کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۵۷۱
تاریخ خبر:

جزییات محدودیت‌های کرونایی سفرهای هوایی اربعین

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تا این لحظه، انجام تست پی.سی.آر منفی برای زائران واکسینه شده در مراسم اربعین ۱۴۰۰ جزو پروتکل‌های قطعی است، البته شاید در روزهای آتی در تصمیمات اتخاذ شده، تغییراتی اعمال شود.

مراسم اربعین حسینی امسال با سهمیه هوایی ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی آن‌هم با شرایط خاص به عراق برگزار می شود.

یکی از این شرایط، تزریق دو دوز کامل واکسن کرونا است و فقط تقاضای افرادی برای سفر به عراق پذیرفته می شود که هر دو دوز واکسن کرونا را البته بدون شرط نوعِ آن دریافت کرده باشند.

«محمد حسن ذیبخش» سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره آخرین شروط بهداشتی مورد توافق ایران و عراق برای انجام سفرهای اربعین ۱۴۰۰ گفت: ممکن است در روزهای آتی تصمیمات اتخاذ شده تغییر کند اما تا این ساعت مسافرانی می توانند به عنوان زایر بلیت سفر به عراق را خریداری کنند که هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشند و ۷۲ ساعت قبل از سفر نیز تست پی. سی. آر منفی دریافت کرده باشند.

به گفته ذیبخش سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی داخلی تابع تصمیمات و پروتکل‌های بهداشتی هستند و هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود اجرایی خواهیم شد.

فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازهای خارجی نداریم

سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازهای اربعین نیز، بیان داشت: از ابتدا دستورالعمل رعایت ۶۰ درصدی مسافرگیری در پروازهای خارجی اجرایی نمی شد. برای پروازهای اربعین نیز دستورالعمل همین است و به دلیل واکسینه بودن زائران نیازی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها نیست.

با توافقی که بین سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی انجام شد سقف قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما در مسیرهای منتهی به عراق تا سقف قیمت پنج میلیون تومان تعیین شد. این نرخ به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است و همه شرکت های هواپیمایی موظف به فروش بلیت در محدوده قیمت اعلام شده هستند.

البته این قیمت گذاری برای پروازهای از تاریخ ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهراست و قبل و بعد از آن، فروش بلیت بر اساس دستورالعمل همیشگی است.

امسال برای پرواز در مسیرهای نجف و بغداد ۴۰۰ سورتی پرواز در قالب ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت تدارک دیده شده است و فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز برای پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده اند. همچنین عراق امسال ویزایِ فرودگاهی صادر نمی‌کند و بر اساس سیاست دولت این کشور، به ایران ۳۰ هزار سهمیه بیشتر داده نمی‌شود که همین سهمیه هم موکول به چند شرط از جمله به همراه داشتن برگه پی. سی. آر منفی برای ورود به عراق است.

کدخبر: ۴۱۳۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    پیاده روی به هواپیمایی روی تبدیل شده