کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۸۵۹۸
تاریخ خبر:

حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

‌بهروز افخمی
بهتر است که در فیلمنامه‌نویسی ایران، این تحول را جدی تلقی کنیم که قبل از اقتباس، رمان بنویسیم و آنقدر سخت بگیریم که این کار انجام شود چراکه درغیر این صورت برای نوشتن فیلمنامه دستمان بسته می‌شود و نمی‌توان احوال و افکار افراد را نوشت و به‌خوبی منتقل کرد. آنها که می‌خواهند فیلمنامه بنویسند خوب است ابتدا به سمت نگارش رمان بروند و البته رمان‌نویسی قید و بند کمتری نسبت به فیلمنامه‌نویسی دارد… اگر می‌توانید فیلمنامه بنویسید، قاعدتا می‌توانید یک رمان هم بنویسید. پیشنهاد من به شوراهای مختلف این بود که مقرر کنند فیلمنامه باید اقتباسی باشد و نویسنده باید بر اساس رمان نوشته خودش اقتباس کند. جشنواره عمار/ 20 دی

فرزاد موتمن
از وقتی «تالبرت» گفت فیلم خوب، فیلمی است که می‌فروشد، سینما کاملاً تجاری شد و پول، مهمترین نقش را در ساخت فیلم ایفا کرد. گدار می‌گوید سینما پولی است که به تصویر تبدیل می‌شود و وقتی سینما به این شکل درآمد و صاحبان صنعت آن را کنترل کردند، چیزی بسیار سهل‌الوصول به عموم مردم می‌دهند و مردم هم به این عادت کردند. بنابراین هر فیلمی که کمی جدی‌تر باشد، اصولاً اکران محدودتری دارد.فیلمی مثل «همه چیز رو به راه است» ژان لوک گدار با گذشت بیش از ۵۰ سال از ساخت، حداقل با من یکی هنوز راه می‌رود ولی چند نفر این فیلم را دیده‌اند؟ کسی آن را نمی‌شناسد! ایسنا/ 21 دی

محمدرضا شرف‌الدین
فیلم «فرزند صبح» آماده اکران است اما انتشار آن بستگی به نظر موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) دارد. این فیلم تا این لحظه قرار نیست تغییراتی داشته باشد و اگر سال گذشته در افتتاحیه جشنواره مردمی عمار آن را دیده باشید، نسخه‌ای که قرار است اکران شود همان است. تا امروز اقدامی برای کسب پروانه نمایش این فیلم صورت نگرفته است چراکه در راستای این امر موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) باید تقاضای پروانه نمایش را به اداره نظارت بدهد و این اداره از من استعلام می‌گیرد و پس از تایید بنده اقدام به صدور خواهند کرد که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
ایرنا/ 21 دی

رسول نجفیان
تئاتر از وجوه مهم هنر است و هر پدیده که به آن اهمیت ندهد یعنی آسیب و عیب. در نتیجه تئاتر باید در تمام سبک‌ها از جمله داستان‌های ایرانی و غیرایرانی و داستان‌هایی که ضرورت دارند و به درد جامعه می‌خورند رونق بگیرد. به نظرم تلویزیون باید به سمت موضوعات ضروری از جمله تله تئاتر برود. درک ضرورت بر همه واجب است. شما تا زمانی که گرسنه و تشنه نشوید به سمت آب و غذا نمی‌روید. سیاست فرهنگی هم باید به سمتی برود که نیاز جامعه است.‌ ‌قطعا وقتی ضرورت‌ها درک و مدیریت شود سوژه‌های خوبی انتخاب خواهد شد که به درد مردم می‌خورد.
ایسنا/ 21 دی

سید‌جواد هاشمی
مردم از هنرمندان انتظارات غلط نداشته باشند، همانطور که یک مغازه‌دار حتی اگر هم معترض است، کرکره مغازه‌اش را پایین نمی‌دهد، انتظار نداشته باشند که یک هنرمند به خاطر شرایط موجود سیاسی کارش را تعطیل کند، پس نان از کجا دربیاورد و بخورد؟ از جهت فرهنگی هم این روزها در سبد زندگی مردم آنچنان تماشای کارهای هنری وجود ندارد و حتی اگر الان دیدن بازی‌های دربی از تلویزیون را پولی کنند، می‌بینید که حتی کسی دیگر فوتبال هم نگاه نمی‌کند. به نظر من تنها بیننده‌های خاص تلویزیون، مخاطبان بخش ورزشی هستند که مسابقات فوتبال، کشتی و … را دنبال می‌کنند و متاسفانه بخش هنری خریدار ندارد. صبا/ 15 دی

کدخبر: ۴۹۸۵۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر