کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۳۵۰
تاریخ خبر:

حال برادران افشاگر کرونا خوب شد

روزنامه هفت صبح | محمد و علی‌اصغر مولایی که با اصرار آنها اولین تست کرونا از برادرشان در بیمارستان کامکار قم گرفته شده بود، بعد از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند. روز گذشته تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد از برادران مولایی بعد از ترخیص از بیمارستان. این دو پزشک به کرونا مبتلا بودند و حالا بهبود پیدا کرده‌اند.

این دو نفر یعنی محمد مولایی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران و علی اصغر مولایی رئیس انجمن رادیولوژی قم نقش مهمی در شفاف‌‌سازی ابتلای بیماران قم به بیماری کرونا داشتند. ماجرا از جایی شروع شد که برادر بزرگ‌تر آن‌ها حسین مولایی که گفته می‌شود از جانبازان شیمیایی در دوران دفاع مقدس هم بوده به کرونا مبتلا شد.

در حقیقت آن زمان کسی نمی‌دانست که اصلا ویروس کرونا وارد ایران شده و از کسی هم تست این بیماری گرفته نمی‌شد. اینطور که دکتر محمد مولایی توضیح داده برادر او به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بوده و روز به روز وضعیت عفونت ریه او بدتر می‌شده. در نهایت با اصرار او حاضر می‌شوند از این بیمار و تخت کناری او تست کرونا بگیرند که تست هر دو هم مثبت می‌شود.

در نهایت حسین مولایی معلم بازنشسته در سن ۶۰ سالگی از دنیا رفت اما اصرار برادران او باعث شد به طور رسمی اولین مورد کرونا در ایران شناسایی شود. محمد مولایی روایت کرده بود که در آن مقطع بیماران تنفسی دیگری هم با علائم مشابه درگذشتند اما علت فوت را پنومونی و عفونت ریه اعلام می‌کردند و هیچ ایزولاسیونی هم صورت نمی‌گرفته.

در روزهای اول شیوع کرونا خبرگزاری رکنا که این اظهارات محمد مولایی را منتشر کرده بود آن را تکذیب کرد اما خود محمد مولایی با ابراز تعجب از تکذیب این مصاحبه توضیح داد که تمام این اظهارات که از او نقل شده صحت داشته. گذشت تا اینکه مشخص شد هر دو برادر یعنی محمد مولایی و علی اصغر مولایی هم مبتلا به کرونا شدند و در این مدت در بیمارستان امام خمینی تهران تحت درمان بودند تا همین دیروز که خبر بهبودی آن‌ها منتشر شد.

کدخبر: ۳۱۴۳۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر