کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۳۲۳
تاریخ خبر:

جزییات درگذشت «علی لندی» اعلام شد

با وجود تلاش کادر درمان بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان علی لندی، نوجوان قهرمان ایذه‌ای، او شب گذشته به علت شدت سوختگی زیاد درگذشت.

روز ۱۸ شهریورماه امسال در حالی‌که علی لندی به خانه خاله‌اش رفته بود، متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی۸۰ ساله و دخترش به‌ دلیل آتش گرفتن کپسول پیک‌نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این شرایط بود که پسر ۱۵ ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد.

دقایقی بعد از این حادثه علی که دچار سوختگی ۹۰ درصدی شده بود به بیمارستان منتقل شد. دو زن دیگر هم یکی به‌طور سطحی و دیگری با درصدی بیشتر دچار سوختگی شده بودند، اما شرایط علی وخیم بود. به همین دلیل او برای انجام درمان تخصصی به بیمارستان امام موسی کاظم در اصفهان منتقل شد.

اکبر مهاجری مدیر روابط عمومی بیمارستان سوانج سوختگی امام موسی کاظم می‌گوید مرحوم لندی، چند روزی که در بیمارستان امام موسی کاظم بستری بودند و سوختگی خیلی شدیدی در حد ۸۵ تا ۹۰ درصد داشتند که عمق سوختگی زیاد و اکثر سوختگی‌ها درجه ۲ و ۳ بود. علیرغم تلاش کادر درمان بیمارستان برای نجات بیمار، به علت شدت سوختگی زیاد، علی لندی دیشب ساعت ۱۲ فوت کردند.

جمشید نمازی پزشک معالج علی لندی هم می‌گوید: از بدو ورود بیمار سعی شد تمام اقدامات پزشکی نظیر مایع درمانی برای جبران کمبود آب، حمایت غذایی و تنفسی و انجام پانسمان‌های خیلی خوب، تزریق آنتی بیوتیک‌های وسیع‌الطیف برای جلوگیری از عفونت در این بیمارستان انجام شود. سوختگی عمیق و زیاد بود و با توجه به حجم بالا و عمیق سوختگی سطح دفاعی بدن از دست رفته و مقاومت بسیار کاهش پیدا کرده بود که رسیدگی درمانی گسترده و بالا نتوانست مانع فوت شود.

طی روزهای گذشته مسؤولان مختلف استان اصفهان و خوزستان با حضور در این بیمارستان از نزدیک در جریان روند درمانی و معالجات این قهرمان نوجوان قرار گرفته بودند. استاندار اصفهان، شهردار اصفهان، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، شهردار اهواز و جمعی از هنرمندان با حضور در مرکز آموزشی درمانی حضرت امام موسی کاظم(ع) از مرحوم علی لندی عیادت کردند.

کدخبر: ۴۱۶۳۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر