کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۸۹۱
تاریخ خبر:

جنگ سرد دو بازیکن روسی و آمریکایی در لیگ بانوان

روزنامه هفت صبح | یک ماه نمی‌شود که شوماری هریس از آمریکا و کاترینا فولادوند از روسیه با هم از غرب و شرق دنیا هم‌تیمی شده‌اند؛ آن هم در چه خاکی؟ در تیم نارسینای لیگ بسکتبال زنان ایران که حدودا دو هفته از شروع مسابقاتش در لیگ می‌گذرد.‌این اول شوماری هریس، بازیکن آمریکایی بود که برای قرارداد با تیم ایرانی پا به خاورمیانه گذاشت.

همین هفته سوم آبان هم برای فصل جدید لیگ برتر جذب تیم نارسینا شد. هریس که با شماره دو برای نارسینا به میدان رفته و در پست گارد راس بازی می‌کند، سابقه بازی در لیگ‌های ایالات متحده، اسپانیا و یونان را هم دارد. او سال ۱۹۹۵ به دنیا آمده و یعنی ۲۵ سال دارد. محمدی کمال، سرپرست تیم نارسینا به هفت صبح می‌گوید که سه هفته است با شوماری هریس قرارداد بسته‌اند و قرارداد او تا آخر فصل ادامه خواهد داشت.

*** لاس‌وگاس کجا؟ تهران کجا؟
سرپرست تیم نارسینا توضیحات شفافی درباره اینکه چطور با هریس که اصالتا اهل لاس‌وگاس است آشنا شده نمی‌دهد؛ اما می‌گوید که یکی از دوستانشان در آمریکا او را به تیم معرفی کرده است. به گفته سرپرست تیم «در آشنایی ما با این بازیکن آمریکایی، پای هیچ ایجنتی در میان نبوده است.» او که از ابتدا در جریان قرارداد با این بازیکن آمریکایی بوده می‌گوید: «ما طبق آیین‌نامه با او ارتباط برقرار کردیم و چون بازی در ایران هم تجربه جدیدی برای هریس بود، بعد از اینکه کمی که از پیشنهادمان گذشت آن را قبول کرد.»

در بیوگرافی یکی از سایت‌های بسکتبالی آمریکایی هریس از علایق، خانواده و بیوگرافی‌اش نوشته است. او با قد ۱۶۵ سانتی‌متر مدت‌ها در لیگ بسکتبال آمریکا بازی می‌کرد. سال ۲۰۱۷ تیم بسکتبال East Bay پیروزی در چهار بازی‌ پیاپی را مدیون شوماری هریس در پست گارد بوده است. او تمام این سال‌ها مدام بین تیم‌های مختلف آمریکایی جابه‌جا شده و آخرین بار در یکی از تیم‌های یونانی بازی کرده.

*** ازدواج و سپس بازی برای تیم ایرانی
دومین گزینه خارجی بسکتبال ایران، کاترینا فولادوند بوده که چهارم مهر به تیم نارسینا پیوسته است. اعضای تیم به او کاتیا می‌گویند. او هم مانند هریس انگلیسی حرف می‌زند اما به واسطه همسر فارسی زبانش از طریق چند کلمه فارسی که بلد شده می‌تواند با اعضای تیم ارتباط برقرار کند. همسر او ساعی فولادوند هم قبلا بسکتبالیست بوده.

این بازیکن بلندقامت حالا دو ملیتی محسوب شده و پاسپورت ایرانی هم دارد. به خاطر همین هم سرپرست تیم تاکید می‌کند که تعداد بازیکنان خارجی نارسینا فقط یکی، آن هم شامل شوماری هریس از آمریکا است. زمزمه‌هایی وجود دارد که قرارداد کاترینا برای یک سال بین دو تا سه هزار دلار بوده که برای بازیکن تیم زنان کمی زیاد و دور از ذهن به نظر می‌رسد.

با این حال سرپرست تیم می‌گوید از مبلغ قرارداد بی‌خبر است. او هیچ جزئیاتی از مبلغ قرارداد اسپانسر با هیچ کدام از بازیکنان روسی و آمریکایی نمی‌دهد. این بازیکن روسی ۲۹ ساله دو متر قد دارد، قبلا درلیگ روسیه و لیگ فرانسه بازی کرده و سابقه بازی در لیگ‌های مختلف جهانی و همراهی تیم بسکتبال روسیه و تیم‌های سه نفره آن را هم در کارنامه خود دارد. ‌روز پنجشنبه برای اولین بار در جریان دیدار این تیم مقابل تیم ستاد گاز، «شوماری هریس» بازیکن آمریکایی نارسینا دقایق کوتاهی در کوارتر اول به میدان رفت و دو امتیاز هم برای تیمش کسب کرد.

کاتیا هم در دیدار تیم نارسینا با گاز تهران عملکرد خوبی داشت و در مجموع ۱۲ امتیاز به نفع تیم خود کار کرد.‌ این اولین‌بار نیست که پای بازیکن‌های خارجی برای بازی در تیم‌های ایرانی به کشور ما رسیده است. مثلا قبلا آنا بهشتیان، بازیکن معروف دیگری بود که در اوکراین و قبل از ازدواج با مرد ایرانی به نام آنا کرینکو شناخته می‌شد. او چند مقطع به ایران آمد و سال پیش با یک ایرانی ازدواج کرد و همینجا ساکن شد. با این حال هم تیمی بودن یک روسی با یک آمریکایی آن هم در خاک ایران و با بازیکنان و مربی ایرانی رهاورد اضافه شدن کاتیا و هریس به تیم نارسینا در فصل اخیر است.

کدخبر: ۳۵۹۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر