کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۲۱۰۱
تاریخ خبر:

جنجال میانبر کریم‌پور از اینستاگرام به کارگردانی

روزنامه هفت صبح | همانطور که روز گذشته نیز نوشتیم، شورای ساخت سازمان سینمایی مجوز ساخت فیلم «حکم تجدیدنظر» را به تهیه‌کنندگی رضا کریمی و کارگردانی و نویسندگی «محمد امین کریم‌پور» صادر کرده است. این موضوع با توجه به اینکه این فرد جزو اینفلوئنسرهای مطرح اینستاگرام است، واکنش‌هایی را از سوی دست‌اندرکاران سینما در فضای مجازی به دنبال داشته است.

او که متولد سال ۱۳۷۳ است با ۴میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فالوئر گران‌ترین اینفلوئنسر اینستاگرام محسوب می‌شود که با ساخت کلیپ‌های طنز به شهرت رسید و حتی سال گذشته نمایش تئاتر کمدی را در سالن اریکه به روی صحنه برد و چندین برنامه طنز نیز داشته است. طبق شایعات او برای ساخت هر پست تبلیغاتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیرد که آن را نیز برای هر شرکت و برندی انجام نمی‌دهد.

اگر هم خودتان تبلیغ‌تان را ساخته باشید و بخواهید «محمد امین کریم پور» آن را به مدت ۲۴ ساعت در صفحه‌اش بگذارد؛ باید رقمی بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان پرداخت کنید. البته این کار هم به راحتی صورت نمی‌گیرد و باید از مدت‌ها قبل با مدیر برنامه‌هایش هماهنگ و رزرو کنید تا جای خالی پیدا شود… او که رابطه بسیار خوبی با هنرمندان دارد، حالا قرار است به دنیای سینما راه پیدا کند و همین موضوع باعث ایجاد شدن بحث‌های تندی میان موافقان و مخالفان شده است. برخی از این نظرها را می‌خوانیم تا اوضاع دستتان بیاید.

*** موافقان چه می‌گویند؟
* احسان ظلی‌پور؛ روزنامه‌نگار: «شورای پروانه ساخت برای اولین بار کاملا به شکل غیر ارادی -تاکید می‌کنم به شکل غیر ارادی و از روی نبود آگاهی- برای دادن مجوز بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی فقط براساس معیارهای موجود، سوابق یک نفر را سنجیده و به او مجوز فیلمسازی داده (جدا از موفق یا ناموفق بودنش در مسیر حرفه‌ای) یعنی درست‌ترین روال ممکنی که در تمام این سال‌‌ها از تمام مجموعه‌های ارشاد توقع داشتیم؛ اینکه هر آدمی با کارش سنجیده شود و سلیقه شخصی و بررسی‌های فرامتنی در روند اعطای مجوز بر کار او نچربد.اینکه عده‌ای را فقط به‌خاطر جور نبودن با سلیقه‌مان نادیده بگیریم اشتباه بزرگی است که طی این سال‌ها به وفور شاهدش بودیم و ‌نتیجه‌اش را هم دیده‌ایم. حالا هم که یک بار این نگاه سلیقه‌ای از دست مسئولان در رفته، خودمان در صفِ اول منتقدان قرار گرفتیم.»

* ریحانه پارسا با حمایت از «محمد امین کریم‌پور» نوشت:‌ «چرا کسی نگفت پسر یک کارگردان هم مجوز گرفت؟» او به مجوز گرفتن پسر حاتمی‌کیا، کنایه‌ای به زعم خود هوشمندانه زده است.

*** مخالفان چه می‌گویند؟
* سایت کافه سینما نوشت: «این که شورای پروانه‌ ساختی نباید وجود داشته باشد یک بحث است و این که خروجی شورای فعلی که طبعا بخشی از کارش رد کردن درخواست مجوز بسیاری از علاقه‌مندان سینما با معیارهای خودش است، چطور به‌مجوز دادن به‌یک شاخ اینستاگرامی ختم شده که سطح کارهایش را می‌شود در پیج‌اش دید، بحث دیگر است.»

* خبرگزاری سینمایی صبا نوشت: «ویدئوهای رقصیدن‌های او شهرت زیادی دارد؛ اگرچه پس از اعلام صدور مجوز کارگردانی‌اش‌، اغلب ویدئوهای طنز خود را حذف کرد. معترضان به صدور پروانه ساخت فیلم برای محمدامین کریم‌پور، به مسیر بسیار سخت فیلمسازان کوتاه و مستند برای ساخت فیلم بلند اشاره می‌کنند و حضور او را در ادامه حضور شاخ‌های اینستاگرام در عرصه رسمی هنرهای نمایشی می‌دانند که در دو-سه سال اخیر شدت گرفته است. او پیش از این در پاسخ به اعتراضاتی که نسبت به ورودش به عرصه بازیگری صورت گرفت، گفته بود: «هنرمندان حرف مفت زیاد می‌زنند. مگر تلویزیون ارث پدری هنرمندان است؟»

کدخبر: ۳۴۲۱۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر