کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۲۲۸
تاریخ خبر:

حاشیه‌های شگفت‌انگیز ‌‌نقل‌ و ‌انتقالات لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | اعداد و ارقامی که این روزها در بازار نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران می‌‎خوانیم و می‌شنویم، باورنکردنی است. البته شاید همین فصل گذشته هم این اعداد و ارقام تا حدودی رد‌و‌بدل می‌شد اما فقط درباره ستاره‌ها و احتمالا لژیونرهایی که به فوتبال ایران برمی‌گشتند. ولی این روزها معمولی‌ترین بازیکنان با ضعیف‌ترین کارنامه‌ها،‌ یا پیشنهاداتی بالای ۱۰میلیارد تومان دریافت می‌کنند یا خودشان این ارقام را به باشگاه‌هایی که خواهان آنها هستند، پیشنهاد می‌دهند. به این چند مثال توجه کنید. البته ارقام و اعداد شاید خیلی دقیق نباشند اما مطمئنا در همین حول‌و‌حوش هستند.

احسان پهلوان که فصل گذشته در پرسپولیس یک گل زد و دو پاس گل داد، با رقمی بالاتر از ۱۵‌میلیارد به فولاد خوزستان پیوسته است. سعید صادقی که با بنز و بادیگارد به ساختمان باشگاه پرسپولیس رفت، ظاهرا با قراردادی بالغ بر ۱۸‌میلیارد به این تیم پیوسته است. قرارداد او با گل‌گهر در فصل گذشته فقط ۳‌میلیارد تومان بود! دیگر بازیکنی که در فصل گذشته پاس گل‌های زیادی به همبازیانش داده، علاوه بر مبلغ بند فسخ قراردادش، حداقل ۱۰‌میلیارد خواسته تا به استقلال بله بگوید!

مبلغ قرارداد یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس هم طبق گفته مدیرعامل این باشگاه حدود ۴۰‌میلیارد تومان برای دو فصل است! با توجه به همین اعداد می‌توان رقم تقریبی قراردادهای ملی‌پوشانی مثل بیرانوند، پورعلی‌گنجی و حتی دانیال اسماعیلی‌فر را هم تخمین زد. میلاد زکی‌پور هم که برای پیوستن به پرسپولیس همه شواهد و اسناد مربوط به دوران حضورش در استقلال را پاک کرده بود، از این تیم ۱۲‌میلیارد خواسته بود! او هم برای گل‌گهر یک گل زده بود و دو پاس گل داده بود. زکی‌پور دیروز به سپاهان پیوست!

اگر شک دارید که این ارقام واقعی باشد، به این نکته توجه کنید که باشگاه استقلال برای بازیکنان جدید خود سقف ۱۲‌میلیارد تومانی گذاشته و به همین دلیل به‌جز سجاد شهباززاده هنوز هیچ بازیکنی به این تیم نپیوسته است. تقریبا همه بازیکنانی که از این تیم پیشنهاد دارند، بعد از شنیدن سقف قرارداد ۱۲‌میلیارد تومانی دم‌شان را روی کول‌شان می‌گذارند و فرار می‌کنند و دیگر پشت‌سرشان را هم نگاه نمی‌کنند! یعنی به درآمد میانگین ماهی یک میلیارد هم راضی نیستند! آنها قطعا می‌دانند که باشگاه‌هایی هستند که حاضرند بیشتر از ۱۲‌میلیارد تومان برای جذب‌شان هزینه کنند.

ماجرا فقط به پرسپولیس و استقلال محدود نمی‌شود. بازیکنان معمولی تیم‌های پایین‌جدولی هم دیگر به پیشنهادات زیر ۸‌میلیارد تومانی اعتنا نمی‌کنند! شنیده شده بازیکنی که فصل گذشته مبلغ قراردادش ۱۰۰‌میلیون تومان بوده، حالا برای تمدید، رقم ۸ میلیارد تومان را به باشگاهش پیشنهاد داده است. بازیکن جوانی که پرسپولیس و استقلال و سپاهان او را می‌خواستند، به همه این تیم‌ها پاسخ منفی داده و از یک تیم صنعتی سر در‌آورده که خودش از ریخت‌و‌پاش تیم‌های دولتی شاکی است!

چند روز پیش بود که مدیرعامل باشگاه پیکان در مصاحبه‌ای از وضعیت بازار نقل‌و‌انتقالات به‌شدت انتقاد کرد و گفت: چطور یک بازیکنی که فصل قبل قراردادش ۵‌میلیارد بوده، ۱۸‌میلیارد می‌بندد؟ چطور بازیکنی که قراردادش ۲‌میلیارد بوده، یکباره می‌شود ۱۸‌میلیارد؟ تمام خرج تیم ما در طول فصل ۱۸‌میلیارد بود.» کار به‌جایی رسیده که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور که خالق افسانه‌ای‌ترین و گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال ایران است گلایه کرده و مدعی شده که تیم‌های دولتی مارکت را بر هم زده‌اند. هر دو مدیرعامل خواهان ورود نهادهای نظارتی به این ماجرا شده‌اند، اما آیا واقعا چاره کار این است؟

کدخبر: ۴۶۴۲۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر