کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۷۳۴
تاریخ خبر:

حال شیخ زکزاکی (رهبر شیعیان نیجریه) وخیم است

دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از وخامت حال وی در زندان خبر داد.

به گزارش فارس، دفتر شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه امروز جمعه در یک پیام توئیتری جدید از وخامت حال وی در زندان خبر داد.

در این پیام آمده است: «به اعضای خانواده شیخ زکزاکی اجازه داده شده که با وی در زندان ملاقات کنند و شدت بیماری و وخامت حال او معلوم شد. هنوز ترکش‌ها در بدنش جا مانده‌اند».

در ادامه پیام دفتر رهبر شیعیان نیجریه آمده است: «وضعیت سلامت شیخ و همسرش به سرعت رو به وخامت بیش‌تر است و تا حال حاضر پزشکان از دسترسی به آنها منع شده‌اند».

نیروهای امنیتی نیجریه در آذر ماه سال ۱۳۹۴ با حمله به «حسینیه بقیه‌الله (عج)» در شهر «زاریا» در ایالت کادونا در شمال نیجریه و به منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور او را به همراه «زینت ابراهیم» همسرش و یکی از پسرانش بازداشت کردند؛ در این حمله صدها نفر از شیعیان نیجریه نیز به شهادت رسیدند. شیخ زکزاکی هم به شدت زخمی شد و سه پسرش به شهادت رسیدند. او سه پسر دیگر خود را یک سال قبل از آن یعنی در روز قدس سال ۱۳۹۳ به ضرب گلوله پلیس این کشور از دست داده بود.

نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به وخامت حال شیخ زکزاکی هشدار داده اند، اما دولت نیجریه تاکنون از آزادی او به بهانه‌های مختلف جلوگیری کرده و حتی وی را از دسترسی به خدمات درمانی محروم کرده است.

کدخبر: ۳۰۵۷۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • shishi

    خودمون ۱۰۰۰ تا گرفتاری داریم

  • arash_vosoghi

    به ما چه ؟