کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۹۳۸
تاریخ خبر:

حصر ‌و ‌‌ترس‌ ‌از شیوع ویروس جدید در ‌انگلیس

روزنامه هفت صبح | حتما خبر پیدا شدن ویروس کرونای جدید در انگلستان را شنیده‌اید؛ ویروسی که گفته می‌شود احتمالا، هم سرعت انتقال بیشتری دارد و هم شدت علائمش بالاتر است. حالا کشورهای اروپایی که پای بعضی از خودشان هم در ماجرا گیر است، به تکاپو افتاده‌اند و یکی بعد از دیگری رابطه زمینی و هوایی و حتی دریایی‌شان را با انگلستان قطع می‌کنند تا ببینند در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. این شرایط سختی رابرای کشوری به وجود آورده که همین صدسال پیش آفتاب در‌ سرزمین‌های آن هرگز غروب نمی کرد.

این طور که یکی از ساکنان لندن به هفت صبح می‌گوید، مردم نه‌تنها از انتشار ویروس جدید ترسیده‌اند، بلکه استرس محدودیت‌های شدیدتر، آن هم در آستانه سال نو کاملا احساس می‌شود. او می‌گوید: «مردم واقعا خسته شده‌اند، به نظر می‌رسد که آنها دیگر توان یک فشار شدید ناشی از مقررات خیلی سخت رفت‌وآمد، تعطیلی گسترده، بیکاری و… را ندارند، آن هم در شرایطی که فکر می‌کردند با شروع واکسیناسیون قرار است .

ظرف چند ماه همه‌چیز به حالت عادی برگردد و حتی عده‌ای امیدوار بودند که بتوانند کریسمس را در کنار خانواده‌هایشان باشند. حالا دولت اعلام کرده که از فردا دوباره رفت‌وآمد بین‌شهری ممنوع می‌شود، همین هم باعث شده که خیلی‌ها در همین فرصت کوتاه باقی‌مانده راه بیفتند و به شهرهای دیگر بروند تا روزهای شروع سال نو را در کنار خانواده‌شان باشند.»تصاویری که از فرودگاه‌ها و جاده‌های خروجی از لندن منتشر شده این حرف را تایید می‌کند، حتی شهردار لندن گفته که سال‌هاست لندن اینطور طی مدت‌زمانی کوتاه خالی نشده است.

*** اختلال در واکسیناسیون
با وجود اینکه انگلستان اولین کشوری بود که واکسیناسیون کرونا در آن شروع شد، خبرهایی در مورد اختلال در روند این کار بعد از پیچیدن خبرهای جدید شنیده می‌شود. یکی از اهالی لیدز می‌گوید که به تعدادی از مردم پیامی فرستاده شده که طبق برنامه قبلی برای دریافت واکسن مراجعه نکنند. البته به آنها گفته شده که سیستم از نظر نرم‌افزاری مختل شده، اما اغلب مردم ماجرا را می‌گذارند به حساب ویروس جدید.

*** نگرانی درباره غذا
انگلستان یکی از واردکننده‌های بزرگ مواد غذایی است، برای همین هم وقتی خبر رسید که اغلب کشورها تا اطلاع ثانوی هرگونه ارتباط با این کشور را متوقف کرده‌اند، موجی از نگرانی درباره رسیدن بحران مواد غذایی در این کشور شروع شد، گزارش‌هایی هم درباره هجوم مردم برای خرید مواد غذایی دیده و شنیده می‌شود.

صف بسیار طولانی کامیون‌های حمل مواد غذایی تازه که در مسیر مانده و منتظر تعیین‌تکلیف هستند این نگرانی‌ها را تشدید می‌کند. خبرنگار سی‌ان‌ان در گزارشی گفته که نخستین پیامد فوری اقدام کشورهایی مثل فرانسه برای منع هرگونه ارتباط با بریتانیا، کمبود مواد غذایی تازه از قبیل سبزیجات و میوه‌هاست که در این فصل از سال به‌شدت به آن نیاز است.

او ادامه داده که هم‌اکنون صف‌های طولانی کامیون‌ها در جنوب انگلیس و در منطقه «کِنت» (Kent) به وجود آمده و وزیر حمل‌ونقل انگلیس از شرکت‌های این کشور خواسته است تا کامیون‌های متعلق به خود را از این منطقه که تنها معبر عبوری کانال مانش به خاک فرانسه است، دور نگاه دارند.هلند، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ایران، کویت، عربستان و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که پروازهای ورودی از انگلیس را ممنوع کرده‌اند.

دولت کانادا هم ورود هواپیماهای مسافربری از این کشور را حداقل به مدت ۷۲ ساعت ممنوع کرده. همه اینها طبیعی به نظر می‌رسد، چون وزیر بهداشت انگلیس در تازه‌ترین حرف‌هایش گفت که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است.

کدخبر: ۳۶۴۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر