کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۰۳۱
تاریخ خبر:

حضور مازراتی گرن‌کابریو فندی در خیابان‌های تهران

روزنامه هفت صبح | گرن‌کابریو در نسخه استاندارد هم خودرویی خاص است. بسیاری از ثروتمندان در سرتاسر دنیا این جوان خوش‌چهره ایتالیایی را به خاطر عواملی همچون طراحی استخوانی اما بسیار حجیم و با ابعادی بزرگ، اگزوز بسیار خوش‌صدا و پر سر و صدایش و موتور V8 با حجم ۴٫۷ لیتر که توسط فراری ساخته شده است، دوست دارند و حتماً در گاراژ خود یک یا چند نسخه از آن را نگهداری می‌کنند.

‌ اما مازراتی در طول سال‌های فعالیتش در صنعت خودرو نشان داده است که برای مشتریان وی‌آی‌پی‌ خود که می‌خواهند از دیگر خریداران متمایز باشند، گزینه‌های دیگری را نیز در آستین دارد. گزینه‌هایی که هر کدام به خاطر ویژگی برجسته‌ای در طراحی، آپشن‌ها یا پیشرانه فنی از دیگر مازراتی‌های موجود سرترند. این خودروها در نمونه‌های محدود و با همکاری برندهای برتر دنیا در زمینه‌های مذکور ساخته می‌شوند. مازراتی فندی یکی از این گزینه‌های خاص است.

گرن‌کابریو فندی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد. مازراتی در آن زمان اعلام کرد که تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و به دست خریدارانی که آنها را پیش‌خرید کردند خواهد رسید. قیمت این نسخه ویژه ۱۳۵ هزار یورو (معادل با ۱۸۶ هزار و ۷۵۳ دلار) بود. فندی در نوامبر سال ۲۰۱۰ بار دیگر خبرساز شد. زمانی که آدام سنلدر، تهیه‌کننده مشهور آمریکایی، چهار نسخه از این خودرو را برای همکاران سلبریتی‌اش خرید. هدیه‌ای که حدود ۸۰۰ هزار دلار برای آقای سنلدر آب خورد!

‌چه چیز گرن‌کابریو فندی را متمایز می‌کند؟‌ مهم‌ترین ویژگی متمایز مازراتی فندی نسبت به دیگر گرن‌کابریوها، چرم فیاما فندی ایتالیایی است که کیفیت بی‌نظیری دارد و در جای جای کابین مورد استفاده قرار گرفته است. هرچه غیر از چرم است، چوب‌کاری است. همچنین طراحی تریم خاکستری - زرد (که جزو هویت برند فندی است) متشکل از لوگوی مازراتی، طرح F مانند روی صندلی‌ها که در حقیقت همان بافت مشهور فندی است. بین رینگ‌های ۲۰ اینچی آن نیز، همچنان علامت F فندی نقش بسته و از همه‌‌ اینها مهم‌تر، برای درخشش و زرق و برق بیشتر، ‌ روی بدنه آن پودر طلا ریخته شده است!

اما زیر کاپوت فندی چه چیزی قرار دارد؟‌ پیشرانه V8 آن که دست‌پخت فراری است، ۴٫۷ لیتر حجم داشته و ۴۵۴ اسب بخار نیرو و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۵٫۲ ثانیه است و نهایت سرعت آن ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مازراتی برای گرن‌کابریو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک ZF را در نظر گرفته است که بر اساس حالت رانندگی در سه وضعیت نرمال،‌دستی و اتوماتیک نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

نمونه حاضر در ایران که شماره ۴۹ از ۵۰ نمونه فندی است، در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هرچند وقت یک بار عکسی از آن شکار می‌شود. تمایز این خودرو و رنگ خاص آن زمانی بیشتر می‌شود که فندی را در کنار نسخه‌های معمولی مازراتی گرن‌کابریو ببینید. هرچند خودروهای لوکس دیگری با پوشش‌های خاص همچون چرم و جیر و حتی پوشش آینه‌ای در خیابان‌های تهران تردد می‌کنند اما این قصر متحرک رومی چیز دیگری است!

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۱۰۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر