حرفهای داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون
مجید انتظامی
در این سالها چند موسیقی متن برای ساخت به من پیشنهاد شد؛ آمدند و صحبت کردند اما سن من دیگر سنی نیست که بخواهم رج بزنم به همین دلیل باید آن کار، کاری باشد که خوشم بیاید که متاسفانه فیلمهایی که به من مراجعه کردند برایم جذاب نبودند. دلم میخواهد اگر قرار است موسیقی بسازم برای کاری تکان دهنده و نو باشد؛ کاری که اندیشهای نو را در خود دارد؛ فیلمی که اتفاقی تازه بیافریند اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است. سینمای دهه شصت هم به لحاظ مضمون و هم ذهنیت آدمهایش سینمای متفاوت و بزرگی بود؛ در حقیقت آدمهای آن سینما آدمهای بزرگی بودند. ایرنا/ ۲۶ مرداد
ویشکا آسایش
پیمان قاسمخانی این قدر حرفهای و دوست داشتنی است که یک بار آدم با او کار کند دوست دارد این تجربه تکرار شود. در فیلم «خوب بد جلف» تجربه همکاری با او را داشتم ولی کوتاه بود و به شوخی میگفتم در کار بعدی باید نقش طولانیتر پیشنهاد دهی که با «روزی روزگاری مریخ» این اتفاق افتاد. دوستانم میگویند تو فضایی هستی و از مریخ آمدی. میگویند زورت زیاد است و حرفشان درست است چون گاهی خرابکاری میکنم یا قدرتم یکباره فوران میکند. برای همین میگویند تو فضایی هستی اما جلد انسان داری. برای همین وقتی موضوع سریال را متوجه شدم برایم خیلی جالب شد. فیلموشات/ ۲۵ مرداد
جهانگیر کوثری
(در انتقاد به شیوه مدیریتی تلویزیون) تعداد زیادی از کارگردانان خوبمان از تلویزیون رفتند، چون دیگر زور و توانی برای کار کردن نداشتند؛ حال در سینما فعالیت میکنند و از بهترین کارگردانان جهان هستند. ما افراد ماهر بسیاری را در حوزههای مختلف داریم که خانهنشین شدهاند. امثال ایرج طهماسبها زیادند، چرا نباید در تلویزیون کار کنند؟ همگی ناشی از تنگ نظری یکسری از افراد است که به دلیل خودخواهی خودشان جامعه را به سمت بدی کشیدهاند. هیچکس را راه نمیدهند. فقط میخواهند خودشان بسازند. سوادش را هم ندارند. در نحوه مدیریتها تنگنظری وجود دارد. جامعه ۹۰ میلیونی را نمیتوان تقسیم بندی کرد. باید برای همه طیفها و شغلها برنامهسازی شود. سینما سینما / ۲۵ مرداد
آزاده صمدی
برخلاف تصور بسیاری از مردم، بازیگران با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنند و زندگیهایی رویایی ندارند اما بازیگری مانند او ترجیح میدهد به جای غُر زدن، کار کند چون غُر زدن، کاری از پیش نمیبرد… هر اتفاقی که در جامعه ما میافتد، اولین جایی که تحت فشار قرار میگیرد، مقوله فرهنگ است.بخش فرهنگسازی اهمیتی داده نمیشود و تئاتر و سینما و موسیقی را سرگرمی میپندارند و تصور میکنند مردم نیاز زیادی به سرگرمی ندارند. بنابراین اولین چیزی که تعطیل میکنیم، سرگرمیهاست در حالیکه تئاتر و سینما، پارک ارم نیست که فقط جنبه تفریحی داشته باشد که به عنوان یک سرگرمی تعطیلش کنند بلکه اینها مدیومهایی برای فرهنگسازی هستند.
ایسنا/ ۲۴ مرداد
حسن کاربخش
اینکه سینماگرانی مانند مسعود دهنمکی نگاه طنز را به سینمای دفاع مقدس وارد کردند، کار بدی نبود. بالاخره این رویکرد توانست مخاطب را به این حوزه جذب کند و پیامی هر چند کمرنگ هم به او منتقل کند. زمانی که میخواستم «دیار عاشقان» را بسازم، تئاترهای بسیاری دیدم و بهدنبال بازیگر خوب میگشتم که پرویز پرستویی را برای آن فیلم انتخاب کردم. همان زمان تئاتری هم از اکبر عبدی دیدم و احساس کردم چقدر بازیگر خلاق و جذابی است اما آن زمان چون تازهکار بودم و میخواستم اولین فیلم خودم را بسازم، به ذهنم نرسید که میتوانم از ظرفیت کمدی اکبر عبدی هم در یک فیلم دفاع مقدسی استفاده کنم. خبرگزاری مهر/ ۲۶ مرداد