کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۵۱۲
تاریخ خبر:

حسین دهقان انتخابات را کلید زد؟

زوزنامه هفت صبح |حسین دهقان، مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در سفری دو روزه به مشهد مقدس با تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و صنعتگران و فعالان فرهنگی اجتماعی دیدار کرد. سفری که به نظر می‌رسد بیش از هر چیز رنگ و بوی انتخاباتی داشته است.

دهقان در این سفر با آیت‌الله احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه شهر مشهد و نماینده ولایت فقیه در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.وی همچنین در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان خراسان رضوی قرار گرفت.

حضور در خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی و گفت‌وگو با صنعت‌گران فعال و اعضای هیات‌مدیره این خانه و بازدید از برخی صنایع فعال در شهرک صنعتی طوس از دیگر برنامه‌های مشاور مقام معظم رهبری در این سفر بود.دهقان در جمع فعالان صنعتی خراسان رضوی گفت: باید اجازه دهیم سرمایه‌گذار و تولیدکننده افق‌های روشنی برای خود ترسیم کنند.

حوزه فعالیت اقتصادی را باید با ثبات‌، امنیت ببخشیم و به همه شئون تولید از قبیل کارگر، کشاورز، صنعت‌گر‌، تولیدکننده‌، سرمایه‌گذار و … توجه کنیم. وی افزود: در کشور ما هزینه مبادله بسیار بالاست، مثلا ارز نهاده‌های دامی را دولت می‌دهد، اینکه این ارز چقدر جای خودش می‌نشیند یک حرف است اما ما به دو پیش‌زمینه تولید ارز نیمایی می‌دهیم اما بقیه را نه‌، سپس می‌آییم و قیمت‌گذاری می‌کنیم و به تولیدکننده می‌گوییم باید به قیمتی که ما تعیین کرده‌ایم محصولت را بفروشی، حتی اگر ضرر بدهی.

دهقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: خیلی از تولیدکننده‌ها عاشقانه کار می‌کنند، حاضرند سر به سر کار کنند و حتی در مقاطعی زیان هم ببینند اما چرخه تولید بچرخد. متاسفانه با تولیدکننده کاری می‌کنیم که پشیمان شود. تولید در کشور غریب است. در کشور ما از اول بازار فعال بوده است و بازار هم روی تجارت فعال است.

دولت هم که به نفت استوار است با این مکانیزم همیشه در حالت اضطرار بوده‌ایم. هر روز ما نباید روز مبادا باشد. اگر کشور به سمت تولید برود و تولیدکننده سرمایه باشد، تولید ارزش می‌شود و این ارزش خود مسبب ایجاد اراده، عزم و قدرت است. وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور آلایندگی ناشی از کثرت قوانین داریم؛ تولیدکننده‌ای به بنده می‌گفت «هر تبصره‌ای که مصوب می‌شود تیری است که به سمت فعالان تولید شلیک می‌شود.»

مشاور مقام معظم رهبری اظهار کرد: رسیدگی به فقرا به توزیع غذا نیست، تا کجا می‌شود بخشی از جامعه را با توزیع غذای گرم و پخش پول اداره کرد؟ شان مردم و نظام ما این نیست که مردم را فقیر بخواهیم یا فقر آنها موجب افتخار ما شود.نشست مشترک با فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان در مشهد مقدس و دیدار با جمعی از نخبگان استان خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های حسین دهقان در این سفر است.

کدخبر: ۳۴۸۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر