کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۸۴۰۷
تاریخ خبر:

حاشیه‌های مواجهه مادر صحابه با زن متهم به قتل

روزنامه هفت صبح، گروه حوادث | ماجراي قتل صحابه دختر سه ساله كه از اتباع افغانستان بود در خاطرتان هست؟ دختربچه‌اي كه جسدش در پارك ولايت پيدا شد و برادرش نيز نيمه‌جان در سمت ديگر بوستان بود. مادر اين دو كودك مدعي بود زني تحت‌عنوان انجام كار خير به در خانه آنها آمده تا سايز كفش بچه‌ها را براي خريد كفش بگيرد بعد هم وقتي زن براي آوردن كفش ها داخل خانه رفته كودكان او را ربوده‌اند و بعد هم درخواست يك ميليارد تومان كرده‌اند.

از سوي ديگر، زني كه متهم اصلي است و دستگير شد در اعترافات اوليه مي‌گويد با مادر كودكان در پارك آشنا شده و برق طلاها و النگوهاي زن هوش از سرش برده است و فهميده همسر زن از تمكن مالي برخوردار است و تصميم گرفته كودكان او را بربايد. همدستان او هم دو دختر متولد دهه هشتاد و پسر برادرش بوده‌اند. زن انگار براي آرام كردن بچه‌ها به آنها کلونازپام و ترامادول و متادون داده است كه باعث مرگ صحابه مي‌شود.

اما نكته عجيب ماجرا اينجاست كه حالا اين زن در ادعاي جديد خود مي‌گويد مادر صحابه به فردي بدهكار بوده و چون نتوانسته قرض خود را پس بدهد و از همسرش هم نمي‌توانسته پول را بگيرد، خودش دستور داده كودكانش را بربايم تا هم من به پول برسم هم او بتواند قرضش را بدهد! اين زن حتي در گفت‌وگويش به خبرنگار ما مي‌گويد:

« من براي بچه‌ها حتي خرگوش عروسكي و شكلات خريدم، آنها را اذيت نكردم! مادرش گفته بود اگر بي‌تابي كردند قرص بده كه اينجوري شد! مادرش مي‌خواست طلبش را بپردازد به ما گفت بچه‌ها را بدزديم!» اگرچه در مواجهه حضوري اين زن و مادر كودك برخورد تندي رخ داد و مادر كودك به شدت از اين زن كه متهم به قتل دخترش است خشمگين بود و در عكس‌ها هم مشهود است.

جزئيات ربايش كودكان
به گزارش خبرنگار جنایی هفت صبح، 13 آبان ماه امسال بود که ماموران کلانتری 152 خانی‌آباد با تماس تلفنی محمدتقی شعبانی را از کشف جسد یک دختر 3 ساله به نام صحابه در بوستان ولایت در جنوب تهران، خبردار کردند که با اعلام این گزارش، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را کلید زدند.

تیم جنایی در پارک ولایت با جسد دختر 3 ساله‌ای به نام صحابه مواجه شدند که آثار ضرب و جرح و تزریق دارو روی بدن او مشهود بود و در ادامه پی بردند، پسر بچه 5 ساله‌ای به نام عرفان نيز در مکان دیگری در پارک حال نامساعدی دارد. تیم جنایی در گام نخست به سراغ كودك رفتند و با بررسی‌های ابتدایی پی بردند او برادر مقتول است که در پارک ولایت رها شده است.

تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز در ادامه به بازپرس کشیک قتل اعلام کرد که خانواده این دو کودک ناشناس، یازدهم آبان ماه مفقودی فرزندان خود را به پلیس آگاهی گزارش کرده‌اند. پس از تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی از صحنه قتل، جسد دختر 3 ساله برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل و عرفان جهت سیر مراحل درمان با کمک امدادگران اورژانس راهی بیمارستان بهارلو شد که همزمان تیم جنایی بررسی‌های موشکافانه را آغاز کردند.

اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان برای شناسایی عاملان قتل صحابه ادامه داشت تا اینکه یک سرنخ مهم راز این جنایت هولناک را فاش کرد؛ تیم جنایی پسرجوانی که به خانواده مقتول زنگ زده و درخواست پول کرده بود را شناسایی کرد و در ادامه مشخص شد، این پسر جوان جسد مقتول را با تاکسی اینترنتی به پارک ولایت آورده است.

همین کافی بود کارآگاهان راهی مخفیگاه پسر جوان که با ساير متهمان نسبت خانوادگی نیز دارند، شوند و پس از تعقیب و مراقبت چند ساعته آنها را دستگیر کنند؛ که در ادامه نیز مشخص شد دو دختر دهه هشتادی و یک زن جوان که همگی با یکدیگر فامیل هستند در قتل و آدم‌ربایی صحابه نقش داشته‌اند. متهمان پس از انتقال به شعبه دهم دادسرای جنایی در ابتدا به جرم خود مبنی بر قتل صحابه کوچولو به دلیل تزریق موادمخدر به وی معترف شدند و ادعا کردند به دلیل دریافت یک میلیارد تومان پول نقد این دختر خردسال را ربوده‌اند.

مواجهه حضوری متهم به قتل با خانواده صحابه
سیرمراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه یکشنبه 22 آبان‌ماه، متهم به قتل صحابه کوچولو با پدر و مادر مقتول در راهروی اداره آگاهی رو‌به‌رو شدند و مشاجره لفظی پیدا کردند؛ در این مشاجره لفظی متهم به قتل ادعای عجیبی کرد؛ او گفت: با دستور مادر صحابه این دختر خردسال را ربوده است! ‌

همچنین در این دیدار که پر از تنش و درگیری لفظی بود متهم به قتل ادعا کرد قصد کشتن صحابه را نداشته است!
بنا بر این گزارش متهم با دستور محمدتقی شعبانی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد.

این پسر جوان جسد مقتول را با تاکسی اینترنتی به پارک ولایت آورده است. همین کافی بود کارآگاهان راهی مخفیگاه پسر جوان که با ساير متهمان نسبت خانوادگی نیز دارند، شوند و پس از تعقیب و مراقبت چند ساعته آنها را دستگیر کنند؛ که در ادامه نیز مشخص شد دو دختر دهه هشتادی و یک زن جوان که همگی با یکدیگر فامیل هستند در قتل و آدم‌ربایی صحابه نقش داشته‌اند. متهمان پس از انتقال به شعبه دهم دادسرای جنایی در ابتدا به جرم خود مبنی بر قتل صحابه کوچولو به دلیل تزریق موادمخدر به وی معترف شدند و ادعا کردند به دلیل دریافت یک میلیارد تومان پول نقد این دختر خردسال را ربوده‌اند.

مواجهه حضوری متهم به قتل با خانواده صحابه
سیرمراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه یکشنبه 22 آبان‌ماه، متهم به قتل صحابه کوچولو با پدر و مادر مقتول در راهروی اداره آگاهی رو‌به‌رو شدند و مشاجره لفظی پیدا کردند؛ در این مشاجره لفظی متهم به قتل ادعای عجیبی کرد؛ او گفت: با دستور مادر صحابه این دختر خردسال را ربوده است! ‌همچنین در این دیدار که پر از تنش و درگیری لفظی بود متهم به قتل ادعا کرد قصد کشتن صحابه را نداشته است! بنا بر این گزارش متهم با دستور محمدتقی شعبانی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد.

کدخبر: ۴۸۸۴۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر