کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۹۵۷
تاریخ خبر:

حسینی، یزدانی، مهدی‌پور؛ ستون‌های این استقلال مدعی

روزنامه هفت صبح | استقلال در پایان هفته یازدهم با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر بیست و یکم شد. شاگردان فرهاد مجیدی پس از پنج مساوی متوالی که صدای هواداران استقلال را در آورد، با سه برد پیاپی به صدر جدول رسیدند و از بالاترین شانس برای قهرمانی نیم‌فصل برخوردار هستند. در این روند رو به رشد، همه بازیکنان استقلال سهیم هستند اما چند بازیکن این تیم، تاثیر بیشتری دارند و آمادگی و نمایش‌های خوب آنها نقش بیشتری در صدرنشینی این تیم داشته است.

سیدحسین حسینی؛ بالاخره به ثبات رسید
در لیگ هفدهم بود که او توانست با نمایش‌هایی فوق‌العاده، یک رکورد تاریخی در فوتبال ایران را بشکند. حسینی در فصلی که رحمتی هم در استقلال حضور داشت، با تشخیص وینفرد شفر دروازه‌بان فیکس این تیم شد و ۸۷۷ دقیقه متوالی دروازه تیمش را بسته نگه داشت و رکورد چنددهه‌ای بهرام مودت را شکست.

اما از بعد از گل خوردن در بازی برگشت مقابل سایپا، دیگر خبری از ثبات در نمایش‌های او نبود. در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی در بازی‌های او دیده شد تا جایی که عده‌ای از هواداران استقلال خواهان رفتن او از این تیم شدند. حسینی هم البته یکی دو بار تا آستانه جدایی از این تیم پیش رفت اما هر بار در نهایت ماندنی شد. او بعد از سال‌ها، در این فصل تبدیل به یک دروازه‌بان مطمئن و بی‌حاشیه شده است.

حسینی در بازی با پدیده مشهد برای هفتمین بار در این فصل موفق به ثبت کلین‌شیت شد تا به یک قدمی کریستوفر کنت گلر سپاهان برسد که هشت بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. البته یکی از این کلین‌شیت‌های حسینی با مظاهری مشترک است چرا که او در بازی با ذوب‌آهن به دلیل مصدومیت تعویض شد. حسینی مقابل پدیده دو بار دروازه تیمش را با واکنش‌هایی زیبا نجات داد.

یک بار با یک سوپرسیو، ضربه قیچی برگردان دیدنی بازیکن پدیده را با شیرجه‌ای بلند از گوشه دروازه بیرون کشید. در وقت‌های تلف شده هم حسینی شوت دیدنی بازیکن پدیده را با شیرجه‌ای تماشایی درست در کنج دروازه مهار کرد و با کمک تیر دروازه، اجازه نداد استقلال گل بخورد. او در این فصل فقط یک بار گل خورده که آن هم به دلیل لغزنده بودن زمین و از دست رفتن تعادلش بود.

سیاوش یزدانی؛ همان مدافع بی‌حاشیه پیکان
مدافع وسط آرام و مطمئن این روزهای استقلال، در فصل‌های گذشته یک بازیکن پرحاشیه بود. هم در استقلال و هم در سپاهان. با مصاحبه‌ها و رفتارهای جنجالی‌اش در سپاهان به خصوص مقابل پرسپولیس جنجالی شد و اسم و رسمی به هم زد. خط و نشان کشیدنش برای هواداران پرسپولیس باعث شد تا از سوی کمیته انضباطی توبیخ و جریمه شود.

در بازی جام‌حذفی مقابل پرسپولیس با شجاع خلیل‌زاده درگیری‌های لفظی و فیزیکی پیدا کرد و در مجموع بیشتر از مسائل فنی، به دلیل همین اتفاقات مشهور شد. در استقلال هم با مصدومیت‌های مختلف و بلندمدتی دست به گریبان بود و هرگز به آمادگی نرسید. در پایان فصل گذشته هم به نظر می‌رسید جدایی از استقلال قطعی شده اما بالاخره ماند و حالا تبدیل به یکی از ستون‌های محکم تیم فرهاد مجیدی شده است.

او به تنهایی بارها در بازی‌های مختلف این فصل دروازه استقلال را از باز شدن نجات داده است. در نبردهای تن به تن با مهاجمان حریف موفق عمل می‌کند و در حملات هم موثر ظاهر می‌شود. مهم‌تر از همه اینکه دیگر به حواشی توجه ندارد و فقط و فقط مشغول بازی است و همین باعث تمرکز بیشتر و موفقیت او شده است.

با نمایش‌های خوب اوست که استقلال در این فصل فقط دو گل خورده و در آستانه رقم زدن یک رکورد فوق‌العاده است. یزدانی در این فصل تبدیل به همان مدافع مطمئن تیم پیکان شده است که توجه تیم‌های بزرگ را به خود جلب کرد و سپاهان موفق به جذب او شد. او در چند اردوی اخیر تیم ملی حضور داشته اما به نظر می‌رسد شایستگی این را دارد که در ترکیب هم به میدان برود و به تدریج بازیکن فیکس تیم ملی شود.

مهدی مهدی‌پور؛ سرشکسته سربلند
بازیکن اصفهانی استقلالی‌ها در مشهد هر کاری که دلش خواست، انجام داد. مهدی مهدی‌پور بازیکنی که در این فصل به یکی از کم‌نوسان‌ترین بازیکنان تیم فرهاد مجیدی تبدیل شده است، روز بسیار خوبی را سپری کرد و بهترین بازیکن دیدار با شهرخودرو بود. استقلال که در همان نیمه نخست کار شهرخودرو را یکسره کرده بود، در نیمه دوم نیز می‌توانست برتری خود را با استفاده از پاس‌های خوب و کلیدی مهدی‌پور افزایش دهد.

اما این اتفاق رخ نداد. با این وجود، همان درخشش قابل توجه این بازیکن در نیمه نخست برای پیروزی تیمش کافی بود. هافبک میانی آبی‌ها در دقیقه ۱۲ با یک توپ‌گیری بسیار خوب در گوشه سمت راست محوطه جریمه، توپ را به گوشه مخالف و در سمت چپ برد که جعفر سلمانی بدون مزاحم مترصد دریافت توپ بود.

این بازیکن با یک شوت محکم موفق شد توپ را از زیر دستان فراهانی وارد دروازه کرده تا مهدی‌پور نیز نخستین پاس گل خودش را به ثبت برساند. دقایقی بعد، این بازیکن با یک توپ‌گیری بسیار خوب دیگر، آرمان رمضانی را در مصاف تک به تک با سنگربان شهرخودرو قرار داد ولی مهاجم آبی‌ها قدر این فرصت را ندانست و ضربه‌اش را به بالای دروازه زد.

با این وجود، در دقایق پایانی بازی در نیمه نخست، رمضانی این دفعه از پاس دیدنی مهدی‌پور روی یک ضربه کرنر نهایت بهره را برد و توپ را وارد دروازه کرد تا استقلال ۳ بر صفر پیش بیفتد. مهدی‌پور در این بازی به دلیل برخورد با بازیکن شهرخودرو دچار شکستگی سر شد و بازی را با یک بانداژ سفیدرنگ تا پایان ادامه داد. نمایش‌های او در چند بازی اخیر، او را تا حد یک هافبک مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی بالا برده است.

کدخبر: ۴۳۲۹۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر