کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۵۰۸
تاریخ خبر:

جوکر سکوی پرش مجمع کمدین‌های خوش مشرب

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | یک: صبح دوشنبه این هفته قسمت اول از فصل چهارم مجموعه جوکر از فیلیمو پخش شد. بعد از فصل کم‌رمق قبلی که خیلی رضایت مخاطبان را جلب نکرده بود، این فصل جدید تا دلتان بخواهد توفانی شروع شد. اولین نفر یوسف صیادی وارد برنامه شد که کمدین باسابقه‌ای است. بعد نوبت به مهران رجبی رسید که به صراحت و حاضر‌جوابی معروف است و خوب به‌درد چنین برنامه‌ای می‌خورد.

بعد هم نوبت به شهاب عباسی، بهزاد محمدی، سیدعلی صالحی، سیاوش مفیدی، پوریا پورسرخ و یوسف تیموری رسید. جمعی از کمدین‌های خوش‌صحبت و ملیح و برونگرا. در این گعده شاید البته حضور پوریا پورسرخ خیلی دلخواه مخاطبان نباشد و خودش هم همان اول گفت چرا من را با این افراد دعوت کردند؟ بر‌خلاف سه فصل قبل که گاهی به‌نظر می‌رسید مهمانان برنامه تمایلی به معاشرت باهم و مشارکت در پیشبرد ایده برنامه ندارند، مهمانان این دوره هنوز برنامه رسما شروع نشده، همهمه عجیبی شروع کردند. طوری که باید گوش تیز می‌کردیم که در شلوغی صحنه چیزی را از دست ندهیم.

پدیده قسمت اول هم بدون تردید یوسف تیموری بود. بازیگر ۴۳‌ساله سینما و تلویزیون که از همان دقایق اول بدون معطلی و بی‌رحمانه شوخی‌هایش را شروع کرد. او حتی امان نمی‌داد چهره‌هایی مثل مهران رجبی و بهزاد محمدی هم فرصت بذله‌گویی پیدا کنند. ماجراهای قسمت اول را نمی‌خواهیم اینجا برایتان لو بدهیم. نکته اصلی وقایع این فصل اما به‌نظر می‌رسد به‌چشم آمدن یوسف تیموری باشد. کمدینی که احتمالا از بقیه کمدین‌های تلویزیونی مثل علی صادقی و جواد رضویان هم بااستعدادتر است اما هیچ‌وقت به‌اندازه آن‌ها دیده نشد.

دو: از حالا به‌بعد می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که یوسف تیموری یا بهزاد محمدی و یوسف صیادی حداقل در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. در واقع جوکر تبدیل به یک «عصر جدید» دیگر شده. رئالیتی‌شویی که به چهره‌های بااستعدادی که مهجور ماندند، فرصت عرض‌اندام می‌دهد و در عوض عیار پایین چهره‌هایی که قبلا فکر می‌کردیم عجب کمدین‌های باحال و خوش‌مشربی هستند، اینجا مشخص می‌شود. برای محک زدن این فرضیه بد نیست فالوئرهای چند نفر از مهمانان این برنامه را قبل و بعد از حضور در جوکر بررسی کنیم و ببینیم چه تغییری کرده.

تعداد فالوئرهای یوسف تیموری دوشنبه‌شب یعنی ساعاتی بعد از پخش برنامه، ۳۹۰ هزار نفر بود و تا سه‌شنبه عصر ۵ هزار نفر به آن اضافه شده و آخرین پست اینستاگرام او سه برابر میانگین پست‌های دیگر بیننده داشته. این نشان می‌دهد جمعیت انبوهی از کاربران بعد از تماشای جوکر به صفحه او سرازیر شدند. در روزهای آینده با وایرال شدن قسمت‌های کوتاهی از این برنامه در اینستاگرام احتمالا این روند هم ادامه خواهد داشت.

سه: ایمان صفا یکی دیگر از کمدین‌هایی است که به‌واسطه حضور درخشانش در فصل دوم جوکر بیشتر از قبل شناخته شد. این بازیگر ۳۸ساله با‌ تجربه سال‌ها کار در تئاترهای کمدی آزاد به جوکر آمد و فالوئرهای او در اینستاگرام به ۲۰۶ هزار نفر رسیده. عباس جمشیدی‌فر بازیگر ۴۱‌ساله هیچ‌وقت به‌اندازه چند‌‌وقت اخیر در کانون توجه نبود. ترکیب او با ایمان صفا لحظات بامزه‌ای را در فصل دوم جوکر خلق کرد و باعث شد تعداد فالوئرهای او با یک جهش به ۲۶۲ هزار نفر برسد. تا قبل از پخش فصل دوم جوکر تعداد فالوئرهای جمشیدی‌فر ۲۱۳ هزار بود.

پارسال هم مصادف با پخش سریال زخم‌کاری رشد دنبال‌کننده‌های او البته مشهود بود. علیرضا استادی که در فصل قبل اول شد، خیلی چهره مشهوری نیست اما به‌هرحال بعد از فصل سوم جوکر تعداد فالوئرهایش به مرز ۱۵ هزار نفر در اینستاگرام رسیده، در حالی‌که خیلی فعالیت خاصی هم در این شبکه اجتماعی ندارد. تقریبا ۱۰‌درصد فالوئرهای او در یک ماه اخیر اضافه شده است.

نمونه‌های دیگری هم سراغ داریم مثل شهرام قائدی که در یک ماه اخیر بیش از ۷ هزار نفر فالوئر گرفته یا امیرمهدی ژوله که البته همیشه روند تصاعدی فالوئرهای او جریان دارد، اما به‌هرحال ۵۳ هزار نفر هم در یک ماه اخیر به جمع فالوئرهای او اضافه شدند. غلامرضا نیکخواه هم پدیده فصل اول این برنامه بود که ۱۰‌درصد از ۷۵ هزار نفر دنبال‌کننده او به‌طور مشخص بعد از حضور او در جوکر اضافه شدند.

چهار: با افزایش فالوئرهای اینستاگرام درآمد بیشتری عاید اینفلوئنسرها می‌شود و از حالا حتما طیف گسترده‌تری از کمدین‌های سینمایی و تلویزیونی برای شرکت در این رئالیتی‌شو تمایل نشان می‌دهند. صفحه اصلی برنامه جوکر هم به سرعت در اینستاگرام در حال رشد است و تا الان ۳۷۷ هزار نفر فالوئر جذب کرده که ۷۰ هزارنفر آن مربوط به یک ماه اخیر است. فعلا اما تا سه هفته آینده احتمالا اکسپلور خیلی از ایرانی‌های مملو از مزه‌پرانی‌های گروه جدید جوکر به‌ویژه یوسف تیموری است.

او از‌جمله بازیگرانی بود که از اواسط دهه ۱۳۷۰ با نسل ‌اول سریال‌های رضا عطاران مثل سیب‌خنده و مجید دلبندم و قطار ابدی شناخته شد. حضور در فصل اول زیر آسمان شهر در کارنامه او اتفاق مهم بعدی بود. ورود تیموری هم به سینما با حضور در فیلم‌های ایرج طهماسب و حمید نعمت‌الله بود، اما این اواخر بازی در فیلم‌هایی مثل تپلی و من و ایکس لارج‌ چیزی به کارنامه او اضافه نکرد. جوکر فرصت خوبی برای او و بهزاد محمدی است که یکبار دیگر برند خود را احیا کنند.

کدخبر: ۴۴۳۵۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر