کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۵۴۴
تاریخ خبر:

حاشیه‌های لایو جنجالی گلزار در سریال گیسو

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | لایو محمدرضا گلزار و پست اینستاگرامی منوچهر هادی درباره مراسم خداحافظی گلزار از سریال «گیسو» بعد از ضبط آخرین پلان با واکنش‌های اعتراضی روبه‌رو شد. در این لایو و تصاویر جمعیت زیادی را می‌بینیم که بدون داشتن ماسک روی صورت به‌هم چسبیده‌اند و درحال گرفتن سلفی هستند.

از میان این جمعیت ۲۰،۳۰ نفره فقط یکی دو نفر را آن گوشه و کنار می‌بینیم که ماسک روی صورت دارند. حال و هوای این لایو و پست اینستاگرامی به قدری عجیب است که انگار خبری از کرونا نیست و همه در شرایط کاملا نرمال و ایده‌آل زندگی می‌کنند. این درحالی است که پیش‌تر در صفحه اینستاگرام «گیسو» ویدئوهایی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پشت صحنه سریال منتشر شده بود.

*** ماجرا چه بود
آخر هفته گذشته، بعد از پایان ضبط آخرین پلان بازی محمدرضا گلزار در سریال «گیسو»، گلزار برای خداحافظی‌اش از پروژه، یک لایو اینستاگرامی گذاشت. بازیگران سریال و سایر عوامل پشت صحنه جمع شده بودند تا با او خداحافظی کنند و سلفی بگیرند.

هیچ‌کدام نه ماسک روی صورت داشتند و نه حتی ماسک را روی گردنشان گذاشته بودند که لااقل فکر کنیم ممکن است برای یک لحظه حضور در عکس آن را برداشته باشند. خیلی عادی می‌خندیدند، دست می‌زدند و درباره گلزار و حضورش در سریال صحبت می‌کردند. فقط گهگاه در زیر صفحه لایو، نظر یکی از مخاطبان را می‌دیدیم که می‌پرسید:«پس ماسک‌هایتان کجاست؟»

*** این حرکت فرهنگی است؟
شاید اگر این فیلم‌ها یواشکی گرفته شده بود و به دست مخاطبان می‌رسید می‌توانستیم فکر کنیم که این جمع، خیلی پنهانی و صرفا برای یک سلفی دورهم جمع شده‌اند اما وقتی بحث لایو اینستاگرامی یک سوپراستار به میان می‌آید ماجرا فرق می‌کند.در شرایطی که همه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیج شده‌اند و مدام روی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌شود انتشار این فیلم و عکس‌ها چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

محمدرضا گلزار، ۹میلیون فالوئر دارد و می‌داند که جمع کثیری از مردم لایوش را تماشا می‌کنند. در این صورت وقتی بدون ماسک جلوی دوربین قرار می‌گیرد و دستش را محکم دور گردن حسین یاری می‌اندازد، آن هم درحالی که همه‌ عوامل دورش جمع شده‌اند و به هم چسبیده‌اند، می‌تواند ادعا کند که درحال انجام حرکتی فرهنگی است؟ این درحالی است که خود گلزار، چند روز پیش به مناسبت روز پرستار، ویدئویی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان منتشر و از آنها تشکر کرد!

*** کدام پروتکل؟
اواخر آبان بود که هیات مدیره خانه سینما با توجه به شرایط بحرانی کرونا در پروژه‌های فیلمسازی از تشکیل یک شورا برای مقابله با بیماری در میان عوامل فیلمسازی خبر داد. در این بیانیه آمده بود که دامنه شیوع ویروس کرونا به صحنه‌های فیلمبرداری رسیده است و عوامل انسانی در تولید آثار سینمایی، سریال، فیلم کوتاه و غیره در خطر هستند و …

همان موقع‌ها بود که در صفحه اینستاگرامی سریال گیسو، ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد عوامل سریال «گیسو» در پشت صحنه همگی ماسک روی صورت دارند و مدام توسط تیم درمانی حاضر در پشت صحنه، سلامتی‌شان رصد می‌شود. حالا باید بپذیریم که واقعا شرایط مطلوبی در تولید این سریال وجود داشته است؟

*** اعتراض‌‌های فراگیر
بعد از انتشار این لایو و پست اینستاگرامی، اعتراض‌های زیادی به محمدرضا گلزار و عوامل سریال شده است. بعضی از سایت‌های خبری با بازنشر تصاویر منتشر شده در صفحه اینستاگرام منوچهر هادی، به این حرکت اشتباه انتقاد کرده‌اند. مثلا سایت سینماناب نوشته:

«در حالی که همه مردم به این باور ساده رسیده‌اند که ماسک را حتی لحظه‌ای در یک جمع از روی صورت خود بر ندارند و در دنیای سینما، خبر اعتراض آقای تام کروز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها را منتشر می‌کنیم، در پشت صحنه یکی از تولیدات سریال‌های نمایش خانگی با عکسی روبه‌رو می‌شویم که همه عوامل به زور وارد کادر سراسر کجی می‌شوند که کارگردان می‌خواهد با ستاره محبوبش محمدرضا گلزار عکس سلفی داشته باشد.»

بخش مهمی از کاربران صفحات مجازی هم نسبت‌به عدم رعایت پروتکل‌ها انتقاد کرده‌اند. مثلا برخی زیر پست منوچهر هادی نوشته‌اند:«خبری هم از فاصله‌گذاری اجتماعی نیست. واقعا زشته این رفتارتون»، «آقا ماسک! کرونا!»، «اون طرف‌ها کرونا نیست؟»، «چرا هیچ‌کس ماسک نداره؟»، «به کرونا اعتقاد دارید؟»،«حتما اینطوری کرونا رو شکست می‌دهیم»، «وقتی جامعه هنری‌مون تو این سطح از فهم هستن که انقدر به مسائل بهداشتی بی‌اهمیت هستند آدم از همه چیز ناامید می‌شه»، «با این کارتون کرونا رو رسما شکست دادین» و ..

کدخبر: ۳۶۵۵۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر