کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۱۹۴
تاریخ خبر:

جنجال فیلم لیلا‌، انتقاد فرهاد و کاندیداتوری اسحاق

روزنامه هفت صبح | یک: ‌‌فیلم تبلیغاتی لیلا حاتمی در تبلیغ یخچال سروصدا به پا کرده است. بازتاب‌ها به دو دلیل عمده است. اول این‌که کسی لیلا حاتمی را در پوزیشن چهره تبلیغاتی به یاد ندارد. سال‌ها قبل شایعه‌ای بود مبنی بر حضور احتمالی لیلا حاتمی در تبلیغ برند منگو در ایران که خب به جایی نرسید.

لیلا حاتمی از گران قیمت‌ترین ستاره‌های سینما‌ی ایران است و حضورش در تبلیغ یک برند داخلی یخچال سوال‌هایی را در مورد میزان دستمزدی که او گرفته مطرح می‌کند. نکته اینجاست که به نظر اهالی فن این تبلیغ به اندازه کافی از حضور لیلا حاتمی سود نجسته است. لباس تیره بر تن حاتمی و قرار گرفتن دوربین در بیشتر لحظات در پشت سر حاتمی، ‌کارکرد این فیلم تبلیغاتی را که می‌گویند حمید نعمت‌الله سازنده آن است را زیر سوال برده است (نعمت‌الله در فیلم‌های بی‌پولی،‌ رگ خواب و قاتل و وحشی حاتمی را هدایت کرده است ) در سال‌های اخیر نیکی کریمی نماینده تبلیغاتی برند ال جی در ایران بوده.

در سال‌های دور هدیه تهرانی تا مرز فعالیت به عنوان چهره تبلیغاتی برند دوو پیش رفت که خب بر اثر یک کج سلیقگی از سوی نمایندگی این برند (که آقازاده بسیار مشهوری هم بود) این اتفاق رخ نمی‌دهد. و البته در نهایت برند یخچال ایرانی برنده این جنجال است. درست است که احتمالا پول کلانی را به خانم حاتمی پرداخت کرده‌اند و درست است که فیلم تبلیغاتی چندان جالبی به دست نیاورده‌اند و حتی چهره خانم حاتمی هم در بسیاری از لحظات مشخص نیست اما جنجال‌های ایجاد شده موجب شد تا به شکلی غیر مستقیم به هدفشان برسند.

* دو: زمانی لحظه شماری می‌کردیم برای حضور فیروز کریمی در یک برنامه تلویزیونی. آن قدر که بامزه بود. در آن روزها حتی کمدین‌های مشهور کشور هم به حس طنز شگفت‌انگیز فیروز کریمی ادای احترام می‌کردند‌…اما دیگر آن دوران گذشته. فیروز کریمی هروقت به تلویزیون می‌آید دلهره داریم که یک چیز بی‌ربط بگوید. مثل آن دفعه که در مواجهه با نام فغانی گفت که یاد شیر سماور می‌افتد. سخیف‌ترین نوع شوخی. در همان دایره مرسوم لودگی. در برنامه خندوانه هم در مواجهه با اسم نویسنده‌هایی که آن‌ها را نمی‌شناخت نویسنده‌ها را موجوداتی بیکار نامید! خداحافظ آقای کریمی. قبلا با نمک بودید.

* سه: نوع انتقاد فرهاد مجیدی از آذری جهرمی زشت بود. نمی‌شود که در هر مواجهه‌ای به عنوان صراحت و قاطعیت‌،‌ دهنمان را باز کنیم و فحش بدهیم. نمی‌شود که برای آرام کردن اعصاب خودمان و دلگرم کردن هوادارانمان از ادب خارج بشویم. شخصا موافق این سبک کری خوانی وزیر نیستم اما ناسزا گفتن کار درستی نیست. جدا درست نیست.

* چهار: برخی معادلات در ماجرای انتخابات جالب هستند. کانال اختصاصی طرفداران استقلال به شدت از کاندیداتوری جهانگیری انتقاد کرده‌اند. این انتقاد می‌تواند زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و تحلیلی بر عملکرد جهانگیری باشد که طبیعی است و قابل فهم‌. اما شاید هم به خاطر اسپانسر بودن بانک گردشگری برای پرسپولیس باشد که به نوعی به اسم برادر جهانگیری گره خورده است.

کدخبر: ۳۹۰۱۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر