حرفهای داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون
گلاب آدینه: دخترم نورا، از چهار سال پیش، چندین بار پیشنهاد کرد که «بانوی زیبای من» را اجرا کنیم اما من در ذهنم مناسبتی برای اجرای آن نمیدیدم. زمان گذشت و به دوران شیوع کرونا رسیدیم و… یک روز که خبر مرگ عزیزی از دوستان را شنیدم، احساس کردم در آستانه خفگیام. این عادت من است که هر زمان ناراحت و پریشانم، آهنگی میگذارم و با آن میرقصم حتی اگر از شدت غصه گریه کنم و ضجه بزنم. آن روز هم همین کار را کردم و اینجا بود که ناگهان به یاد اجرای «بانوی زیبای من» افتادم و به نورا زنگ زدم و گفتم خبر خوبی برایت دارم… خبرآنلاین/ ۲۸ مهر
نادر سلیمانی: در زمان پخش ساعت خوش مردم به دلیل حال و هوای بعد از جنگ نیاز به شادی داشتند و خدا را شکر توانستیم لبخند را به لبها بازگردانیم و در زمان پخش، خیابانها خلوت میشد. حتی در بعضی مراسمها هنگام پخش برنامه، عروس و داماد و مهمانان مینشستند و برنامه را میدیدند. ساعت خوش که در آن بچههای تئاتری و کاربلد، ظرفیت زیادی برای تلاش داشتند از خاطرات ویژه دوران کاری من بعد از پرواز ۵۷ است. ای کاش میشد باز همه آن تیم دور هم جمع میشدیم و یک برنامه جدید میساختیم، چون امروز همه باتجربهتر شدهایم. برنامه دست در دست/ ۲۳ مهر
محمد علی نجفی: اگر قرار باشد شبکه نمایش خانگی زیر مجموعه تلویزیون باشد که خود تلویزیون وجود دارد و نیازی نیست که زیر مجموعه داشته باشد. قرار است در شبکه نمایش خانگی با عوامل بخش خصوصی کاری ساخته شود و همان موضوعات که ارشاد در ارتباط با سینما دارد در شبکه نمایش خانگی هم رعایت شود. برای تلویزیون که کیفیت موثر نیست. اما در سینمای خانگی کیفیت خیلی مهم است. من سالها پیش سریال «سربداران» را برای تلویزیون ساختم و تا الان هم هنوز مردم درباره این سریال صحبت میکنند. در این سالها تلویزیون چقدر توانسته کیفیت آثار خود را بالا ببرد؟ اما برای سینمای خانگی مهم است که سریالهایی با کیفیت بسازد. خبرآنلاین / ۲۳ مهر
محمد خزاعی: از هیات مدیره خانه سینما سوال کردم شما که سالها فعالیت صنفی انجام میدهید، مهمترین مشکل چیست؟ چرا بیمه بیکاری، امنیت شغلی، معیشت و… هنرمندان برطرف نشده است؟ لازم است به سازوکارهایی برسیم تا به مسائل سینمای ایران جدیتر پرداخته شود. بسیاری از قوانین ما مربوط به دهه ۶۰ است. به همین دلیل تجدیدنظر در قانون پروانه ساخت و نمایش را در دستور کار قرار دادیم و اگر قرار باشد از طریق هیات وزیران مجوز آنها را بگیریم شاید پروسه ۲ ساله داشته باشد اما شورایعالی سینما کمک خواهد کرد تا ما سریعتر این مرحله را طی کنیم. برنامه شهر فرنگ / ۲۲ مهر
لیلا برخورداری: موفقیت یک فیلم یا سریال بیش از هر چیز به داشتن یک فیلمنامه جذاب و قوی بستگی دارد. به نظر من فیلمنامه خوب، هفتاددرصد از موفقیت را برای یک اثر تضمین میکند و آن سی درصد باقیمانده به کارگردان، گروه سازنده، عوامل پشت دوربین، دکوپاژ و… مربوط میشود. دید موشکافانه و تیزبین آقای فخیمزاده باعث شد تا «خواب و بیدار» یک فلیمنامه قوی و داستانی پرهیجان داشته باشد که در بستر آن عملکرد پلیس هم بهخوبی معرفی شد؛ مردم هم با آن ارتباط برقرار کردند و به اصطلاح گل کرد. «خواب و بیدار» به یک سریال جریانساز تبدیل شد که مسیر سریالهای پلیسی را تغییر داد. برنامه سریالیست / ۲۲ مهر