کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۸۹۹۲
تاریخ خبر:

جمع‌آوری ۸۰۰ کودک خیابانی

استاندار تهران از جمع‌آوری ۸۰۰ کودک خیابانی که اغلب آنها افغانستانی هستند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که استانداری اعلام کرده است؛ کودکان خیابانی جمع‌آوری شده از اتباع افغانستانی هستند، در حالی که مدیرکل اتباع وزرات کشور می‌گوید، عمده این کودکان تبعه کشورهای بنگلادش و آفریقا هستند، در نهایت این کودکان بیشتر از چه کشورهایی هستند، گفت: کودکان جمع آوری شده افغانستانی هستند و ما مستندات آن را نیز داریم. تاکنون نیز در حدود ۸۰۰ کودک خیابانی جمع‌آوری شده که اغلب آنها از اتباع افغانستانی هستند.

وی درباره اظهارات فرماندار تهران مبنی بر اینکه با جمع‌آوری کودکان خیابانی چهره شهر را از ناپاکی‌‌ها و زشتی‌ها پاک می‌کنیم، گفت: قصد و نیت ما حفاظت و مصون نگه داشتن این کودکان از آسیب و خطر است و می‌خواهیم کودکی سالم و مناسبی را تجربه کنند.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اظهارات مدیرکل مدیریت بحران شهرداری تهران مبنی بر اینکه قانون جدید مدیریت بحران کلی گویی است و به شهر تهران و کلانشهرها بی‌توجهی شده است، تصریح کرد: خیر، اینگونه نیست. در جلسه مدیریت بحران استان همه دستگاه‌های استانی حضور داشته و اعلام آمادگی کردند تا در شرایط بحران وظایف محوله را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: آمادگی در تهران به هنگام بحران از دیگر استان‌ها بسیار بهتر است و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان می‌تواند در مواقع ضروری از دستگاه‌ها بخواهد تا اقدامات خود را به خوبی انجام دهند. ما در سیل استان‌های گلستان و خوزستان نیز با حضور دستگاه‌های استانی تجربیات بسیار خوبی کسب کردیم.

وی همچنین درباره آمارهای متفاوتی که در خصوص نقاط حادثه‌خیز سیلاب از سوی دستگاه‌ها اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: نقاط حادثه‌خیز سیلاب از سوی دستگاه‌ها اعلام می‌شود، اما درباره انجام اقدامات لازم ما اولویت‌بندی می‌کنیم. بعد از پایان سیلاب در ابتدای سال ۹۸، ۱۲ نقطه بحرانی مشخص و به شهرداری اعلام شد و شهرداری ۵۶۰ کیلومتر لایروبی را در این ۱۲ نقطه انجام داده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای نیز نقاط دیگری را اعلام کرده است که در یک برنامه زمانبندی شده میان مدت این نقاط نیز رفع خواهد شد.

محسنی بندپی با بیان اینکه آب منطقه‌ای می‌گوید؛ ۶۷ نقطه حادثه‌خیز سیلاب در تهران وجود دارد، تصریح کرد: اولویت اول ما همان ۱۲ نقطه بود، اما همانطور که گفتم در برنامه میان مدت دیگر نقاط را نیز برطرف خواهیم کرد. تمام عوامل مدیریتی و انسانی آمادگی لازم را دارند تا در موقع بحران اقدامات لازم را انجام دهند.

کدخبر: ۲۸۸۹۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر