کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۸۱۳
تاریخ خبر:

جیلی ژینگ یو، ایکس۴ به سبک چینی‌ها

هفت صبح| جیلی روزهای بدی را در زمینه فروش می‌گذراند. تعداد خریداران این شرکت در چین در چهارماهه ابتدایی امسال به طور مداوم افت کرده‌اند در حالی که شرکت هنوز به اندازه کافی برای ورود به بازارهای مهمی مثل اروپا و آمریکای شمالی آمادگی ندارد. این شرکت که مالک جمع زیادی از برندهای مطرح دنیای خودرو از ولوو تا پروتون و لوتوس است، پس از تاسیس زیربرند ژئومتری که به طور ویژه روی خودروهای الکتریکی برد بلند کار می‌کند، پا به مسیر تازه‌ای گذاشته و قصد توسعه محصولات پلاگین هیبرید را دارد. این شرکت چینی اخیرا با معرفی جدید ژینگ یو پای به کلاس سخت و فشرده کراس‌اوورهای کوپه گذاشته است. بازاری که چانگان، هاوال و زوتی پیشتر به آن ورود نموده و جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کرده‌اند.
ژینگ یو (Geely Xing Yue PHEV) که طرحی نزدیک به نسل قبل ب.ام.و ایکس۴ دارد، به عنوان یک کراس‌اوور کوپه روی پلتفرم مدولار جدید گروه با نام CMA بنا شده که به معنی معماری فنی مشترک ژینگ یو با ولوو ایکس‌سی۴۰ و پولستار ۲ است. به لطف استفاده از یک موتور پلاگین هیبرید پاک، ژنگ یو اولین کراس‌اوور کوپه پلاگین هیبرید جهان است. این خودرو چینی قادر است تا بدون مصرف بنزین حدود ۸۰ کیلومتر برد داشته باشد گرچه نسخه ضعیف‌تری هم با برد ۵۶ کیلومتر قابل خریداری است.
البته جیلی وعده داده ژینگ یو را برای فروش بیشتر در قالب‌های ICE و هیبریدی هم عرضه کند. مسئله‌ای که مستقیما زنگ خطر را برای چانگان cs85 به عنوان یک کراس‌اوور کوپه بنزینی به صدا در‌می‌آورد. جیلی ژینگ یو که پیشتر با موتور بنزینی ۱۷۷ اسبی هم به بازار عرضه شده بود، حالا با این کار می‌تواند خیال سازنده چینی را از بابت رقابت در این کلاس راحت نماید.
این خودرو که طولی معادل ۴٫۶ متر دارد، به عنوان شاسی بلندی موتور جلو و دیفرانسیل جلو از یک کابین مدرن و به‌روز بهره برده و انصافا کیفیت مونتاژ قابل قبولی دارد. ترکیب پلاستیک مرغوب با کروم، چرم مصنوعی و تودوزی مناسب باعث شده تا داشبورد ژینگ یو جلای خاصی داشته باشد. وضعیتی که در ترکیب با مانیتور بزرگ خودرو، دوربین دید ۳۶۰ درجه، رادارهای هشداردهنده و سیستم هدآپ دیسپلی، راننده را به خوبی از وضعیت جاده مطلع می کند.
دست آخر اینکه، باتری‌های به کاررفته در ژینگ یو در دو گونه ۱۱٫۳ و ۱۵٫۲ کیلووات‌ساعتی بوده و ظرف ۹۰ تا ۱۰۵ دقیقه کاملا شارژ می‌شوند. در عین حال موتور به کاررفته در این خودرو با تولید ۴۱۵ نیوتن‌متر گشتاور و ۲۵۴ اسب بخار قدرت، نیرویی مکفی برای مانورهای سریع و مهیج در اختیار راننده قرار می‌دهد.

کدخبر: ۲۵۷۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • aletta

    چینی ها با در هم آمیختگی اقتصاد شون با ب ازارهای جهانی دارند اروپا رو جا میزارن ب عد ما در ساخت پراید هنوز مشکل داریم