کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۲۶۳
تاریخ خبر:

جزئیات ماجرای جرثقیل مرگ در مشهد

روزنامه هفت صبح، گروه‌ حوادث| جرثقیل ایستاد و راننده بعد از پیاده شدن از خودرو بدون اینکه حتی نیم نگاهی به عقب‌اش بیندازد و از مردمانی که در خودروهای مچاله شده با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند حالی بپرسد، فرار را بر قرار ترجیح داد و تا جایی که جان در نفس داشت دوید اما به دو کوچه هم نرسیده بود که دیگر نفس‌هایش به شماره افتاد و همانجا جلوی چشم رهگذران از حال رفت.
از صبح روز گذشته خبری در رسانه‌ها پیچید مبنی بر اینکه تصادف فجیع یک جرثقیل با چندین دستگاه خودرو در بلوار هاشمی مشهد چندین کشته برجای گذاشته است؛ گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که چهار نفر طی تصادف با جرثقیلی فوت کرده‌اند و حدودا پنج ماشین پراید نیز به شدت تخریب شده‌اند در حدی که از یکی از خودروهای پراید تنها یک تکه ورق به جا مانده بود.

*** گزارش آتش نشانی
آتشپاد دوم امیر عزیزی در رابطه با این سانحه اظهار کرد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل مشاهده کردند یک دستگاه خودروی جرثقیل پس از انحراف از مسیر خود با تعدادی از خودروها برخورد کرده و متاسفانه منجر به جان‌باختن چهار نفر که دو خانم، یک کودک و یک نوزاد و علاوه بر آن مجروح شدن چهار نفر دیگر نیز شده است. سه تن از مصدومان سرپایی درمان شدند درحالی که حال یک نفر دیگر نیز وخیم اعلام شده است. در این حادثه جرثقیل سنگین پس از انحراف از مسیر خود با ۱۰ خودرو سواری برخورد کرده است.

*** پلیس چه گفت
سرهنگ سلیمی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود بدون اشاره‌ای به علت حادثه،تنها جزئیات حادثه را در همان حدی که در رسانه‌ها تا به الان اعلام شده است بیان می‌کند و در ادامه از عملیات اجرایی کمربند جنوبی مشهد ستایش می‌کند که چنین طرحی باعث می‌شود این نوع حوادث در مشهد کاهش پیدا کند. همچنین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در ادامه تاکید می‌کند هیچ ماشین سنگینی نباید در شهر عبور و مرور داشته باشد و اجرایی شدن کمربند جنوبی را راهکاری برای ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به داخل شهر مشهد عنوان می‌کند.

*** علت حادثه
زمانی که با شهروندان مشهدی صحبت کردیم متوجه شدیم این خودروی جرثقیل که از شمال به جنوب بلوار در حال تردد بوده ترمز بریده است و همین موجبات این تصادف را به وجود آورده است که دقیقا همین قسمت از بلوار از حادثه خیزترین نقاط مشهد است که ساکنان محل تصادفات زیادی را به چشم خود دیده‌اند.

یکی از شهروندان که دقیقا حادثه جلوی در مغازه او رخ داده بود می‌گوید: ابتدا جرثقیل ترمزش بریده شد و وقتی چنین اتفاقی افتاد به دلیل سرازیری تندی که از شمال به جنوب این بلوار در این قسمت وجود دارد کنترل خود را روی وسیله نقلیه از دست داد و به یکباره با رد شدن از جدول میان بلوار وارد لاین مخالف شد.

بعد از آن جرثقیل با یک دستگاه پراید شاخ به شاخ شد و همین ماجرا به صورت زنجیره‌ای، تصادفی را رقم زد که از یکی از خودروهای پراید داخل بلوار هیچ اثری به جز یک ورقه فلزی به جا نماند. شدت تصادف به حدی بود که پنج الی شش خودرو آسیب‌هایی غیرقابل جبران به آنها وارد شد. جرثقیل با هر خودرویی که سر راهش بود تصادف کرد و در ادامه بعد از تصادف با سه ستون برق که همه آنها را شکسته، کاملا از حرکت ایستاد.

از شهروند مشهدی دیگری درباره راننده جرثقیل و اینکه چه بلایی سر او آمده است پرسیدیم که مدعی شد: راننده همین که خودرواش ایستاد پیاده شد و بدون اینکه نگاهی به عقب‌اش بیندازد داخل یک کوچه رفت تا از محل متواری شود اما به دو کوچه نرسیده بود که غش کرد و افتاد و بعد از آن پلیس رسید و به ماجرا رسیدگی کرد قبل از اینکه راننده جرثقیل بتواند به هوش بیاید و به فرارش ادامه دهد.

کدخبر: ۲۷۳۲۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر