کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۳۱۲
تاریخ خبر:

حاشیه‌های جنجالی‌ترین پیشکسوتان فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح | این روزها انتشار یک فایل صوتی شرم‌آور منتسب به مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت پرسپولیس، جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است. او البته مدعی شده که این صدای او نیست اما سابقه او نشان می‌‌دهد که بعید نیست این صدا، صدای خود او باشد. این اولین بار نیست که پیشکسوتان فوتبال ایران چنین جنجال‌هایی ایجاد می‌کنند. مهم‌ترین این ماجراها را مرور می‌کنیم.

برادران فنونی‌زاده: بخش بزرگی از بار جنجال‌های پیشکسوتان فوتبال ایران بر دوش این دو برادر است. آنها البته جزو بهترین‌های فوتبال ایران در دوره خود بودند. مرتضی شش سال در یکی از بهترین پرسپولیس‌های تاریخ در دهه ۶۰ حضوری ثابت داشت و مهدی در خط هافبک استقلال و تیم ملی فرمانروایی می‌کرد‌ اما سرنوشت این دو نفر بعد از پایان دوران بازی تلخ و غم‌انگیز است. مهدی که شوت‌هایش به محمد الدعایه -بهترین دروازه‌بان قرن آسیا- جزو بهترین گل‌های تاریخ تیم ملی است، چند بار اسیر اعتیاد شد و حتی یک بار در برنامه ۹۰ هم حاضر شد و از اعتیادش صحبت کرد.

مرتضی هم با مصاحبه‌های جنجالی‌اش علیه مربیان پرسپولیس، همواره در رسانه‌ها حضوری فعال دارد. البته مهدی هم در ایجاد حاشیه دست کمی از مرتضی نداشت. این دو برادر در سال‌های اخیر آنقدر برای تیم‌های محبوب‌‎شان جنجال و حاشیه درست کردند که هواداران از آنها حسابی دلزده شدند. با این حال فنونی‌زاده‌ها که انگار با آرامش میانه‌ای نداشتند، به حاشیه‌سازی برای خود و تیم‌شان ادامه دادند. جدیدترین حاشیه آنها اما کاسه صبر هواداران را لبریز کرده است.

چند روز پیش یک فایل صوتی منتسب به مرتضی فنونی‌زاده در فضای مجازی منتشر شد که در آن انواع و اقسام توهین‌ها و فحاشی‌های مثبت ۱۸ به پرسپولیسی‌ها و هوادارانش، یحیی گل‌محمدی، عیسی آل‌کثیر و … شنیده می‌شد. انتشار این فایل صوتی به سرعت تبدیل به سوژه اصلی فضای مجازی شد. فنونی‌زاده ساعاتی بعد ویدئویی از خود منتشر کرد و در آن مدعی شد که پرسپولیسی‌ها را دوست دارد و امیدوار است این تیم قهرمان لیگ برتر شود.

او به شکلی مبهم و در لفافه مدعی شد که این صدا، صدای او نیست و استقلالی‌ها با نرم‌افزارهای کامپیوتری، صدای او را شبیه‌سازی کرده‌اند! هر چند مشخص بود که این صدا‌ دقیقا صدای شخص مرتضی فنونی‌زاده است! این توجیهات فایده‌ای نداشت. باشگاه پرسپولیس از او و برادرش شکایت کرده و احتمالا این دو نفر که حتی علیه یکدیگر هم مصاحبه می‌کنند، به زودی باید در دادگاه پاسخگوی این جنجال‌ها و فحاشی‌ها و حاشیه‌سازی‌های خود باشند. همین دو نفری که روزی در بزرگ‌ترین تیم‌های باشگاهی ایران و تیم ملی آقایی می‌کردند!

وحید قلیچ: او پیشکسوت پرسپولیس است اما پیشکسوت و کاپیتان تیم حاشیه‌سازان فوتبال ایران هم هست. سال‌هاست از فوتبال ایران جدا افتاده و برای فرار از فراموش شدن، به حاشیه‌سازی و مصاحبه‌های جنجالی توهین و فحاشی به بازیکنان و مربیان مختلف روی آورده است. تقریبا هیچ کدام از بزرگان فوتبال از مصاحبه‌ها و توهین‌های او بی‌نصیب نمانده‌اند. او یک روز به علیرضا بیرانوند بند می‌کند و کارایی کپسول آتش‌نشانی بالای سرش را از او بیشتر می‌داند و چند روز بعد به تمرین پرسپولیس می‌رود و با او عکس یادگاری می‌گیرد.

یک روز به سوشا مکانی گیر می‌دهد و از او با نام باب اسفنجی یاد می‌کند و همین باعث ایجاد درگیری لفظی بین او و خودش در فضای مجازی می‌شود. قلیچ البته فقط با زبانش حاشیه درست نمی‌کند. او ویدئوهای حرکات موزون هم از خودش ضبط و در فضای مجازی منتشر می‌کند. به نظر می‌رسد او به خوبی رگ خواب مخاطبان در این فضا را پیدا کرده و می‌داند چه کند و چه بگوید که هر چند وقت یک بار سوژه اصلی رسانه‌ها و فضای مجازی شود.

ابراهیم تهامی: او جزو پیشکسوتانی است که در دوران فوتبال به استحقاقش نرسید‌. تهامی می‌توانست در فوتبال ایران تاثیرگذارتر باشد ولی این اتفاق نیفتاد و مصاحبه‌ها و ادعاهای جنجالی‌اش نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته با واقعیت کنار بیاید. او چند سال پیش با ادعای دریبل زدن ۱۴ بازیکن تیم حریف در لباس صنعت‌نفت حسابی جنجالی شد و از آن به بعد، هر از گاهی مصاحبه‌ای می‌کند و ادعاهای جدیدی هم مطرح می‌کند. او در تازه‌ترین مصاحبه‌اش درباره مهدی قایدی گفته: «بازی قایدی شباهتی به بازی من ندارد. این بازیکن برخی اوقات حرکات اضافه‌ای انجام می‌دهد که اصلا نیازی به آن نیست؛ اما من در سخت‌ترین شرایط بازی، تصمیمی می‌گرفتم که گره‌گشا بود.

نسل جوان فراموش کرده ابراهیم تهامی چه کسی بوده و چه کارهایی انجام داده. الان همه دنبال مسی و رونالدو هستند نه من!» دیگر ادعای عجیب او را هم بخوانید: «در مقطعی که به استقلال تهران پیوستم با من رفتار خوبی نشد. اگر برخی اجازه می‌دادند ستاره سوم را برای استقلال می‌گرفتم.» و یک ادعای دیگر: «تیم د‌‌‌‌‌‌‌‌ارایی تهران به بازیکنان ملی‌پوش خود‌‌‌‌‌‌‌‌ ۴۰، ۵۰ و ۶۰ هزار تومان می‌د‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌، من ۱۵۰ هزار تومان پول گرفتم و گران‌ترین بازیکن ایران بود‌‌‌‌‌‌‌‌م.» او اما با این حرف‌ها فقط به همان محبوبیت نصفه و نیمه خود لگد زده و نتوانسته اعتباری را که دوست دارد به دست بیاورد.

پرویز مظلومی: دیگر پیشکسوتی که این روزها هواداران هم با او میانه خوبی ندارند، پرویز مظلومی است. او با سابقه گلزنی در پرتماشاگرترین دربی تاریخ و نقش پررنگش در چهار پیروزی متوالی در دربی‌ها،‌ باید یکی از محبوب‌ترین استقلالی‌های تاریخ باشد اما رفتارها‌ و مصاحبه‌های عجیبش باعث شده تا حسابی از چشم هواداران این تیم بیفتد. او به هیچ پیشنهاد و پستی نه نمی‌گوید و همین که جایی مشغول کار باشد برایش کافی است. او بازیکن، مربی، دستیار و سرپرست استقلال بوده و این روزها هم در منفورترین هیات مدیره تاریخ استقلال حضور دارد.

حرف‌های متناقض او در زمان‌های مختلف، در کانال‌ها و صفحات هواداری دست به دست می‌شود اما قصد ندارد از این رویه دست بردارد. او در روز انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، با بدترین الفاظ به او حمله کرد اما بعد از صعود تیم ملی به مرحله بعد حسابی از او تعریف و تمجید کرد! چرخش‌های ۱۸۰ درجه‌ای او در عالم سیاست را هم به این رفتارها اضافه کنید تا متوجه شوید چرا مظلومی آنقدر که باید در میان هواداران استقلال محبوب نیست.

کدخبر: ۳۹۹۳۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر