کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۱۵۶
تاریخ خبر:

حاشیه‌های یک بازی نه‌چندان ایده‌آل

روزنامه هفت صبح، کمال‌ بردبار | این واقعیتی است که تیم ایران در مقابل سوریه می‌توانست گرفتار شود و همین ابتدا امتیازات مهمی را از دست بدهد.آن هم وقتی که خبر آمده بود که عراق با مربی مکار و کار بلدش (دیک ادووکات )کره‌جنوبی را با تساوی بدون گل متوقف و لبنان هم با امارات صفر- صفر کرده است آن هم در دوبی.اگر ایران هم در خانه خود مقابل سوریه متوقف می‌شد این گروه از همین ابتدا در گره‌های کور بی‌سرانجام گرفتار می‌شد.

دراگان اسکوچیچ، وحید هاشمیان و ملادن‌ زگانیر، سرمربی، کمک دوم و مربی دروازه‌بانان به دلیل ابتلا به کرونا در کنار تیم نبودند، مجید حسینی و پورعلی گنجی و علی کریمی گرفتار مصدومیت بودند.محرومیت آزمون هم موجب شده بود تا سام قدوس به ترکیب تیم راه پیدا کند و جالب اینکه در این میان کریم انصاری فرد به عنوان بازیکن پرتجربه تیم وظیفه بالابردن روحیه بازیکنان در رختکن را برعهده داشت.

اسکوچیچ مثل گل‌محمدی از قرار دادن وحید امیری در دفاع چپ لذت می‌برد و با نبودن احسان حاج‌صفی (به خاطر مصدومیت) این کار را با فراغ بال بیشتری نیز انجام می‌دهد.در هافبک دفاعی هم اسکوچیچ مثل گل‌محمدی ایمانی فزاینده به میلاد سرلک دارد. یکی از تخریبچی‌های متواضع خط میانی.پس او را به ترکیب اصلی رساند به قیمت نیمکت‌نشینی سعید عزت اللهی. در حرکتی دیگر جعفر سلمانی باز هم به شکلی مرموز برای چندمین بار به پست دفاع راست تیم ملی رسید.

مشخص نیست چرا با وجود صادق محرمی در اردوی تیم ملی و همینطور ستاره‌هایی مثل رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر و حتی وریا و احمد موسوی،‌دفاع راست تیم ملی می‌شود.به‌هرحال در یک بازی کسل‌کننده و پر برخورد همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم میلاد سرلک را براثر یک مصدومیت از دست دادیم و عزت اللهی به جای او آمد.در بین دو نیمه هم سلمانی و قدوس بیرون آمدند و حردانی و میلاد محمدی به ترکیب رسیدند تا ایران به نسبت ترکیب ابتدایی ۳۰ درصد تغییر داشته باشد.

حردانی در دفاع راست قرار گرفت و میلاد محمدی در دفاع چپ و وحید امیری رفت در سمت چپ خط میانی تا ایران کاملا با ترکیب ۴-۳-۳ بازی را ادامه دهد. با این ترکیب ایران کمی بهتر ظاهر شد و بعد از چند حمله نصفه و نیمه بالاخره با پاس خوب طارمی، جهانبخش با ضربه‌ای فنی و دقیق نهمین گل ملی خودرا به ثمر رساند. بازی خوب عزت اللهی و صالح حردانی و مهدی طارمی نقاط قوت تیم ایران در بازی پنجشنبه شب بود و همینطور درخشش قابل توجه کنعانی‌زادگان در خط دفاع که نشان می‌دهد سیر بلوغ بازی او همچنان ادامه دارد.

پیروزی بر سوریه سه امتیاز بسیار ارزشمند برای ایران به همراه داشت. حالا سه‌شنبه حتی مساوی مقابل عراق هم نتیجه بدی محسوب نمی‌شود. عراق که با اتکا به بازی فیزیکی و مربی زیرکش می‌خواهد ایران را شکست دهد تا همین حالا میخ خودرا بر صدر این گروه جنجالی بکوبد. شانس ما این است که آزمون به ترکیب اصلی بر می‌گردد.

در بازی‌های گروه مقابل برانکو ایوانکویچ در هدایت تیم ملی عمان کار بزرگی کرد و ژاپن را با گل دقیقه ۸۸ در خاک خودش شکست داد. استرالیا چین را با سه گل در هم کوبید و عربستان بعد از یک نیمه شکست مقابل ویتنام،‌با اخراج بازیکن حریف و با تکیه بر دو ضربه پنالتی به پیروزی ۳ بر یک رسید و از حریف سمج شرقی خود جان سالم به در برد. ‌

کدخبر: ۴۱۲۱۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر