کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۱۹۰
تاریخ خبر:

حضور ماهسون در ‌سریال ایرانی پدرخوانده

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | تهیه‌کننده سریال پدرخوانده دیروز اعلام کرد ‌برای بازی در این سریال با یک بازیگر ترکیه‌ای به نام ماهسون قرمزی‌گل مذاکره شده است. ماهسون را البته ایرانی‌ها بیشتر به عنوان یک خواننده پاپ می‌شناسند، اما او سابقه بازیگری و کارگردانی هم دارد و قرار است در این سریال ایرانی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته ایفای نقش کند.

جالب اینکه او در دهه ۷۰ شمسی با موزیک‌ویدئویی به نام «بلالیم» در ایران مشهور شده بود که سناریویی به سبک سریال‌های ملودرام داشت و قصه‌ای را روایت می‌کرد که معشوقه خواننده در اوج جوانی دچار بیماری شده و از دست می‌رود. قصه سریال پدرخوانده هم گفته شده از سال‌های قبل از انقلاب شروع می‌شود و فیلمبرداری آن در ایران و ترکیه انجام خواهد شد.

یک نکته جالب درباره اینکه چرا اخیرا دست‌اندرکاران فیلم‌های ایرانی به استفاده از هنرمندان ترکیه‌ای روی آوردند، مسئله دستمزد است. این اظهارات دیروز رحیم طوفان، کارگردان همین سریال پدرخوانده را که در گفت‌و‌گو با سایت هنرآنلاین مطرح شده، بخوانید:

«هم اقتضای قصه است و هم جذب مخاطب، ضمن اینکه یک سوپراستار ترکیه‌ای چیزی حدود ۱۲۰ هزار دلار دستمزد دریافت می‌کند و این رقم دستمزد مشخص است، درحالی‌که سوپراستار خودمان رقمی بالاتر از این دریافت می‌کند، بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که سوپراستار ترکیه‌ای از سوپراستار ما دستمزد کمتری دریافت می‌کند و انتخاب و همکاری آنها برای ما مقرون‌به‌صرفه‌تر است».

دیروز بعضی‌‌ها در شبکه‌های اجتماعی درباره امکان انجام این همکاری ابراز تردید کرده بودند. آنها معتقدند با توجه به حساسیت‌هایی که اینجا وجود دارد، این همکاری هم به جایی نمی‌رسد. در صورتی که خب چندسال پیش هم در مورد همکاری با یک خواننده جوان ترکیه‌ای به نام الیاس یالچینتاش همین حواشی وجود داشت، اما به‌رغم همه مخالفت‌ها و جنجال‌ها، دو سال پیش کنسرت او در کیش برگزار شد.

الیاس یالچینتاش که با آهنگ «دومان» شهرت عجیبی در ایران پیدا کرده، خودش هم بارها از اینکه اینقدر در ایران محبوب است ابراز تعجب کرده، اما چندمرتبه برای ایرانی‌ها در وان و استانبول کنسرت‌های اختصاصی گذاشته و با بعضی خواننده‌های مجوزدار داخلی مثل مسعود صادقلو و امیرعباس گلاب هم همکاری کرده.

بنابراین ماهسون هم احتمالا وضعیت مشابهی پیدا می‌کند و می‌توانیم منتظر حضور او در یک پروژه ایرانی؛ چه به عنوان بازیگر یا خواننده باشیم. ضمن اینکه در سال ۹۷ یک خواننده و بازیگر ترکیه‌ای دیگر به نام عایشه‌گل جوشکون هم در فیلم مطرب مصطفی کیایی بازی کرده بود و اکران هم شد. یا چند سریال و فیلم سینمایی دیگر که با حضور بازیگران زن سریال‌های ترکیه‌ای ساخته شدند که خیلی راحت پخش شدند.

‌قصه همکاری و حضور بازیگران و خواننده‌های ترکیه‌ای در فیلم‌های ایرانی مربوط به حالا و این چندسال اخیر نیست. اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ شمسی، جونیت آرکین که در ایران به فخرالدین مشهور بود، در چند فیلم مثل نسل شجاعان، شیرین و فرهاد، میوه گناه و … بازی کرد یا امل ساین که در همان سال‌های منتهی به انقلاب به ایران آمد، به اجرای برنامه پرداخت و در فیلمی هم با ایرج قادری بازی کرد.

در همان دوران آژدا پکان، هنرپیشه و خواننده ترکیه‌ای هم به ایران آمد و در تلویزیون برنامه اجرا کرد و موارد مشابه دیگر. در سال‌های بعد هم خواننده‌های ترکیه‌ای از جمله همین ماهسون در ایران طرفدار داشتند؛ اگرچه خبری از همکاری مشترک نبود. او هم‌نسل خواننده‌هایی مثل امراه و سیبل‌جان بود که البته ارج و قُرب ابراهیم تاتلیسس را نداشتند، اما از لحاظ اعتبار و شهرت بلافاصله بعد از او قرار می‌گرفتند.

در دوره بعد و اوایل دهه ۸۰ شمسی خواننده‌هایی مثل تارکان و مصطفی صندل و ابرو گوندش در ایران خیلی مشهور شدند و اخیرا هم نوبت به خواننده‌هایی مثل همین الیاس یالچینتاش و سیمگه رسیده. بین همه این خواننده‌ها که اسم بردیم هم ماهسون بیشتر از بقیه به ایران توجه نشان داده. او در روزهای آخر اسفند ۹۸ و شیوع کرونا در ایران در یک پست اینستاگرامی از پرچم ایران استفاده کرد و به زبان فارسی با خانواده قربانیان کرونا در ایران ابراز همدردی کرد. یا همین دو روز پیش یک استوری گذاشت و به زبان فارسی دست‌وپاشکسته نوشت که قدردان محبت ایرانی‌هاست که کارهای او را دنبال می‌کنند.

کدخبر: ۳۶۱۱۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر