کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۱۵۷
تاریخ خبر:

حال من خوب است اما تو باور نکن

روزنامه هفت صبح | اگر رای کمیته انضباطی نبود، پرسپولیس امروز به جای سپاهان در رده دوم جدول قرار داشت، ‌ فقط با ۳ امتیاز اختلاف با استقلال. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هشت بازی آخر خود در لیگ برتر ۴ برد و ۴ مساوی به دست آورده‌اند، این دقیقا همان نتایجی است که استقلال گرفته. پرسپولیس در جام حذفی هم پیروزی پرگلی را رقم زد و همه اینها یعنی اینکه شرایط این تیم در هفته‌های اخیر خوب است‌ اما به نظر می‌رسد این فقط ظاهر ماجراست و ‌ پرسپولیس در درون خود، درگیر مشکلاتی است که از بالا تا پایین این باشگاه را درگیر کرده است.

مدیریت؛ مثل قبلی‌ها
تا لحظه تنظیم این مطلب، مجید صدری همچنان سرپرست پرسپولیس است. او بعد از رفتن جعفر سمیعی به‌طور موقت عهده‌دار امور باشگاه شد. او البته به هر شکلی که بود، پول گابریل کالدرون را جور کرد و پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باز شد اما در همین ماجرا و چند مقطع دیگر، کارهایی کرد که نشان داد تفاوت چندانی با مدیران قبلی باشگاه ندارد. یکی از مهم‌ترین اتفاقات تلخ در دوران مدیریتی او، تاخیر یک روزه در پرواز به عربستان برای بازی مقابل الهلال بود که حسابی اردوی تیم را به هم ریخت و در رقم خوردن آن نتیجه تلخ بی‌تاثیر نبود.

گرفتن وام از یک صندوق تعاونی که اعضای هیات امنای آن همگی عضو کابینه دولت بودند و کارش کمک به کسب و کارها در مناطق محروم بود، استفاده غیرقانونی از ارز نیمایی برای پرداخت طلب کالدرون، تاخیر چند باره در پرداخت این طلب و برگشت خوردن چند قسط از مطالبات او و … همگی اتفاقاتی بودند که در هفته‌های اخیر رخ داد و باعث شد تا افکار عمومی علیه باشگاه پرسپولیس انتقاداتی را مطرح کنند و مدیران این باشگاه را به سوءاستفاده غیرقانونی از برخی منابع مالی برای حل مشکلات‌شان متهم کنند.

یکی دیگر از اقدامات عجیب صدری، واکنش او به پرونده باشگاه گل‌گهر بود. در حالی که از خود باشگاه سیرجانی، به جز چند مصاحبه و پست اعتراضی، واکنش دیگری دیده نشد، صدری شخصا اقدام کرد و به فدراسیون فوتبال رفت و خواهان تغییر رای کمیته انضباطی در این پرونده شد. البته منتقدانش معتقد بودند که او این کار را برای کسب محبوبیت بین هواداران انجام داده است. در نهایت او مثل مدیران باشگاه استقلال، در به خطر افتادن موقعیت باشگاهش در لیگ قهرمانان آسیا هم بی‌تقصیر نیست.

کادر فنی؛ این همان یحیاست؟
همانطور که گفته شد، پرسپولیس در این فصل خیلی بد نتیجه نگرفته است. با یک برد و البته شکست استقلال، تیم یحیی به صدر جدول هم خواهد رسید اما هواداران از نمایش‌های تیم راضی نیستند. پرسپولیس خوب، بابرنامه و تاکتیکی بازی نمی‌کند و از این نظر، هیچ شباهتی با شش فصل اخیر ندارد. پرسپولیسِ برانکو، کالدرون و حتی همین یحیی در فصل گذشته، خوب بازی می‌کردند و هواداران از همه چیز رضایت داشتند اما در این فصل، پرسپولیس کاستی‌های زیادی دارد که مسئول مستقیم آنها شخص گل‌محمدی است.

برخلاف پنجره‌های قبلی، او در آخرین پنجره نقل و انتقالاتی فاجعه‌بار عمل کرد. خریدهایش به کار تیم نیامده‌اند و هنوز بازیکنان فصل گذشته هستند که بار تیم را به دوش می‌کشند. بمب نقل و انتقالاتی این تیم یعنی رضا اسدی، حتی در بین دو نیمه بازی با ویستاتوربین هم تعویض می‌شود و جایش را به بازیکن دیگری می‌دهد. به حامد پاکدل فرصت بازی نمی‌رسد و او فقط یک گل در بازی اول زده است.

علیرضا ابراهیمی که اولین خرید باشگاه بود، نیمکت‌نشین و معترض است. بزرگ‌ترین ویژگی پرسپولیس در فصول اخیر، خط دفاعی محکمش بود که در این فصل از آن هم خبری نیست. یحیی و دستیارانش البته خیلی درباره این واقعیت‌ها حرف نمی‌زنند اما واقعیت این است: «پرسپولیس این فصل، دوست‌نداشتنی‌ترین و ندیدنی‌ترین پرسپولیسِ شش فصل اخیر است.»

بازیکنان؛ بی‌ستاره و معمولی
اگر وحید امیری و امید عالیشاه را از این تیم بگیرید، پرسپولیس تبدیل به یک تیم کاملا معمولی خواهد شد. سایر بازیکنان هرگز در حد و اندازه خود ظاهر نشده‌اند. حامد لک پرنوسان نشان داده است. مدافعان پراشتباه بوده‌اند، در خط هافبک هم خبری از حتی یک ستاره تاثیرگذار نیست. در خط حمله هم عبدی و آل‌کثیر کم موقعیت خراب نکرده‌اند.

ترابی هم هنوز به شرایط ایده‌آل خود برنگشته است. تیمی که در هر فصل با وجود از دست دادن چند ستاره، همچنان پرمهره بود، امسال به یک تیم کاملا معمولی تبدیل شده است. طبیعی است که چنین تیمی روی نیمکت هم دستش خالی باشد. یکی از بازیکنان تاجیک به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی مصدوم شد و دیگری هم معلوم نیست چقدر بتواند تاثیرگذار باشد و خودش را به تیم تحمیل کند.

حواشی؛ قبلا از این خبرها نبود!
در این فصل حداقل دو مورد عصیانگری از بازیکنان پرسپولیس دیده شده که در فصول اخیر مشابه آنها را ندیده‌ایم. ابتدا این علیرضا ابراهیمی بود که به نیمکت‌نشینی‌هایش اعتراض کرد و چند روز از حضور در تمرینات منع شد. دومین مورد هم مربوط به عیسی آل‌کثیر است. او در بازی مقابل ذوب‌آهن اصرار داشت که پنالتی را بزند اما یحیی زدن پنالتی را به ترابی سپرد و آل‌کثیر آنقدر از این تصمیم ناراحت شد که حتی در جشن شادی گل بازیکنان هم شرکت نکرد. او قبلا هم یک بار این حرکت را انجام داده بود. اگر برانکو بود، قطعا او را برای چند بازی نیمکت‌نشین می‌کرد اما نمی‌دانیم یحیی می‌تواند عیسی را تنبیه کند یا می‌خواهد با او مدارا کند.

تا نیم‌فصل تحمل کنید
اوضاع پرسپولیس خیلی خوب نیست. در همه ارکان باشگاه مشکلاتی وجود دارد. اما این امید وجود دارد که با انتخاب مدیرعامل جدید و جذب بازیکنان جدید و موثر در نقل و انتقالات نیم‌فصل، شرایط بهتر شود. تا آن زمان احتمالا باید همین پرسپولیس را ببینیم و با کاستی‌هایش بسازیم.

کدخبر: ۴۳۳۱۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر