کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۴۵۸
تاریخ خبر:

مجید حسینی را در ترکیه تنها گیر آوردند

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | دوشنبه شب قرار بود ‌ یاران مجید حسینی با پیروزی مقابل تیم نه‌چندان قدرتمند آلانیا اسپور، صدرنشینی خود را تداوم بخشند اما آنچه ‌ در «باهچه شهیر» رقم خورد، نتیجه‌ای بود که شاگردان حسین کیمشیر فکرش را هم نمی‌کردند. یک شوت تماشایی از ستاره یونانی تیم حریف در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه، باعث شد تا تیم صدرنشین شوکه و مدافع ایرانی به متهم شماره یک این تساوی نا‌‌بهنگام تبدیل شود؛ بنابراین وقتی که بازیکنان با ناراحتی وارد رختکن شدند، حسینی بابت تکل اشتباه و اخراج عجیبش معذرت‌خواهی کرد.

چند دقیقه پیش از این عذرخواهی و البته گلی که صدر را از ترابزون اسپور گرفت، مجید حسینی به شکلی باورنکردنی روی بازیکن آلانیا اسپور خطا مرتکب شد. او که برای سرزنی جلو کشیده بود، وقتی توپ را در اختیار تیم نارنجی‌پوش دید، به بازیکن صاحب توپ نزدیک شد و پس از اینکه از توپ‌گیری بازماند، با یک تکل خشن، بی‌محابا و شاید فکر نشده، پای او را نشانه رفت و کارت قرمز را به جان خرید.

البته حسینی فکرش را هم نمی‌کرد که آتیلا کارا اوغلان به او کارت قرمز بدهد اما قاضی سختگیر سوپرلیگ ترکیه به صورت مستقیم او را اخراج کرد تا فوتوماچ تیتر بزند: «این دیگر چه کاری بود که کردی حسینی؟» اما شاید ثانیه‌هایی قبل از اینکه مدافع ملی‌پوش این خطا را انجام دهد، او برای تکل زدن روی پای بازیکن آلانیا اسپور اقدام کرده بود و همین باعث تعجب شده که چرا وقتی می‌توانست صحنه را مدیریت کند، به این شکل خطا کرد و باعث شد تا ترابزونی‌ها ۱۶ دقیقه پایانی را ۱۰ نفره سپری کنند؟ فوتوماچ در یک انتقاد تند و زشت، به حسینی حمله تندی کرده که او بعد از یک فصل عالی به هیچ وجه شایسته‌اش نیست.

درباره تساوی ترابزون باید بدانید که سه دقیقه بعد از اخراج حسینی تیم حریف هم ۱۰ نفره شد و البته ترابزون پنج دقیقه بعد گل مساوی را خورد. تعدادی از هواداران ترابزون در توئیتر حمله رسانه‌ای به مدافع ایرانی این تیم را ادامه داده و حتی خواستار پایان کار او در باشگاه شده‌اند، این در حالی است که حسینی یکی از بهترین بازیکنان تیم ترابزون بوده و باشگاه ترکیه‌ای آینده خوبی را برای او در فوتبال متصور است.

یک طرفدار ترابزون اسپور که از این حرکت مدافع تیمش عصبانی و ناراضی بود، در توئیترش نوشت: «بعد از حرکت مزخرف مجید حسینی، دست چپش باید بریده شود و قراردادش را هم فسخ کنند!» یک خبرنگار هم نوشته: «دفاع از این تکل مزخرف است! خطا غیرضروری بود و باشگاه باید حسینی را جریمه کند». توئیت‌های انتقادی از حسینی زیاد هستند و حتی یک نفر توئیت کرده که « او دیگر اینجا کاری ندارد، بفرستید برود!»‌

سرکان کورماز کارشناس برجسته ترکیه‌ای در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: «مجید حسینی مسئول مستقیم از دست رفتن پیروزی ترابزون اسپور در مقابل آلانیا اسپور است، ترابزون می‌توانست بازی را اداره کند اما ۱۰ نفره شدن کار را خراب کرد.»‌ این در حالی است که سه دقیقه بعد از اخراج حسینی، یک بازیکن هم از تیم حریف اخراج شد و همچنین گل آلانیا با شوتی از راه دور به ثمر رسید.

نشریه فوتو ماچ که فاش کرد مجید حسینی در رختکن از بازیکنان معذرت‌خواهی کرده، در گزارشی این تکل را «غیرمسئولانه» خوانده و همچنین نوشته که این اتفاق باعث شد تا هماهنگی ترابزون اسپور به هم بخورد. با این حال توقف مقابل تیم رده ششم جدول باعث شد تا ترابزون اسپور دو امتیاز از استانبول باشاک شهیر عقب بیفتد و صدر جدول را از دست بدهد.

آنها دو هفته بعد نیز یک بازی حساس مقابل گالاتاسرای دارند و اگر نتوانند بحران موجود را مدیریت کنند، از کورس قهرمانی عقب می‌افتند. البته هنوز شش هفته ازاین فصل از رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه باقی مانده و ممکن است تا پایان فصل اتفاقات دیگری رخ دهد و ترابزون دوباره به صدر جدول برگردد و شانس اول قهرمانی باشد. ترابزون اسپور از سال ۱۹۸۵ موفق به قهرمانی در سوپرلیگ ترکیه نشده اما حالا با تیمی پرانگیزه و جوان مدعی جدی این عنوان است.

بدون تردید اگر آنها موفق به قهرمانی نشوند، شرایط برای مجید حسینی هم سخت و سخت‌تر خواهد شد. قرارداد او رو به پایان است اما در ماه‌های اخیر مدیران باشگاه تاکید داشتند که این قرارداد باید تمدید شود؛ موضوعی که شاید با این اشتباه و فشار هواداران به شکل دیگری پیش برود، هرچند ‌ این مدافع آینده‌دار به شدت مورد حمایت مدیران و مربیان باشگاه قرار دارد.

*** حسینی تنها نیست!
مجید حسینی در تیم ملی ایران هم سابقه خطاهای ناشیانه و بی‌مورد را دارد. او یک بار در دقیقه یک بازی تیم ملی ایران مقابل عمان روی مهاجم حریف در محوطه جریمه خطا کرد و یک پنالتی تقدیم این تیم کرد و البته خوش‌شانس بود که بیرانوند موفق به مهار این ضربه پنالتی شد. او همین چند ماه پیش هم در بازی تیم‌های ملی ایران و بحرین در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی یک پنالتی به بحرینی‌ها تقدیم کرد و ایران با همان پنالتی مغلوب بحرین شد.

البته حسینی در جام جهانی نمایش فوق‌العاده، کامل و بی‌اشتباهی داشت و تکرار آن نمایش‌ها می‌تواند نگرانی‌ها در خط دفاع تیم ملی را کم کند. این خطاها و اشتباهات ناشیانه در خط دفاع تیم ملی، مختص به مجید حسینی نیست. تقریبا سایر مدافعان تیم ملی و مدعیان حضور در تیم ملی هم به همین اندازه بی‌احتیاط و حتی گاهی غیرحرفه‌ای بازی می‌کنند.

اشتباه مرگبار و دسته جمعی مدافعان تیم ملی در بازی مقابل ژاپن را به یاد بیاورید! بعد از آن اشتباه، مرتضی پورعلی‌گنجی بود که با یک تکل عجیب و غیرحرفه‌ای یک خطای هند پنالتی را تقدیم ژاپن کرد تا گل دوم این تیم هم به ثمر برسد. درباره روزبه چشمی و اشتباهات و خطاهای پنالتی بی‌شمارش قبلا بارها گفته‌ایم و حتی یک شماره از هفت‌صبح را به بررسی و مرور خطاها و اشتباهات کودکانه او اختصاص داده بودیم.

او البته بیشتر این اشتباهات را در استقلال مرتکب شده بود اما در بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل ترکیه، روی هر دو گل حریف نقش مهم و تاثیرگذاری داشت. درباره محمدحسین کنعانی‌زادگان هم نمی‌توان تفاوت زیادی با بقیه مدافعان ملی‌پوش قائل شد. او هم گاهی سر به هوا و بدون مسئولیت بازی می‌کند و البته حاشیه‌های خاص خودش را هم دارد که می‌تواند برای تیمش دردسرساز شود.

شجاع خلیل‌زاده هم اگرچه سال‌هاست که به تیم ملی دعوت نشده اما در همین پرسپولیس نشان داده که چقدر می‌تواند با خطاهای بی‌مورد و عصبانیت‌ها و درگیری‌های غیرضروری تیمش را به دردسر بیندازد. حتی گفته می‌شود علت اصلی دعوت نشدن او به تیم ملی در این سال‌ها، همین عصبانیت‌ها، درگیری‌ها و کارت‌های زرد و قرمز بیهوده‌ای است که می‌گیرد.

کدخبر: ۳۳۵۴۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر