کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۴۱۲
تاریخ خبر:

حاشیه‌های حضور احمد نادری در دیدار رئال و سویا

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی | چند روز است که احمد نادری نماینده تهران در مجلس به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و رحیم زارع نماینده آباده و مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران راهی اسپانیا شده‌اند تا طبق یک اتفاق خیلی معمولی در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهان شرکت کنند

در تمام این روزها هم گزارش‌هایی از برنامه‌ها و اتفاقات این اجلاس در رسانه‌های تخصصی منتشر می‌شد تا اینکه یکشنبه شب آقای نادری تصمیم گرفت با انتشار تصویری از حضورش در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو منتشر کند و خبر بدهد که بازی تیم‌های رئال مادرید و سویا را تماشا کرده است. در واقع خود نادری برای خودش دردسر درست کرد و باعث شد کار تا توضیحات بیشتر و عذرخواهی هم پیش برود.

چه هواداران با فرهنگی
توئیت احمد نادری حاوی عکس‌های خودش و آقای رحیم زارع و سفیر ایران در اسپانیا بود به همراه یک نوشته. در یکی از عکس‌ها این سه نفر خوشحال و خندان روی سکوها ایستاده‌اند و در عکسی دیگر نادری تنهاست.

در توضیح عکس‌ها هم اینطور آمده:«از نزدیک‌ و در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو، برد زیبای رئال مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدت‌های مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه‌ای از وندالیسم (خرابکاری) ندیدم.»

این عکس‌ها و نوشته‌ها واکنش‌های مختلفی جلب کردند، عده‌ای پرسیدند که در این وضعیت معیشتی مردم نمایندگان مجلس چطور به سفرهای اینچنینی می‌روند. آنها حتی با این توضیح که سفر کاری بوده هم قانع نشدند و تاکید کردند که اگر سفر کاری بوده چرا نماینده‌ها رفته‌اند به تماشای فوتبال؟ عده دیگری هم از نماینده‌های حاضر در تصویر پرسیدند که نظرشان در مورد ورود زنان به ورزشگاه در ایران چیست، وقتی در کشوری مانند اسپانیا این موضوع مشکلی ایجاد نکرده؟

بعضی‌ها هم پای قیمت بلیت بازی را وسط کشیدند و گفتند این پول را چه کسی داده است اما وقتی به قیمت بلیت بازی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اگر آقای نادری همان‌جا که عکس را انداخته نشسته باشد، چون طبیعتا عضو رسمی باشگاه هواداران نیست باید مبلغی حدود ۵۰ یورو پرداخته باشد که می‌شود نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که الحق بین هزینه‌های یک سفر دیپلماتیک به مادرید هزینه چندانی محسوب نمی‌شود.

یاد دوران دانشجویی
این فشارها آنقدر ادامه پیدا کرد که نادری مجبور به توضیح و عذرخواهی شد. او در رشته توئیتی نوشت:«بارها موضوعات مختلف را همینجا به مردم توضیح داده‌ام. درخصوص توئیت قبلی هم طبق همین رویه عرض می‌کنم که بنده به‌ عنوان رئیس شورای اجرایی اتحادیه جهانی بین‌المجالس مجلس، در این سفر هر روز ساعت هشت صبح تا هشت شب در پنل‌ها و نشست‌های مختلف حضور داشتم که گزارش آن‌ها در توئیت‌های قبلی قابل مشاهده است.

دیشب ساعت ۹ شب و بعد از اتمام جلسات باتوجه به اینکه در دوره دانشجویی هم بعضا بازی‌های لیگ اروپا را باتوجه به رویکردهای مردم شناختی دنبال می‌کردم، از این فرصت در پایان برنامه کاری روزانه استفاده کردم و طبق گزارش‌های قبلی از جلسات و برنامه‌ها که منتشر کردم، این مورد را هم به اشتراک گذاشتم، چراکه مسئله‌ای برای پنهان کردن از مردم وجود ندارد.

این برنامه و بازدید از شهر در شب قبل از آن تنها برنامه جانبی بود که در این سفر داشتم و در عین‌حال اگر باعث رنجش مردم عزیزمان شده عذرخواهم. از این به بعد هم همچنان خودم را مقید به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌ها می‌دانم.»

جنجال‌های قبلی آقای نادری
احمد نادری نماینده ۴۱ ساله تهران در مجلس قبلا هم حرف‌هایی زده بود که حاشیه و ماجرا درست کرده بودند. او که برای اولین‌بار است که به مجلس راه پیدا می‌کند و قبل از نمایندگی مجلس رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران بود، شش روز مانده به انتخاباتی که خودش هم در آن نامزد شده بود یعنی انتخابات مجلس در مصاحبه‌ای گفت که نظرسنجی مجموعه تحت مدیریتش نشان می‌دهد که مردم به عملکرد دولت از ۱۰ نمره، ۲و نیم داده‌اند.

جزئیات این نظرسنجی در آن روزها توجه زیادی جلب کرد. او بعدتر در دوران نمایندگی‌اش هم وقتی هیات سیاسی طالبان در سفارت ایران در قطر حاضر شده و با مقامات ایرانی دیدار کردند، در توئیتی در برابر منتقدان این دیدار که می‌گفتند ایران نباید با اعضای طالبان دیدار کند ایستاد و نوشت:«طالبان یکی ازجنبش‌های اصیل منطقه و با زمینه قوم پشتون است.

حضور در سفارت ج. ا در دوحه را بایستی به فال نیک گرفت. همکاری با آنان می‌تواند به گسترش ثبات درجامعه افغانستان و جلوگیری از نفوذ گروه‌هایی همچون داعش منجر شود. نباید در دام بازنمایی‌های اشتباه رسانه‌های آمریکایی ازآنان بیفتیم.» این حرف باعث عصبانیت خیلی‌ها شد. جالب اینکه وقتی طالبان بر افغانستان مسلط شد هم نادری یکی از کسانی بود که خطاب به طالبان برای اداره افغانستان پیشنهاداتی مطرح کرد، او در توئیتی نوشت:

«بعد بیست سال اشغالگری و جنایت، تروریست‌های آمریکایی با رسوایی افغانستان را ترک می‌کنند و غربگرایانی که در منطقه به آنان دل بسته‌اند را مبهوت گذاشته‌اند. طالبان که خود را به عنوان آلترناتیو مطرح کرده نیز بایستی با احترام به تکثر فرهنگی جامعه تمام گروه‌های افغانستانی را در قدرت سهیم کند.»

دیگر اینکه نادری رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران هم بود و در واقع بر فرآیند تایید صلاحیت کسانی که برای این انتخابات نامزد شده بودند نظارت می‌کرد و رد صلاحیت‌های گسترده باعث شد که اسمش مطرح شود و رسانه‌ها از او توضیح بخواهند اما نادری تاکید کرد که هیچ‌کس به دلیل گرایش‌های سیاسی و مذهبی رد صلاحیت نشده و همه تاکید داشته‌اند که به عقاید سیاسی کسی توجه نشود.

کدخبر: ۴۲۸۴۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    واقعاً خجالت آور است. نماینده ای که با ب ودجه بیت المال سفر کاری میکند و سر از تف ریح گاه و ورزشگاه و غیره در می آورد،جای بسی تأسف و درد برای ما دارد