کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۴۶۳
تاریخ خبر:

حربه بچه مهندس برای وایرال شدن

روزنامه هفت صبح | در قسمت هفدهم سریال «بچه‌مهندس۳» که دوشنبه شب روی آنتن رفت، سکانسی وجود داشت که در آن تینا، شخصیت دختر ثروتمند داستان صراحتا به مسعود ابراز علاقه می‌کرد؛ سکانسی کم‌شور و کم‌هیجان که به نظر می‌رسید صرفا به این دلیل در سریال جانمایی شده که بعد از پخش این قسمت، در شبکه‌های اجتماعی وایرال شود و توجه مخاطبان را به این ترتیب جلب کند. از تیترهای پرهیجان بعضی خبرگزاری‌ها و صفحه‌های اینستاگرامی می‌شد این مسئله را به راحتی دریافت. این اولین باری نیست که یک سکانس نامتعارف در یک سریال تلویزیونی جانمایی می‌شود تا توجه‌ها را به خودش جلب کند. هفت صبح بررسی می‌کند.

*** ماجرا چه بود؟
تمام آنهایی که سریال «بچه مهندس ۳» را دنبال کرده‌اند حتما می‌دانند که رابطه مسعود و تینا تا حدودی بهتر از سایرین است. مسعود یک‌بار مقابل برادر تینا ایستاد و از او دفاع کرد و تینا هم چندباری به جای برگزاری جلسه‌ دسته‌جمعی، صرفا با مسعود جلسه گذاشت و صحبت کرد. حالا در قسمت هفدم سریال، تینا مسعود را به یک کافه دعوت کرد و به او گفت که دوستش به پسری علاقه‌مند شده و نمی‌داند باید چه کار کند و وقتی مسعود گفت که اگر جای دوست او بود، حتما علاقه‌اش را ابراز می‌کرد، تینا گفت:«مسعود من به تو علاقه‌مندم. نمی‌دونم هم این احساس از کی شروع شد. یعنی می‌دونم. از وقتی که جلوی تینوش پشتم وایسادی و حمایتم کردی. حواست بهم بود مهرت به دلم نشست.» بعد هم مسعود از جایش بلند شد و از کافه رفت.

*** جانمایی یک سکانس برای وایرال
برخی خبرگزاری‌ها و صفحات اینستاگرامی، این ویدئو را به همراه تیترهایی نظیر «سکانس جسورانه‌ بچه‌مهندس۳»، «خواستگاری دختر پولدار از رفیق جواد جوادی در بچه‌مهندس۳» و … منتشر کردند. حتی برخی از آنها از یک «تابوشکنی» صحبت به میان آوردند و نوشتند که مخاطبان هم از تماشای این سکانس غافلگیر شده‌اند. این اولین باری نیست که در یک سریال تلویزیونی، دختری از یک پسر خواستگاری می‌کند. پس طبیعتا هیچ‌گونه تابوشکنی صورت نگرفته و در نتیجه مخاطبان هم غافلگیر نشده‌اند.

این احتمال وجود دارد که این حرکت رسانه‌ای تا حدودی برنامه‌ریزی شده اتفاق افتاده باشد. اولین باری نیست که یک سکانس به نسبت نامتعارف، بلافاصله بعد از پخش در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شود و دست به دست می‌چرخد. درواقع می‌توانیم اینطور پیش‌بینی کنیم که احتمالا این سکانس‌ها از ابتدا به همین دلیل در سریال جانمایی می‌شوند و برای وایرال شدنشان برنامه‌ریزی مشخصی وجود دارد.

*** نامگذاری سکانس جنجالی
اگر به خاطر داشته باشید زمان پخش سریال‌هایی مثل «پدر» و «گسل» و خیلی‌های دیگر هم با مواردی مشابه این روبه‌رو بودیم. مثلا در همان قسمت‌های ابتدایی «پدر»، فرار شخصیت حامد از دست دخترها و پرت کردن خودش از پنجره بسیار وایرال شد و بعد از آن هم ماجرای ابراز علاقه‌ لیلا به حامد پیش آمد و همه‌ این موارد باعث شد که سریال از همان ابتدا جنجال زیادی به پا کند و نهایتا پرمخاطب شود. جالب اینجاست که اکثر این سکانس‌های تقریبا نامتعارف، هنگام وایرال شدن در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان سکانس جنجالی معرفی می‌شوند درحالی که اکثر آنها اصلا جنجالی نیستند و اگر بحث وایرال به میان نمی‌آمد شاید چندان هم مورد توجه مخاطبان قرار نمی‌گرفتند.

*** ناموفق در وایرال شدن
اما درباره‌ سکانس ابراز علاقه‌ تینا از مسعود یک مسئله وجود دارد. اینکه برخلاف بسیاری از سکانس‌های اینچینی، آنطور که باید وایرال نشده و تا بعدازظهر دیروز، جز چند خبرگزاری و صفحه اینستاگرامی واکنشی به آن نداشته‌اند. خب به‌هرحال وایرال شدن یک سکانس در شبکه‌های اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی و ارتباط زیاد دارد و به نظر می‌رسد عوامل سریال در این زمینه چندان قدرتمند عمل نکرده‌اند.

*** واکنش به سکانس در صفحه سریال
پست مرتبط با این سکانس، با واکنش‌های زیادی در صفحه‌ اینستاگرام خود سریال مواجه شده. این پست حدود هزار و دویست کامنت دارد و غیر از کامنت‌هایی که درباره‌ فوت بابا اسماعیل و ابراز ناراحتی برای جواد است، سایرین نظرهای متفاوتی درباره‌ ابراز علاقه‌ تینا به مسعود نوشته‌اند.

خیلی‌ها معتقدند که شخصیت مسعود ناگهان تغییر کرده و واکنش او نسبت به این ابراز علاقه با شناختی که پیش‌تر از او داشته‌اند همخوانی ندارد. عده‌ای دیگر نوشته‌اند که مسعود بالاخره به تینا جواب مثبت می‌دهد. خیلی‌ها هم دلشان به حال تینا سوخته و بحث را به عشق یکطرفه و مشکل دختران در ابراز عشق و … کشیده‌اند و ابراز امیدواری کرده‌اند که این مسئله در جامعه به یک اصل تبدیل شود و…. برخی دیگر به عدم جذابیت این سکانس اشاره‌ کرده و نوشته‌اند که پیشنهاد تینا اصلا جذاب نبوده و باید سکانس باشکوه‌تری برای آن تدارک می‌دیده‌اند.

کدخبر: ۳۲۷۴۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1586047851

    این حجم عقده و کینه توزی ؟!…خوشمون بیاد یا نیاد ..آیا پربیننده بودن این سریال ،ا نکار شدنیه نه انصافا !؟