کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۴۱۰
تاریخ خبر:

جنجال ‌چمدان‌های ‌مری‌ آپیک ‌ادامه ‌دارد

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | روزنامه اطلاعات، شنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول تحت تاثیر شکست ۴ بر ۳ جوانان ایران مقابل جوانان عراق بوده. از قرار آخر بازی، شاه‌پرست دروازه‌بان تیم جوانان از عصبانیت با مشت به در رختکن می‌کوبد و موجب شکستگی مچ دست و بستری شدن در بیمارستان می‌شود. از گزارش بازی هم این‌گونه برمی‌آید که حریف عراقی، کلا تیم بهتری بوده است. محرم عاشری، ‌جواد حسن‌زاده و علی‌کرم سوری گل‌های ایران را به ثمر رسانده بودند.

در صفحه ورزشی، بازی‌های هفته هفتم جام تخت‌جمشید برگزار شده که خب انگار فوتبال ایران در سراشیبی قرار داشته؛ چرا که در هفته‌های قبل هم بازی‌ها به‌شدت کم‌گل بوده و این هفته هم در شش بازی برگزارشده، فقط چهار گل به ثمر رسیده که فاجعه‌بار است. تساوی بدون گل پرسپولیس در مقابل برق در شیراز و پیروزی سخت پاس با گل دقیقه ۹۱ مقابل سپاهان از مهم‌ترین بازی‌های هفته بوده است.

در صفحه ۳، عکس یک عضو دیگر خانواده سلطنتی است. این بار لیلا پهلوی هفت‌ساله که به همراه مادربزرگش فریده دیبا در جشنواره گل‌آرایی حاضر شده و از برگزیده‌ها تقدیر کرده است! در صفحه ۴، از اولین موج مسافران تابستانی به سمت شمال نوشته که با گرم شدن هوا به سمت مازندران حرکت کرده‌اند و روز جمعه هزاران مسافر در دریای خزر تنی به آب زده‌اند.

در همین صفحه گزارشی کار شده از مرگ دو دانش‌آموز پانسیون‌شده ایرانی در بیرمنگام انگلیس به علت نشت گاز زغال‌سنگ. این دو نفر هاملت سرکیسیان و کاوه بیدختی نام دارند. صفحه ۵، گزارشی کار شده درباره کوه‌خواری؛ زمین‌خواران «تا کمرکش کوه‌ها را تصرف کرده‌اند.» تب سریال دایی‌جان ناپلئون هم بسیار داغ بوده و تلویزیون اعلام کرده که این سریال را دوباره پخش خواهد کرد.

یک گفت‌وگوی خواندنی با محمدعلی کشاورز و همین‌طور خبری درباره خواندن سه چهره ایرانی در اپرای دون کارلوس، ساخته جوزپه وردی، از گزارش‌های صفحه هنر و ادبیات است. سه چهره ایرانی پری زنگنه، حسین سرشار و پری ثمر هستند که قرار بوده در تالار رودکی بخوانند. فیلمخانه ملی ایران هم خبر از مرور آثار میکلوش یانچو داده است. در برنامه سینماها فیلم جسمی برای عشق به منو اضافه شده و از بی‌فیلمی مثلا سینما کاپری فیلم توپ‌های ناوارون ساخته‌شده به سال ۱۹۶۱ را دوباره اکران کرده است.

در اطلاعات روز ۱۱ اردیبهشت، گزارش اصلی پیگیری مرگ همان دو دانش‌آموز ایرانی در بیرمنگام است که از قرار مرگشان عادی نبوده است.
خبری چاپ شده از تصادف در پنجاه کیلومتری اهواز که طی آن یک تویوتا به رانندگی یک ایتالیایی که از ماهشهر به اهواز می‌آمده، با پژوی سرویس دانشگاه پهلوی اهواز تصادف می‌کند و دکتر جورابچی، استاد دانشگاه و همسر و دو فرزندش دچار سانحه می‌شوند که فقط خود دکتر جورابچی زنده می‌ماند و سه عضو خانواده‌اش را از دست می‌دهد. حال دکتر جورابچی هم چندان رضایت‌بخش نبوده است.کسی از دکتر جورابچی خبر دارد؟

در صفحه سینما، سروکله یک فیلم ایتالیایی جدید در برنامه سینماها پیدا شده که خب این یکی فیلم مهمی است. گمگشته ساخته لینا ورتمولر. در مجموع، ۴۳‌فیلم در سینماهای تهران در حال اکران بوده که در این میان، هشت فیلم برای زیر هجده سال ممنوع بوده‌اند. از میان این ۴۳‌فیلم، تنها دو فیلم ایرانی هستند: واسطه‌ها و بزن به چاک! سینمای صامت از مل بروکس، آلامو از جان وین و توپ‌های ناوارون و شاید همین گمگشته ساخته لینا ورتمولر فیلم‌های قابل دیدن در میان این ۴۳ فیلم هستند که دو فیلم آمریکایی از کلاسیک‎های دهه ۶۰میلادی محسوب می‌شوند.

تیم والیبال چین هم به ایران آمده و در یک سوتیتر نوشته شده که کوتاه‌ترین بازیکن چین ۱۸۳ سانتی‍متر قد دارد! احتمالا معیارهای قد برای والیبالیست‌های آن دوره‌ها فرق می‌کرده. و بالاخره اینکه هفته قبل از جریمه صد هزار تومانی خانم مری آپیک، بازیگر سینما و تلویزیون برای وارد کردن شش چمدان لباس خارجی به کشور نوشته بودیم و در روزنامه ۱۱ اردیبهشت نقل شده که مادر مری آپیک گفته که دخترش بر سر هیاهوی این ماجرا بیماری عصبی گرفته و در خانه بستری شده؛ چرا که این لباس‌ها به دوست او خانمی به نام روحی تعلق داشته که با هم به قاهره رفته بودند و در بازگشت از طریق کویت در گمرک فرودگاه مهرآباد، مری آپیک به خیال اینکه شهرتش موجب سهل‌گیری ماموران گمرک می‌شود، چمدان را به گردن گرفته و بعدش آن غائله به وجود آمده.
طفلی!

کدخبر: ۳۸۷۴۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر