کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۵۵۲
تاریخ خبر:

جنگ پرسپولیس و نساجی در‌ استخر وطنی قائمشهر

روزنامه هفت صبح | بازی پرسپولیس و نساجی در قائمشهر در تونل حرف‌ها و شایعات و بازی‌های بچگانه بالاخره برگزار شد. درون زمین چمن مصنوعی ورزشگاه قائمشهر که حتی یک کاور هم روی آن کشیده نشده بود تازمین به یک نیمچه استخر بدل شود. آیا نساجی می‌خواست بازی برگزار نشود؟‌ آن هم در حالیکه شایعه بود در روزهای قبل این پرسپولیس است که می‌خواست بازی برگزار نشود! هرچه هست داور بر انجام بازی اصرار کرد و کارگران با بیل‌ها و پاروها به زمین آمدند و به سنت قالیشویی آب را ذره‌ذره از زمین بیرون راندند که خدا خیرشان دهد اماچندان فایده‌ای نداشت. بازی در زمینی پرآب و گل آلود ادامه یافت.

گل‌محمدی نعمتی را به دفاع راست برده بود تا شیری را از زمین بیرون بگذارد. در فقدان بشار رسن که برای همیشه ازپرسپولیس جدا شده بود فرصت به عالیشاه رسیده بود تا در کنار پهلوان و امیری و عبدی چهارشاخه هجومی پرسپولیس در سیستم ۴-۲-۳-۱ باشند. بازی نیمه اول با چربش نساجی‌ها همراه بود و یک گل زدند. جاماندن کنعانی زادگان ازمهاجم حریف موجب خطای او شد و یک ضربه کاشته و یک ضربه سرچکشی‌.

نیمه دوم مجتبی شیری به جای عالیشاه آمد و شجاعی بازیکن سابق نساجی که تجربه بازی در این زمین را داشت به جای پهلوان آمد. فشار پرسپولیس بسیار شدید بود و فرصت‌های بسیاری راهدر دادند به‌خصوص احمدنوراللهی که از دو قدمی با ضربه‌ای ناشیانه توپ را به دروازه‌بان حریف سپرد. نوراللهی باید ضریب اشتباهات خود را کم کند. هدر دادن آن پنالتی بسیار بد مقابل استقلال و اهدای پنالتی به اولسان کره جنوبی و حالا هم چنین ضربه کودکانه‌ای در موقعیت صددرصد گل.

او به عنوان یک ملی‌پوش وظایف حساس‌تری بر دوش دارد. در نهایت سیامک نعمتی دقیقه ۸۵ گل مساوی را زد. اما پرسپولیسی‌ها باید بابت فداکاری لک و سید جلال هم شکرگزار باشند که پاس به عقب اشتباه شیری که در میان آب گیر کرده بود را هرطور بود کنترل کردند و در دو مرحله ضربه مهاجم نساجی را مهار کردند. این تساوی موجب شد پرسپولیس ۹ امتیازی شود و با سه بازی کمتر درجای دهم بایستد.

پرسپولیس با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه، احسان پهلوان، مهدی عبدی و وحید امیری به مصاف میزبان خود رفت.

مهدی شیری پس از آن پنالتی ناشیانه در فینال لیگ قهرمانان آسیا نیمکت‌نشین شد و در غیاب بشار رسنی که از پرسپولیس جدا شده، احسان پهلوان به ترکیب این تیم اضافه شد.
نساجی هم با ترکیب مهرداد طهماسبی، حامد شیری، مجتبی بیژن، سعید غلامعلی‌بیگی، آرمان قاسمی، محمود قائدرحمتی، روزبه شاه‌علی‌دوست، حسن نجفی، ایوب کلانتری، مهرداد بایرامی و کریم اسلامی مقابل مهمان خود قرار گرفت.

*** طلسم حامد لک شکست
کیفیت زمین به شکلی بود که می‌شد پیش‌بینی کرد نباید منتظر بازی تاکتیکی و جذابی از سوی دو تیم باشیم. جمع شدن آب در نقاط مختلف زمین اجازه نمی‌داد دو تیم روی زمین و با پاس‌های کوتاه بازی کنند و برای دیدن صحنه‌های خطرناک و موقعیت‌های گل باید منتظر ارسال‌های بلند روی دروازه و ضربات ایستگاهی می‌ماندیم. در همین وضعیت این نساجی بود که توانست دروازه پرسپولیس را باز کند و نخستین گل خورده حامد لک در این فصل را به ثبت برساند.

آنها در دقیقه ۴۱ روی سانتر حسن نجفی و ضربه سر مجتبی بیژن گل اول را وارد دروازه حریف کردند و نساجی را به پیروزی در نیمه اول رساندند. اشتباه مدافعان پرسپولیس در جاگیری و رها کردن بازیکنان نساجی هم در به ثمر رسیدن این گل بی‌تاثیر نبود. قرمزپوشان تهرانی در فصل جاری مقابل صنعت‌نفت آبادان، شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان و سایپا کلین‌شیت کرده بودند ولی سرانجام دیروز حامد لک پس از ۴۹۳ دقیقه در لیگ برتر دروازه‌اش را باز شده دید.

آخرین باری که حامد لک در لیگ برتر گلی را دریافت کرد، به هفته بیست و نهم لیگ نوزدهم برمی‌گردد جایی که محمدرضا آزادی مهاجم تراکتور در شهرآورد تبریز و در دقیقه ۸۸ موفق شد دروازه ماشین‌سازی و حامد لک را باز کند. حامد لک در هفته پایانی لیگ بیستم در برابر صنعت‌نفت دروازه‌اش را بسته نگه داشت و سپس راهی پرسپولیس شد. او در چهار هفته ابتدایی نیز گلی را دریافت نکرد تا اینکه بالاخره و در دقیقه ۴۱ بازی با نساجی، مرتضی بیژن توانست پس از ۴۹۳ دقیقه دروازه لک را باز کند.

این گل، نخستین گلی بود که لک پس از ۱۲ حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس، در جریان بازی دریافت می‌کرد. چهار گل قبلی که او در زمان حضور در پرسپولیس خورده بود، همگی از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیدند. البته هر چند گل اول اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا روی ریباند پنالتی بود که لک از جونیور نگرائو گرفت و یک گل در جریان بازی محسوب می‌شود‌ اما همان گل نیز پایه‌گذاری اصلی آن از روی نقطه پنالتی بود.

*** لک به داد شیری رسید!
یحیی گل‌محمدی که برای این بازی دست به تغییراتی وسیع در ترکیب تیمش نسبت به فینال لیگ قهرمانان زده بود، در نیمه دوم و بعد از دریافت گل از حریف بار دیگر تغییراتی در تیمش شکل داد و مهدی شیری و کمال کامیابی‌نیا را به ترکیب اضافه کرد. خروج احسان پهلوان که در زمین بارانی در نیمه اول کاری از پیش نبرده بود با حضور علی شجاعی همراه شد. این تعویض‌ها باعث شد تا نعمتی در فاز تهاجمی حاضر شود و مهدی شیری بعد از یک هفته جنجالی در بازگشت بار دیگر در سمت راست دفاعی حاضر شود.

طبیعی بود که پرسپولیسی‌ها نسبت به نیمه اول هجومی‌تر بازی کنند و چند فرصت نصفه و نیمه هم به دست بیاورند اما هیچ کدام از این فرصت‌ها دروازه نساجی و طهماسبی را تهدید نکرد. در عوض در دقیقه ۷۵ بود که با پاس رو به عقب مهدی شیری از وسط زمین به حامد لک، توپ در میان گل و لای زمین گیر کرد و سینا زامهران پشت محوطه جریمه به توپ رسید و با حامد لک تک به تک شد.

همه چیز برای رسیدن نساجی به گل دوم فراهم بود اما لک با واکنشی دیدنی، مانع از گلزنی زامهران شد و توپ برگشتی را هم یکی دیگر از بازیکنان نساجی به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که این بار سیدجلال حسینی مانع از عبور توپ از خط دروازه تیمش شد. اگر این توپ تبدیل به گل می‌شد مقصر اصلی آن مهدی شیری بود که همین هفته پیش، یکی از عوامل اصلی شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده بود.

*** نعمتی ناجی یحیی
بعد از این اتفاق دوباره پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت و در دقیقه ۸۰ توسط سیامک نعمتی که با آمدن مهدی شیری به یک خط جلوتر منتقل شده بود، به گل مساوی رسید. در این لحظه توپ در شلوغی محوطه جریمه نساجی به سیامک نعمتی رسید که سر توپ و شوت زمینی به تور دروازه چسبید تا گل تساوی پرسپولیس به ثمر برسد. تلاش دو تیم در ادامه بازی ثمری نداشت و در نهایت دو تیم به تقسیم امتیازات این بازی رضایت دادند.

*** ماشین‌سازی، تخت‌گاز به سمت لیگ یک!
در یکی دیگر از دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر، دیروز نفت مسجد سلیمان مقابل ماشین‌سازی به پیروزی رسید. تک گل این بازی در دقیقه ۶۴ به ثمر رسید. جایی که از سمت راست خط دفاعی ماشین‌سازی یک کرنر به دهانه دروازه ارسال شد و بهروز نوروزی‌فرد با پروازی بلند بالاتر از مدافعان ماشین توانست با ضربه سری بی‌نقص دروازه محمد امین ر‌ضایی را باز کند.

به این ترتیب سبزپوشان تبریزی در ادامه روند نا‌امیدکننده خود، ششمین باخت فصل خود را متحمل شدند و با دو امتیاز همچنان در قعر جدول قرار دارند. شاگردان مجتبی حسینی هم به دومین برد متوالی خود دست یافتند و با این پیروزی ۱۲ امتیازی شدند و در رتبه ششم جای گرفتند.

این بازی در شرایطی برگزار شد که ابتدا دوربین‌های تلویزیونی با مخالفت باشگاه ماشین‌سازی اجازه حضور در استادیوم را نداشتند و در نهایت حضور آنها با تأخیر صورت گرفت. در حالی که در پایان بازی، تصاویر تلویزیونی از این بازی روی گیرنده‌های تلویزیونی نمایش داده شد، درگیری میان اعضای دو تیم دیده می‌شد که البته علت آن مشخص نبود و شاید پس از گزارش ناظر بازی و مسئول برگزاری مسابقه علت این درگیری‌ها مشخص شود.

کدخبر: ۳۶۵۵۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر