کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۸۹۷
تاریخ خبر:

جنبش سبزها در حال یارگیری در آمریکا

روزنامه هفت صبح، ‌رامتین لطیفی | کاندیدای سوم انتخابات ریاست‌جمهوری آبان‌ماه کیست؟ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن‌طوری که در رسانه‌ها، بالاخص رسانه‌های جریان اصلی منعکس می‌شد و می‌شود همیشه دوقطب دموکرات و جمهوری‌خواه در برابر یکدیگر داشته است. اما خارج از دنیایی که رسانه‌ها می‌سازند، احزاب و گروه‌های دیگری هم هستند که در این انتخابات شرکت می‌کنند.

مثلا در دور گذشته که البته بهترین حضور جریان‌های سوم در طول تاریخ تمام انتخابات‌های آمریکا بوده، حزب آزادی‌خواهان آمریکا توانست حدود ۵/۴ میلیون رای بیاورد.نامزد کم‌سروصدای جریان سوم در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، هاوی هاوکینز است. هاوکینز عضو حزب سبز آمریکاست. حزب سبز آمریکا با حدود تنها ۲۶۰هزار عضو، حزبی است که گرایش‌های سوسیالیستی و چپ‌گرایانه در حوزه اقتصاد، رفاه اجتماعی و محیط زیست دارد.

حزب جمع و جور سبز در مجلس سنا، مجلس نمایندگان، قوه مقننه هیچ نماینده‌ای ندارد و فقط دو عضو در قوه قضائیه ایالتی آمریکا دارد.
حالا که پازل پشت پرده حزب دموکرات اعم از دخالت اوباما در چینش نامزدها، وعده معاونت رئیس‌جمهور به الیزابت وارن در صورت عدم حمایتش از سندرز، تخصیص تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی به ارزش ۱۰۰میلیون دلار به بایدن در روزهای منتهی به سه‌شنبه بزرگ اول و… برای حذف سندرز عیان شده است، بخش قابل توجهی از حامیان ترقی‌خواه و سوسیالیست سندرز اعلام کردند به‌رغم نظر سندرز، از بایدن حمایت نخواهند کرد و این‌بار در صف جریان سوم می‌ایستند.

تعداد مهمی از افراد سازمان سوسیالیست دموکرات‌های آمریکا که با ایده برنی سندرز تاسیس شد، ضمن حمایت از هاوکینز اعلام کردند، افت محبوبیت ترامپ بر اثر کرونا و اتهام آزار جنسی علیه بایدن و شایعاتی مبتنی بر بیماری او سبب می‌شود محبوبیت و مقبولیت آن‌ها متزلزل و در نتیجه حضور یاران دیروز سندرز در صف حزب سبز و حمایت‌شان از هاوی هاوکینز برای اولین بار انتخابات آمریکا را به یک انتخابات سه‌نفره جدی بدل کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی به این دعوت پاسخ مثبت دادند. برای مثال صفحه شخصی هاوکینز در توئیتر که تا چندی پیش حدود ۳۵۰۰نفر دنبال‌کننده داشت و البته هاوکینز خود ۳۱۰۰ نفر را دنبال می‌کرد، امروز اما ۳۴هزار دنبال‌کننده دارد. همچنین برنامه‌های حزب برای ریاست‌جمهوری هاوکینز با یک نظم، سامان و هماهنگی که قبلا دیده نمی‌شد در فضای مجازی در حال ارائه است.

حالا که رقابت‌های انتخاباتی به دلیل کرونا به رقابت‌هایی در فضای مجازی بدل شده است حضور حامیان سندرز در حزب سبز می‌تواند نامزد انتخاباتی آن‌ها را تا حد زیادی مطرح کند و شاید بتوانند رفته رفته او را به جایگاهی برسانند که ترامپ و بایدن را به چالش بکشد.

کدخبر: ۳۲۱۸۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر