کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۷۹۷
تاریخ خبر:

اخبار جدید از حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان

عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان ادامه دارد. حادثه در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه دوم خرداد رخ داد. جدیدترین اخبار به شرح زیر است:

ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه: رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه را صادر کرد.

ساعت ۱۵ و ۵۵ دقیقه: مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان اعلام کرد طبق ارزیابی تیم‌های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

ساعت ۱۶: در پی ریزش برج متروپل تاکنون سه نفر کشته و ۲۱ زخمی داشته است. احتمال افزایش شمار مصدومان این حادثه وجود دارد.

ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه: پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان که بخشی از آن روز دوشنبه فرو ریخت، با حکم دادستان ویژه آبادان بازداشت شدند.

ساعت ۱۶ و ۳۳ دقیقه: با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

ساعت ۱۶ و ۴۱ دقیقه: فرماندار آبادان اعلام کرد تعداد فوتی‌های حادثه ریزش ساختمان متروپل به پنج نفر و تعداد مصدومان آن به ۲۷ نفر افزایش پیدا کرده است. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان تخریب شده

ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه: پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند. بر اساس اعلام امدادگران حاضر در محل، احتمال محبوس شدن افرادی در زیر آوار وجود دارد.

ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه: بعضی منابع غبررسمی می‌گویند در زمان وقوع خادثه ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشته‌اند. این خبر تایید نشده است

ساعت ۱۸ و ۹ دقیقه: سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند، در حال اعزام به آبادان هستند.

ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر می‌گوید ۳۲ نفر از گرفتار‌شدگان زیر آوار نجات یافته‌اند و ۲۷ نفر به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل شده‌اند.

ساعت ۱۹ و سه دقیقه: سخگوی اورژانس کشور اعلام کرد تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک‌پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل جان خود را از دست داده‌اند. جستجو، آواربرداری و عملیات نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد و احتمال افزایش آمار وجود دارد.

اسامی مصدومان بستری شده شامل:

بیمارستان ۱۷ شهریور
۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری
۲. عبدالرسول محجوب فر ۴۲ ساله

بیمارستان امام خمینی
۱. نگار درآباد ۲۸ ساله
۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ ساله
۳. منصور توسلی ۶۱ ساله
۴. نوید مزرعاوی ۲۶ ساله
۵. عبدا… باوی پور
۶. حسین عسکراوی ۲۱ ساله
۸. علیرضا اسدی سامانی ۵۳ ساله
۹. محمدعلی کرمزاده ۳۶ ساله
۱۰. علی بحرامیان ۲۴ ساله ترخیص
۱۱. میثم عرفی ۳۱ ساله
۱۲ حدیث هاشم مطوری
۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد
۱۴- حسین رسولی ۴۴ ساله
۱۵. فاطمه آل ناصر ۳۱ ساله
۱۶. کامران سامانی نژاد ۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص
۱۷. عباس بچاری ۳۴ ساله
۱۸. مجید توسلی ۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی
۱. طارق قیم ۳۵ سال
۲. معصومه کوشیکی ۵۶ ساله
۳. عبدا… بحرانی پور ۲۴ ساله
۴. مسیح صادقی ۷ ساله
۵. حمیدصادقی
۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه: سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند. گفته می‌شود دستگاه‌های زنده‌یاب هم سه نفر دیگر را در زیرزمین زنده پیدا کرده‌اند و عملیات امداد و نجات برای نجات آنها ادامه دارد.

ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه: رییس سازمان امداد و هلال احمر تایید کرد تاکنون شش تن، در پی ریزش ساختمان متروپل آبادان جان باخته‌اند. پنج نفر از قربانیان در صحنه حادثه جان داده‌اند و نفر ششم در بیمارستان

کدخبر: ۴۵۷۷۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر