کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۴۴۲
تاریخ خبر:

جو بایدن در سوگ جورج فلوید چه نوشت؟

روزنامه هفت صبح | «آخر هفته از هر گوشه این کشور، سخنان جورج فلوید که قبل از او سخنان اریک گارنر هم بوده، در میلیون‌ها صدا از خیابان‌ها و قلب‌های ما تکرار شد: نمی‌توانم نفس بکشم.» جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی ریاست‌جمهوری در سرمقاله‌ای برای روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز نوشته است:

«و جمعه باید بیست‌وهفتمین تولد برونا تیلور می‌بود- روزی که او برای دیدنش زنده نماند. این‌ها در بین آخرین موارد اضافه شده به لیست بی‌پایان جان‌هایی هستند که دزدیده شده و ظرفیت‌هایی هستند که بدون هیچ ضرورتی حذف شده‌اند. روز جمعه در حین بررسی یک گزارش خبری که به‌طور شفاف بیان می‌کرد، ۲۰میلیون آمریکایی بدون شغل باقی می‌مانند، ترامپ گفت که امیدوار است جورج فلوید نگاهی به زمین بیندازد و شاهد این باشد که امروز، یک روز عالی برای کشور ماست!

او به نام مردی ارجاع می‌دهد که بی‌رحمانه بر اثر اعمال خشم بی‌جا و گسترش بی‌عدالتی کشته شده است؛ بی‌عدالتی تحت نظارت رئیس‌جمهوری که حالا گزارش مشاغلی را جشن می‌گیرد که به بیکاری ۳۵درصد جوانان سیاه‌پوست اشاره دارد. نژادپرستی سیستماتیک بر تمام بخش‌های جامعه ما تأثیر گذاشته است. کووید۱۹ با برجا گذاشتن ۱۱۰هزار کشته، درحال ویران‌کردن کشور ماست.

اما این بیماری با نرخی ۲.۵برابر نرخ مرگ و میر سفیدپوستان، درحال کشتن افراد سیاه‌پوست است. جوامع سیاه و قهوه‌ای دیگر نباید تنها کسانی باشند که وزن فشار برای تغییر را تحمل می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند ساکت بماند. هیچ‌کس نمی‌تواند به بی‌عدالتی بی‌توجه باشد.درسی که تاریخ به ما می‌دهد این است که برخی از تاریک‌ترین لحظات ما، بهترین پیشرفت‌ها را ایجاد کرده‌اند.

مانند اصلاحیه سیزده، چهارده و پانزدهم بعد از جنگ داخلی. عالی‌ترین اقتصاد تاریخ پس از «رکود بزرگ» سربرآورد. قانون حقوق مدنی سال ۱۹۶۴ و قانون رأی‌دهی ۱۹۶۵ به‌دنبال رهاشدن سگ‌های مهاجم شرور «بول کانر» به روی افراد خواهان تغییر، محقق شد. اجازه دهید این فرصت را به زمانی برای اجرای دیرهنگام سیاست‌های عملی برای معکوس‌کردن نژادپرستی سیستماتیک، تبدیل کنیم؛ اقدامی‌ که ما را از این زمان آشفته به دوره‌ای از برابری حقیقی هدایت کند.

در صورت انتخاب، من متعهد می‌شوم که ظرف ۱۰۰روز از زمان تصدی، «کمیسیون ملی نظارت پلیس» را تأسیس کنم. ما باید پلیس واقعی جامعه را عملیاتی و اطمینان حاصل کنیم که هر اداره پلیس در کشور بررسی کاملی در مورد استخدام، آموزش و اقدامات تشنج‌زای خود انجام داده و دولت فدرال نیز ابزارها و منابع مورد نیاز برای اجرای اصلاحات را تأمین می‌کند. اما نمی‌توانیم منتظر رهبری جدید برای انجام اصلاحات باشیم.

کنگره باید سریعاً نسبت به غیرقانونی کردن «خفه کردن» اقدام و انتقال سلاح‌های جنگی به نیروهای پلیس محلی را متوقف کند، نظارت و مسئولیت‌پذیری را افزایش داده و مدل استانداردی برای استفاده از قدرت تدوین کند.اکثر افسران پلیس دارای بالاترین استانداردهای حرفه خود هستند، به همین‌ دلیل هم هست که باید با پلیس‌های بد، سریع و با جدیت برخورد شود.

این هفته شاهد این بودیم که چهار افسر پلیس درگیر در مرگ جورج فلوید، همگی مجرم شناخته شدند. این یک قدم رو‌به‌جلو برای پایان‌ بخشیدن به فرهنگ و سیاست‌هایی است که از پلیس‌های بد محافظت می‌کند و آن‌ها را از مسئولیت‌پذیری در برابر اعمالشان- نظیر عدم مداخله زمانی که شاهد سوءاستفاده از قدرت توسط همکارانشان هستند- دور نگه می‌دارد.
امروز این درد به‌قدری تازه است که به‌سختی می‌توان اطمینان داشت، عدالت اجرایی شود یا به جامعه بهتری که می‌خواهیم دست پیدا خواهیم کرد. اما اتحاد ما، اتحادی است که ارزش جنگیدن را دارد و همه ما به این هدف فراخوانده شده‌ایم. ما باید به ملتی تبدیل شویم که در آن همه مردان و زنان نه تنها برابر به دنیا آمده‌اند، بلکه با آن‌ها از روی برابری هم رفتار می‌شود.

ما باید به ملتی تبدیل شویم که به تعبیر دکتر کینگ، نه با غیبت تنش، بلکه با حضور عدالت تعریف شود.
تاریخ آمریکا قصه پریان با پایان خوش تضمینی نیست. جنگ بر سر روح این کشور، ۲۴۰سال کشمکش دائم بوده است. اما نمی‌توانیم بدون رهبری ریاست‌جمهوری آمریکا، پیشرفتی در این حوزه داشته باشیم. دونالد ترامپ کشور را به میدان جنگ بدل کرده است.او فکر می‌کند تفرقه به کمکش می‌آید و خودشیفتگی از نیک‌بختی ملت تحت رهبری او، اهمیت بیشتری یافته است.

‌هیچ رئیس‌جمهوری، همه‌چیز را درست انجام نمی‌دهد. اما کشور به رهبری نیاز دارد که به ترس و تفرقه دست نمی‌یازد؛ رهبری که به‌جای شعله‌ور کردن نفرت، به‌دنبال درمان زخم‌های نژادپرستی است که به مدت طولانی به جان کشورش افتاده‌اند. ریاست‌جمهوری به مردم آمریکا تعلق دارد. عمیقاً معتقدم که ما می‌توانیم پیروز شویم. زمانی که سرانجام همگی در زیر پرچم آمریکا کنار هم بایستیم، از گذشته قوی‌تر خواهیم شد.»

کدخبر: ۳۳۲۴۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر