کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۴۶
تاریخ خبر:

حدادی فر مرد سال و فرکی بهترین مربی شدند

مراسم قرعه‌کشی برترین‌های لیگ چهاردهم در سالن همایش‌های برج میلاد تهران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مراسم انتخاب برترین‌های لیگ چهاردهم که به همت سازمان لیگ ترتیب داده شده دقایقی پیش در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران آغاز شد.

در این مراسم جمعی از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری، مدیران فدراسیون فوتبال و همین طور جمعی از بازیکنان و ورزشکاران حضور دارند.

در این مراسم قرار است برترین‌های لیگ چهاردهم انتخاب شوند.

مهدی تاج به عنوان اولین سخنران در این مراسم اظهار کرد: قرار است مراسم برترین های لیگ چهاردهم را به رسم رویه ای که فیفا دارد برگزار کنیم. ما برترین‌ها را براساس نظرسنجی که از میان اهالی فوتبال و مدیران باشگاه‌ها و همین طور پیشکسوتان انجام دادیم انتخاب کردیم.

وی تاکید کرد: سازمان لیگ هیچ گونه دخل و تصرفی در این انتخاب ها نداشته و انتخاب‌ها کاملا براساس نظرسنجی انجام شده است.

تاج اضافه کرد: ما قرار است در این مراسم مرد سال فوتبال ایران، مرد اخلاق، بهترین مهاجم، بهترین گلزن بانوان و همین طور بهترین‌های لیگ آزادگان، بهترین مدافع، بهترین دروازه بان، بهترین هیات فوتبال، بهترین حامی مالی و همین‌طور آقای گل لیگ و پدیده لیگ را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه لیگ پانزدهم را در یک سال به طور کامل برنامه ریزی کردیم و در اختیار باشگاه ها قرار داریم. امیدواریم لیگ خوبی را در پیش داشته باشیم. ما به جوانگرایی نیز باز هم اهمیت می دهیم به طوری که گفتیم هر باشگاهی تیم ب داشته باشد می تواند به کرات به تیم ب خود بازیکن بدهد و از آن بازیکن بگیرد.

زهرا قنبری به عنوان برترین بازیکن فوتبال بانوان انتخاب شد که جایزه او به وسیله مولاوردی معاون رئیس جمهور به او اهدا شد.

سارا قمی به عنوان برترین گلزن لیگ برتر فوتبال بانوان انتخاب شد و جایزه‌اش را از خانم مولاوردی دریافت کرد.

حسن بیت سعید، بازیکن تیم فولاد نوین اهواز به عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته اول فوتبال ایران برگزیده شد و جایزه خود را دریافت کرد. وی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: بسیار خوشحالم که بین اساتید فوتبال ایران حضور دارم و از اینکه برای فوتبال خوزستان افتخار آفریدم خرسندم.

عیسی آل کثیر، مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان با به ثمر رساندن ۱۱ گل عنوان برترین گلزن لیگ دسته اول فوتبال ایران را از آن خود کرد.

در ادامه نوبت به انتخاب برترین فوتبالیست سال فوتبال ایران رسید. آندرانیک تیموریان از تراکتورسازی، مهدی طارمی از پرسپولیس و قاسم حدادی فر از ذوب آهن کاندیداهای این بخش بودند. نکته جالب توجه در این قسمت تاخیر مهدی طارمی برای حضور در سالن بود که به گفته خودش حراست مراسم به دلیل آنکه او را نشناخته دقایقی مانع ورودش به سالن شده بود!

پیش از این انتخاب برترین بازیکن سال، کاندیداهای تیم اخلاق اعلام شد. شهاب‌الدین عزیزی خادم عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با حضور در پشت تریبون، نام تیم گسترش فولاد تبریز را به عنوان تیم اخلاق فصل چهاردهم معرفی کرد.

در ادامه قاسم حدادی فر، ابراهیم صادقی و مهدی طارمی به عنوان نامزدهای بازیکن اخلاق فصل انتخاب شدند که از این بین ابراهیم صادقی کاپیتان بااخلاق سایپا این عنوان را از آن خود کرد. صادقی جایزه خود را از اکبر محمدزاده، رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دریافت کرد.

او پس از انتخاب به عنوان بازیکن اخلاق گفت: متاسفانه در ایران به بازیکنانی که کمتر حاشیه دارند کمتر پرداخته می‌شود و بازیکنان حاشیه‌دار روی جلد روزنامه‌ها هستند. این نوعی تبلیغ منفی برای فوتبال است. من معتقدم که علی عزتی کاپیتان بااخلاق نفت تهران و قاسم حدادی فر می‌توانستند اکنون به جای من روی سن باشند و جایزه بازیکن اخلاق را بگیرند.

حسن ظهیری، تورج عیوض محمدی و محمدرضا منصوری کاندیداهای برترین کمک‌داور فصل چهاردهم بودند که از این بین، محمدرضا منصوری این عنوان را از آن خود کرد و جایزه خود را از حیدر بهاروند عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گرفت.

در ادامه نوبت به انتخاب برترین داور فصل رسید. یدالله جهانبازی، احمد صالحی و حسین زرگر نامزدهای این بخش بودند اما این سید احمد صالحی بود که عنوان بهترین داور فصل چهاردهم را کسب کرد. فریدون اصفهانیان جایزه بهترین داور را به صالحی داد.

اصفهانیان پیش از اهدای جایزه بهترین داور گفت: اگر فوتبال را قطار در حال حرکتی بدانیم فدراسیون فوتبال لوکوموتیو آن و هیات‌های فوتبال واگن‌های آن هستند. باشگاه‌ها، مربیان، بازیکنان و سایرین هم داخل این واگن‌ها جا دارند اما پیچ‌های ریزی که این واگن‌ها را به هم متصل می‌کنند داوران هستند پس باید قدر آن‌ها را بدانیم.

صالحی نیز پس از دریافت جایزه‌اش از کسانی که وی را در امر داوری کمک کرده بودند و نیز از پدر و مادر و خانواده خود تشکر کرد.

در ادامه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان نفت تهران، مهدی رحمتی از پیکان و رشید مظاهری از ذوب آهن به عنوان نامزدهای برترین دروازه‌بان فصل چهاردهم معرفی شدند. فرامرز ظلی دروازه‌بان پیشکسوت فوتبال ایران با حضور بر روی سن، علیرضا بیرانوند را به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل چهاردهم معرفی کرد.

بیرانوند پس از کسب جایزه‌اش گفت: از مدیریت باشگاه نفت تهران، علیرضا منصوریان، یحیی گل‌محمدی و حسین فرکی به خاطر اینکه به من کمک کردند تا موفق شوم تشکر می‌کنم.

لئوناردو پادوانی از نفت تهران، رامین رضاییان از راه آهن و وریا غفوری از سپاهان نامزدهای کسب عنوان بهترین مدافع فصل بودند. کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک با حضور بر روی سن نام وریا غفوری را به عنوان بهترین مدافع اعلام کرد.

هاشمی پیش از اهدای جایزه بهترین مدافع گفت: یکی از نقاط ضعف بزرگ ورزش ایران نظام باشگاه‌داری خصوصا در فوتبال است در حالی که بیش از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد این نیاز احساس می‌شود که نظام باشگاه‌داری فوتبال ایران ساماندهی شود و این امر عزم جدی دولت و مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد تا دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارشناسان و اهالی فوتبال رفع شود.

قاسم حدادی فر از ذوب آهن،‌ آندرانیک تیموریان از تراکتورسازی و امید ابراهیمی از استقلال نامزدهای بهترین هافبک فصل بودند. علی کریمی، بازیکن محبوب فوتبال ایران با حضور بر روی سن جایزه فرد برگزیده را اهدا کرد. حضور کریمی بر روی سن، تشویق شدید حضار را به همراه داشت.

آندرانیک تیموریان عنوان بهترین هافبک فصل چهاردهم لیگ برتر را از آن خود کرد.

لوسیانو ادینیو، آقای گل لیگ از تراکتورسازی، سجاد شهباززاده از استقلال و مهدی طارمی از پرسپولیس نامزدهای بهترین مهاجم فصل چهاردهم بودند. امیر عابدینی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اعلام نام مهدی طارمی جایزه بهترین مهاجم فصل را به بازیکن پرسپولیس داد.

