کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۶۴۷۱
تاریخ خبر:

ماجرای حضور جنجالی ‌خانم ‌شعبده‌باز در شبکه پنج

روزنامه هفت صبح | چند روز پیش زن طلبه‌ای که به عنوان داوطلب غسل دادن فوتی‌های کرونا به شبکه نسیم آمده بود ادعا کرد که از او خواسته شده بدون چادر جلوی دوربین برود؛ ادعایی که با واکنش روابط عمومی شبکه نسیم مواجه و تکذیب شد. دیروز هم حرف‌های سایه رحمتی، زن شعبده‌بازی که می‌گوید تنها زن فعال در این حوزه است سر و صدای زیادی به راه انداخت و بعضی از رسانه‌ها به نقل از او نوشتند که برای ضبط برنامه‌ای متعلق به شبکه پنج از او خواسته شده چادرش را بردارد و از عکس رهبری هم که در کادر بوده استفاده نکند.

این حرف‌ها جوابیه تند روابط عمومی شبکه پنج را به دنبال داشت که در آن اعلام شده بود این ادعا را از نظر قضایی پیگیری می‌کند. در این جوابیه آمده بود: «این تهمتی بی‌اساس است و فیلم‌ها و اسناد موجود کذب بودن آن را به راحتی در محاکم ذی صلاح اثبات می‌کند. همچنین قرار دادن عکس مقام معظم رهبری در کنار وسایل شعبده‌بازی نامبرده، موجب وهن بوده و خلاف موازین رسانه ملی است. ایشان با پذیرش توصیه عوامل برنامه، عکس را از قاب تصویر خارج می‌کند.»

ادعای سایه رحمتی را قبل از همه یک صفحه اینستاگرامی به نام «مسیح پولی نژاد» منتشر کرد اما بعد از اینکه ماجرا بالا گرفت خود رحمتی وارد گود شد. صفحه‌ای که منتسب به رحمتی است و با ۱۳۱ هزار دنبال‌کننده تولیدات ویدئویی او را منتشر می‌کند اینطور نوشت: «خبری در فضای مجازی در حال پخش است که گفته گروه فیلمبرداری وابسته به شبکه پنج، عکس رهبر را از روی سنگ روی شومینه برداشته‌اند و گفته‌اند این عکس تشنج زا است.

اگر کسی چنین جسارتی را به رهبر و مرجع تقلیدم بکند به طور حتم از جانم مایه می‌گذاشتم، عکس را برداشتند و گفتند تشنج ایجاد می‌کند، بنده با توجه به شغلم که برداشتم این بود که عکس رهبرم صلاح نیست که در کادر دیده شود و به ریاکاری و تلاش به دیده شدن محکوم می‌شوم. با حذفم از اجرای زنده این برنامه که قرار بود با چادر باشم (ضبط آرشیوی که در منزلم بود با چادر مخالفت شد که چون برنامه نوروزی است و گروه به منزلم آمده‌اند پوشش مانتو مناسب‌تر است) و حرف‌های زیادی را آماده کرده بودم که بعد از پنج روز امروز و فردا کردن یک روز مانده به پخش مطلع شدم که حذف شده‌ام.

بعد از ماجرای حاج محمود کریمی، به این موضوع نگاه منفی پیدا کردم و با دوست عزیزتر از جانم ادمین پیج مسیح پولی‌نژاد درد و دل کردم، ایشان اجازه خواست به خاطر حذف عکس و چادرم درد و دلم را نشر دهد و من هم قبول کردم. قصد علنی کردن این موضوع را به دلیل اینکه سال‌ها بدون هیچ توضیحی در لیست سیاه صداوسیما بودم نداشتم و تیترهایی همچون لیبرال‌ها قدرت را در دست دارند و غیره ربطی به من ندارد، بارها تهیه‌کننده‌ها من را به برنامه دعوت کردند. وقتی به تهران رسیدم گفتند با حضورم مخالفت شده. نمونه آن برنامه عصر جدید و برنامه بهارجان شبکه تهران بود. اتفاقات اخیر صداوسیما دلم را شکست چون آرزوی هر هنرمندی دیده شدن در صداوسیمای کشورش است…»

خیلی از کاربران ادعای او را به مشکلش با صداوسیما ربط داده‌اند و بعضی‌ها هم او را به تلاش برای پیدا کردن مخاطب بیشتر متهم کردند اما رحمتی عقب ننشست و حتی به سرعت در توئیتر هم که یکی از اصلی‌ترین فضاهای بحث درباره ماجرایش بود، حساب کاربری ساخت و در آن با منشن کردن ضرغامی نوشت: «زمانی که آقای سید عزت الله ضرغامی رئیس صداوسیما بودند دوبار تهیه‌کنندگان صداوسیما من رو دعوت کردند از شهرستان رفتم تهران.

شب تو ماشین تو پارک ولیعصر خوابیدیم حتی آفیش سازمان بودم دقیقه ۹۰ اجرایم کنسل شد، برام جالبه که در توئیتر هستید و ژست روشنفکرانه دارید.» او در توئیت دیگری هم ادامه داد: «هرچقدر تلاش کردم تا صدایم به شما برسد که چرا دعوت می‌کنید به تهران بیایم بعد دقیقه ۹۰ یادتان می‌افتد که من شعبده باز زن هستم نتوانستم، دختری جوان چمدان به دست در خیابان‌های تهران گریه می‌کردم …. آن روز عهد بستم از ایران بروم ولی یادم افتاد پل صراطی هم هست.»

*** درگیری قدیمی با صداوسیما
رحمتی قبلا هم چند باری نسبت به فضای جنسیت زده حرفه شعبده‌بازی و برخورد صداوسیما اعتراض کرده بود. مثلا درست یک سال پیش درباره محدودیت‌هایی که برای اجرا در شهر مشهد دارد به روزنامه شهروند گفته بود: «به خاطر این‌که خانم هستم مجوز اجرا نمی‌دهند، برای همین در شهرستان‌های اطراف مشهد اجرا می‌گذارم.» در بخش دیگری از همین گفت‌وگو هم در توضیح اینکه چرا به زن‌ها توصیه نمی‌کند وارد فضای شعبده‌بازی شوند، گفت: «کار کردن در کنار ٢هزار و خرده‌ای شعبده باز مرد که هیچ‌کدام‌شان را نشناسی، اما هر روز یک نفرشان برایت حاشیه درست کند، کار سختی است.

همان فضای رقابت ناسالم که عرض کردم. پشت‌سرم می‌گویند تا وقتی که آقایان هستند این خانم به چه جراتی شعبده‌بازی می‌کند؟ متاسفانه همان مردسالاری که در جامعه وجود دارد، در صنف ما هم هست. مثلا یک نمونه‌اش این‌که قرار بود من هم در برنامه عصر جدید اجرا داشته باشم، کلی هزینه کردم و فیلم فرستادم و انتخاب شدم چون ساکن مشهد هستم، خودم را به تهران رساندم و وقتی در مسیر بودم به من زنگ زدند و گفتند نیا حضورت کنسل شده است.»

*** چت با مسیح علی‌نژاد
اسم سایه رحمتی یک بار دیگر هم در شبکه‌های مجازی پیچیده بود، وقتی که با انتشار یک‌سری اسکرین شات ادعا کرد که مسیح علی‌نژاد از او خواسته نظرش را درباره محدودیت‌های زنان در شهر مشهد اعلام کند و بعد هم از او دعوت شود که روی آنتن مصاحبه کند اما رحمتی جواب او را به تندی داده و حتی یک جاهایی به مسخره کردنش پرداخته است.

*** سایه رحمتی، ۳۳ ساله از مشهد
با مرور صفحه اینستاگرام سایه رحمتی که اسم اصلی‌اش طیبه است و در مرداد سال ۶۶ به دنیا آمده، می‌بینیم که او خیلی هم دختر بی‌حاشیه‌ای نیست و از دعوا و جار و جنجال بدش نمی‌آید چون نه تنها ویدئوهای سیاسی می‌سازد بلکه هر چند وقت یک‌بار درباره سلبریتی‌ها اظهارنظرهای تند می‌کند. اینطور که خودش می‌گوید کارش را با کلاس‌های نمایش شروع کرده اما بعدتر فهمیده بازیگرهای زن زیادی بهتر‌ از او هستند پس باید به فکر یک حوزه کاری دیگر باشد تا اینکه یک شب در شهربازی کارهای یک شعبده‌باز را می‌بیند و مسیرش را انتخاب می‌کند. حالا بنابر ادعای خودش برای هر اجرا ۳ میلیون تومان می‌گیرد و از وقتی ازدواج کرده در کنار شوهرش کار کتابت قرآن هم انجام می‌دهد.

کدخبر: ۳۲۶۴۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر