کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۲۸۷۹
تاریخ خبر:

حرفی که فردوسی‌پور نباید می‌زد

عادل فردوسی‌پور بی‌شک محبوب‌ترین و بهترین گزارشگر ورزشی ایران است اما او هم همان‌طور که آقای قرائتی درباره خودش گفته، معصوم که نیست!

خبرآنلاین نوشت:‌ «بی‌شک یکی از برگ‌های برنده گزارشگری این است که تمام جزئیات یک محیط ورزشی را توصیف کنید؛ جوری که مخاطب خود را درون ورزشگاه توصیف کند. کاری که عادل فردوسی‌پور خیلی خوب انجامش می‌دهد و برای همین کارش هم هست که به چنین محبوبیتی رسیده است اما او در گزارش‌هایش گاهی چیزهایی می‌گوید که شاید بهتر است نگوید. مثلا دوره‌ای بی‌دلیل درباره جیمی‌جامپ‌ها می‌گفت و اصلا در ۹۰ هم نشان‌شان می‌داد و در لیگ هم دوربین‌ها نشان‌شان می‌دادند. کاری که باعث شده بود عده‌ای برای شهرت بپرند وسط زمین فوتبال.

این قدر خنده‌دار شده بود که حتی علی ملاقلی‌پور، فرزند کارگردان سرشناس سینما هم برای تبلیغ فیلمش، «قندون جهیزیه» این کار را کرد. عادل البته در بازی استقلال و نساجی و یکی، دو بار دیگر درباره اتفاقاتی در ورزشگاه سخن گفته که اثری سوء برای بیننده‌های تلویزیونی دارد. او در این بازی درباره هواداری حرف زد که از هوش رفته بود و دوربین تلویزیون هم روی تصویری سوئیچ کرد که گزارشگر گفته بود. نمایی بسته از یک هوادار که قطعا خانواده‌اش در شهرستان با دیدن آن تصویر تا رسیدن به خبر سلامتی‌اش، دقایقی دشوار را سپری کرده‌اند.

این اضطراب و شوکی که چنین تصاویری به مخاطب وارد می‌کند شاید ارزش اصلا نپرداختن به ماجرا را بیشتر توجیه می‌کند. مسئولان پخش زنده بازی تاکید داشتند جمله فردوسی‌پور سبب شده تا کارگردان روی تصویر فرد از هوش رفته سوییچ کند تا مخاطب نگوید تصاویر را ندارند اما این وسط کسی احتمالا به فکر شوکی که به خانواده‌ای کیلومترها آن‌طرف‌تر وارد می‌شود، نیست.»

کدخبر: ۱۸۲۸۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha_1360

    جیمی جامپ همه جای دنیا هست همه گزار شگره ا هم میگن . ما وقتی میخوایم از اخلاق حرف بزنیم کلا راجع به حذف صورت مسئله صحبت م یکنیم.

  • mamadariay

    خیلی سختگیری میکنید دیگه چیزی نگفته که ب د باشه

  • homan

    گزارشگر کارش همینه دیگه, جزییات فضا رو ا گه نگه که هیجان نداره

  • virus

    عادل یعنی یه فرد خاص! به نظر من اگه یه گ زارشگر خارجی چنین کاری میکرد همه برای ست ایش او قیام میکردند! یه عادل داریم ولش ک نید/ مرغ همسایه غازِ آیا؟ 🙂

  • khashayar123

    دیوار کوتاتر از عادل معمولا نیست

  • sarve-azad

    اگه نگه که میگین نگفته.تکلیف چیست؟؟؟؟

  • bakhtiyari.ir

    بهترین گزارشگر خیلی از مشکلات بزرگ این ف وتبال این اقا درست کرده