طارمی پس از دریافت جایزه‌اش ضمن تشکر از هم‌تیمی‌های خود در فصل گذشته گفت: از هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم که در بدترین شرایط پشتیبان ما بودند و ما را تنها نگذاشتند. به گزارش ایسنا صحبت‌های طارمی تشویق شدید حضار را به همراه داشت.

در ادامه برنامه شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، به روی صحنه آمد و جایزه بهترین حامی لیگ برتر را اهدا کرد.

اصفهان، تهران و گیلان به عنوان نامزدهای کسب عنوان بهترین میزبان فصل معرفی شدند. شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی (اسپانسر مراسم) این جایزه را به هیات فوتبال استان گیلان اهدا کرد.

باشگاه‌های ذوب‌آهن،‌ سپاهان و نفت تهران نامزدهای کسب بهترین تیم سال بودند. مهدی ساکت با حضور بر روی صحنه ابتدا یاد و خاطره شهدای ورزشکاری که در بمباران هوایی زمین فوتبال در ایلام در سال ۶۵ به شهادت رسیدند را گرامی داشت و اعلام کرد که روز ۲۳ بهمن هر سال به عنوان روز شهدای ورزشکار ثبت خواهد شد.

ساکت در ادامه جایزه بهترین تیم فصل چهاردم لیگ برتر فوتبال را به منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران اهدا کرد. نفت ضمن حضور در کورس قهرمانی لیگ برتر فوتبال تا هفته پایانی و همچنین حضور در فینال جام حذفی، توانست به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

قنبرزاده پس از دریافت جایزه گفت: برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار این جایزه را به روان پاک این شهدا و نیز شهدای استان دلاورخیز ایلام تقدیم می‌کنیم.

در ادامه حسین فرکی، یحیی گل‌محمدی و علیرضا منصوریان به عنوان نامزدهای کسب عنوان بهترین مربی فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال معرفی شدند. از این بین نام حسین فرکی به عنوان برترین مربی فصل چهاردهم لیگ برتر اعلام شد و حبیب کاشانی مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران جایزه این مربی موفق و بااخلاق را به او اهدا کرد.

فرکی پس از دریافت جایزه‌اش ضمن تشکر از همه مربیان فوتبال ایران، به صورت ویژه از یحیی گل‌محمدی و علیرضا منصوریان تشکر کرد و آن‌ها را مربیان خوب و بااخلاق فوتبال ایران دانست.

در ادامه علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال به روی صحنه آمد تا جایزه آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران را اهدا کند اما لوسیانو ادینیو که با به ثمر رساندن ۲۰ گل و ۷ پاس گل عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر را از آن خود کرده بود در سالن حضور نداشت و به همین دلیل ذوالفقاری به عنوان نماینده باشگاه تراکتورسازی تبریز این جایزه را دریافت کرد.

اعلام نام نامزدهای عنوان پدیده فصل چهاردهم لیگ برتر بخش بعدی مراسم بود. مهدی شریفی از سپاهان، مهدی طارمی از پرسپولیس و ارسلان مطهری از نفت تهران برای کسب این عنوان با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت ارسلان مطهری به عنوان پدیده فصل چهاردهم لیگ برتر انتخاب شد.

انتخاب مرد سال فوتبال ایران مهم‌ترین بخش مراسم بود که برای انجام آن مرتضی بانک معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری، علی کفاشیان و مهدی تاج به روی صحنه آمدند تا جایزه مرد سال فوتبال ایران را به یکی از سه نامزد این عنوان - مهدی طارمی، قاسم حدادی فر و آندرانیک تیموریان - اهدا کنند.

قاسم حدادی فر به عنوان برترین بازیکن فصل و مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد و جایزه خود را دریافت کرد.

حدادی فر پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از هم‌تیمی‌های خودم تشکر می‌کنم و همین طور از مردم خوب اصفهان سپاسگزارم که همیشه من را یاری کردند.

با انتخاب مرد سال فوتبال ایران مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران در سال گذشته و فصل چهاردهم لیگ برتر به پایان رسید و تمام برگزیدگان مراسم با حضور بر روی سن عکس یادگاری انداختند.

کدخبر: ۴۲۰۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر