کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۴۹۵۵
تاریخ خبر:

جوانی نیسان ۳۷۰z در ۵۰ سالگی!

هفت صبح، ارسلان سلیمانیان| نیسان با معرفی نسخه استثنایی «۳۷۰Z» که به مناسبت پنجاه سالگی این محصول تدارک دیده شده، دست به کار جالبی زده است.
محصولات شرکت خودروسازی «نیسان» ژاپن در کشورمان با طیف گسترده ای از خودروهای سدان و SUVهای لوکس شناخته می شوند که علیرغم داشتن بالاترین کیفیت ساخت و همچنین بهره مندی از خصوصیات برتر دینامیکی اما از هرگونه هیجان رانندگی به دور هستند. با آنکه محصولات رنگارنگ نیسان در کلاس بندی های مختلف توانسته اند بازار مستحکمی را برای خود دست و پا سازند اما خودروهای تولیدی نیسان در سگمنت کوپه و خودروهای اسپورت همواره رقابت تنگاتنگی را با رقبای اروپایی و آمریکایی خود داشته اند. سری Z محصولات نیسان، از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات این شرکت بوده که در مناطق آزاد کشورمان نیز از محبوبیت بالایی برخودار است. سری Z محصولات نیسان برای نخستین بار در سال ۱۹۶۹ معرفی شد و از آن زمان تابحال همواره در تکاپو برای پیشرفت بوده است. حالا و در آستانه ۵۰ سالگی این خودرو شرکت نیسان جدیدترین نسخه از ۳۷۰Z را با پسوند ۵۰th Anniversary معرفی کرده است. به گفته نیسان چشمگیرترین مشخصه ۳۷۰Z 50th Anniversary، طراحی ظاهری و جذابیت بصری آن است. چراغ های خشن و بومرنگ مانند جلو، رفلکتورهای تعبیه شده در سپر عقب، کاپوت قرمز یا مشکی رنگ که به همراه دو خط موازی روی درب جلوه خاصی به این خودرو بخشیده و رینگ های ۱۹ اینچی V شکل مهمترین عناصر طراحی ۳۷۰Z را تشکیل می دهند. در فضای داخل کابین نیز همه چیز باب میل رانندگان جوان ساخته و پرداخته شده است. از غربیلک فرمان ۳ شاخه تا نشان دهنده های آنالوگ با نورپردازی قرمز لاکی رنگ که پیش از آغاز حرکت می تواند آدرنالین خون راننده را بالا برد!
تند و چابک در پنجاه سالگی!
در کنار عناصر ظاهری جذاب ۳۷۰Z 50th Anniversaryکه ابتدایی ترین لازمه جذب طیف گسترده ای از مشتریان مشکل پسند است، این خودرو زیر کاپوت کشیده خود دارای قلپ تپنده V6 به حجم ۷/۳ لیتر است که توانایی تولید ۳۳۲ اسب بخار را داراست. همچنین ۳۹۰ نیوتون متر، بیشینه گشتاوری است که این پیشرانه می تواند در اختیار راننده قرار دهد. قدرت تولیدی پیشرانه ۳۷۰Z به وسیله جعبه دنده هفت سرعته خودکار S-Tronic این خودرو به محور عقب منتقل می شود. ضمن آنکه مشتریان ۳۷۰Z برای دستیابی به بالاترین میزان لذت رانندگی می توانند آن را با جعبه دنده ۷ سرعته دستی نیز سفارش دهند. مهندسان نیسان توانسته اند با بهره گیری از آخرین روش های فلزکاری ضمن افزایش مقاومت پیچشی بدنه این خودرو نسب به نسل پیشین آن به میزان ۳۰ درصد، وزن خالص ۳۷۰Z را نیز ۳۵ کیلوگرم کاهش دهند. این عوامل سبب شده تا عقربه سرعت سنج ۳۷۰Z ظرف مدت تنها ۴/۴ ثانیه، رقم صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت را بر روی صفحه نمایشگر خودرو طی کند. ناگفته پیداست که در کنار چنین خصوصیات دینامیکی، ۳۷۰Z یک مجموعه قدرتمند ترمزگیری را نیز می طلبد. دیسک های ترمز ۱۴ اینچی مجهز به کالیپرهای ۴ کاناله در محور جلو و دو کاناله در محور عقب در کنار سامانه کمکی ترمز (BA) وظیفه متوقف ساختن این خودرو را بر عهده دارند. هنوز اطلاعات بیشتری از قیمت و زمان عرضه این خودرو منتشر نشده اما پیش بینی می شود که فروش این کوپه استثنایی از بهار سال جاری آغاز شود.

کدخبر: ۲۵۴۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر