کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۴۴۰
تاریخ خبر:

جو بایدن اصالتا ایرانی است؟

روزنامه هفت صبح | دیروز یک مطلب طنز در یک وب‌سایت کم‌نام‌ونشان منتشر شد با این مضمون که جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اصالتا اهل غرب ایران است. نشانه‌های واضحی وجود داشت که این مطلب طنز است، اما خب بعضی سایت‌ها و کانال‌های خبری رسمی به شکل عجیبی به اشتباه افتادند و آن را به عنوان یک خبر جدی بازنشر کردند.

نکته عجیب اینکه ۱۲سال پیش در مورد باراک اوباما هم مطلب مشابهی منتشر شده بود و آن زمان هم بعضی رسانه‌های رسمی دقیقا به همین شکل به اشتباه افتادند. درواقع مطلب طنزی که الان در مورد جو بایدن منتشر شده، همان مطلبی است که در مورد اوباما نوشته شده بود و این‌بار فقط بازنویسی شده و اسامی تغییر کرده است.

در متن این خبر طنز آمده:‌ «به گزارش «ایتارتاس»، شخصی به اسم دکتر «اندی واسهول» از موسسه تحقیقات تاریخی دانشگاه معتبر «ام. آی. تی» آمریکا اعلام کرده که طبق تحقیقاتش، «جو بایدن» اصالتا کرد و از غرب ایران بوده است! به عبارت دیگر، اصل و نسبش به خاندان بایدان در منطقه پیرانشهر کردستان می‌رسد که در دوران قاجاریه جلای وطن کرده و طی چند نسل سر از آمریکا درآورده است!

به‌این‌ترتیب که جد بزرگش درواقع «ابوبکر خان بایدان» که از خوانین معروف منطقه «پیرانشهر» بوده (و به همین خاطر هم اسمش «بایدن» بوده)، در دوران «ناصرالدین شاه قاجار» به‌دلیل فشار بر اهل سنت از این شهر فرار کرده و به مرز عثمانی می‌رود و بعد، در «حلبچه» به عنوان تاجر تنباکو فعالیت کرده و سپس به «بیروت» می‌رود.

بنا بر تحقیقات این محقق، خاندان بایدان به‌دلیل موفقیت در تجارت تنباکو در منطقه پنسیلوانیا ساکن شده و آنها که قبل از جنگ جهانی دوم وارد آمریکا شده بودند به‌تدریج سرشناس شده و به‌دلیل برخورداری از اخلاق و منش آریایی مانند جوانمردی و کمک به نیازمندان از محبوبیت بالایی برخوردار می‌شوند، ولی به‌دلایلی این خاندان تکه‌پاره شده و فرزندان آنها هرکدام مسیر جداگانه‌ای را در پیش می‌گیرند و پدربزرگ جو بایدن به‌دلیل تقاضای خانواده همسرش خود را در کلیسای ارتدوکس به‌عنوان پیرو آن کلیسا ثبت می‌کند و به این‌گونه فرزندانشان و از جمله پدر «جو»، آمریکایی ارتدوکس شده و بالطبع فرزندان آنها نیز آمریکایی مسیحی شده‌اند.»

در متن این خبر شواهد مختلفی بر جعلی بودن آن وجود دارد؛ به‌طورمثال در جایی گفته شده که این موضوع در آمریکا مخفی نگه داشته شده و از سیاستمداران این کشور فقط اوباما و جیم ‌کری از آن خبر داشتند که احتمالا منظور جان‌ کری است، چون جیم‌ کری یک کمدین آمریکایی است و شخصی به نام اندی واسهول هم البته در دانشگاه ام‌آی‌تی وجود خارجی ندارد!

کدخبر: ۳۵۸۴۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر