن چیزی نگفت، توضیح داد: من سعی داشتم روحیه بالای تیم پزشکی را نشان دهم، اصل موضوع این است که حال او خیلی خوب رو بهبود است.

دکتر کانلی گفت علائم حیاتی رئیس‌جمهوری آمریکا طبیعی و رو به بهبودند و او تب هم ندارد. دکتر کانلی همچنین گفت به جز داروی ضدویروس رمدسیویر، برای ترامپ دگزامتازون هم تجویز شده است. او درباره نتیجه اسکن قفسه سینه ترامپ توضیحی نداد اما اینکه دگزامتازون تجویز شده می‌تواند احتمال مشکل ریوی را مطرح کند.

کدخبر: ۳۵۲۹۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    اینقدر ترسیده که روانپزشک ها بهش توصیه ک ردن برای روحیه اش برود و چهارتا پشتک بزن د و‌ جانگولک بازی دربیاره برای هواداراش!