کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۲۲۷
تاریخ خبر:

جزئیات قیمت و شرایط عرضه Note ۱۰ ‌‌در بازار موبایل

روزنامه هفت صبح | ‌‌سامسونگ Galaxy Note 10 همین هفته پیش به طور رسمی رونمایی و معرفی شد اما با سرعتی باورنکردنی کلی راه را طی کرد و به ایران رسید. آنهایی که دل در گرو این گوشی موبایل تازه دارند می‌توانند همین حالا به لطف چمدان‌ مسافران و البته با پرداخت هزینه‌ای بیشتر یک گلکسی نوت ۱۰ داشته باشند.

به هر حال نوبری است و اگر کسی واقعا طالبش باشد باید پول بیشتری بدهد. جستجوها نشان می‌دهد قیمت Galaxy Note 10 معمولی در ایران فعلا حدود ۱۷ میلیون تومان است. یک فروشنده در تهران آن را عرضه کرده و برای جلب توجه مشتری در آگهی خود نوشته آن را به صورت فول پک عرضه می‌کند. فول پک یعنی چی؟ یعنی احتمالا هنوز بازش نکرده‌اند و روی جعبه سلفون اورجینال دارد.

چون که باید اعتماد دوطرفه در این معامله برقرار باشد، می‌توانید حضوری بروید فروشگاه، جنس را ورانداز کنید و وقتی مطمئن شدید هزینه‌اش را بپردازید. فعلا فقط رنگ مشکی موجود است. چون از گارانتی خبری نیست فروشگاه به شما یک هفته مهلت تست و تضمین رجیستر شدن می‌دهد. خودشان که اینطور می‌گویند. راست و دروغش پای خودشان. این گوشی هشت گیگابایت حافظه‌موقت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد.

تعداد فروشنده‌های نوت ۱۰ پلاس بیشتر است و حداقل شش فروشگاه در شهرهای تهران، تبریز و سنندج آن را عرضه کرده‌اند. قیمت تعیین شده برای آن بین ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اگر چه در نهایت احتمالا باید برای تجربه خرید بدون دردسر همان ۱۹ میلیون تومان را بدهید که هر جور حساب کنید در شرایط فعلی رقم بالا و غیرمنطقی به حساب می‌آید.

در تهران یک فروشگاه معروف Galaxy Note 10 با حافظه‌موقت ۱۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی را با قیمت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه کرده و در توضیحات نوشته رنگ آن مشکی است. علت گران بودن این گزینه را باید در پک هدیه همراهش جستجو کرد؛ بسته‌ای شامل یک اسپیکر و یک هدفون JBL! اختیار با خودتان است چون می‌توانید از خیر هدایا بگذرید و خود گوشی را با پرداخت ۱۶ میلیون تومان خریداری کنید.

نکته قابل توجه این است که فروشگاه مورد نظر تنها یک عدد نوت ۱۰ پلاس برای فروش دارد. یعنی آن را به شکل مسافری وارد کرده‌اند. پس خبری از گارانتی رسمی نیست و برای رجیستر کردن گوشی هم باید دردسر (مقدار کمی) تحمل کنید.اوضاع بازار به خاطر نوبرانه‌‌بودن محصول پر از تناقض است. به همین خاطر اگر ۱۹ میلیون و۴۵۰ هزار تومان را در آن مغازه پرداخت نکنید و خوب بگردید، احتمال دارد مثل ما چندتا خیابان آنطرف‌تر نسخه رجیستر شده Note 10 پلاس را حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر پیدا کنید.

همه‌شان فقط یک نسخه برای فروش دارند. حاصل تلاش و کوشش و مجاهدت فراوان مسافرانی که بعد از خرید گوشی در یک کشور خارجی، سوار هواپیما شده‌اند و خودشان را با سرعت به ایران رسانده‌اند. این تجارت به عنوان تجارت چمدانی شناخته می‌شود و سال‌هاست که در بازار موبایل هم رایج است. بعضی فروشنده‌ها می‌گویند واردات چمدانی گوشی‌های موبایل نوبرانه توسط هندی‌ها انجام می‌شود.

افرادی که شغل و حرفه‌شان این است، گوشی را در اروپا می‌خرند و روانه آسیا می‌شوند چون می‌دانند سود خوبی نصیب‌شان می‌شود. معمولا گوشی‌ها را در جایی مثل چابهار تحویل می‌دهند و راهشان را می‌کشند و می‌روند. گوشی از مرز آرام آرام به پایتخت منتقل می‌شود و هر بار که دست می‌چرخد، قیمتش بالا می‌رود. این بار اما می‌توان رد Galaxy Note 10 را در مرزهای غربی پیدا کرد. در تبریز و سنندج.

قیمت تعیین شده توسط فروشنده‌ها در این دو شهر ارزان‌تر است. فروشنده‌ تبریزی نسخه رجیستر شده گوشی را می‌فروشد. جنسش هم کاملا جور است. از رنگ مشکی و آبی گرفته تا طلایی و سفید. قیمت بدون تخفیف و چانه‌زنی ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده و اگر بخواهید آن را با اتوبوس به سایر شهرهای کشور ارسال می‌کند اما کمترین قیمت بدون هیچ قید و شرطی متعلق به فروشنده‌ای در سنندج است.

او نسخه ۱۵۶ گیگابایتی Note 10 پلاس را ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشد. اما آیا خرید Galaxy Note 10 در شرایط فعلی عاقلانه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر گلکسی نوت ۱۰ در حالت پایه یا همان ۲۵۶ گیگابایت را هزار یورو در نظر بگیریم با قیمتی فعلی این اسکناس در بازار آزاد می‌شود حدود ۱۳ میلیون تومان. گوشی‌های سامسونگ از جمله موبایل‌هایی هستند که چون مشتری دارند، هنوز واردکننده‌ها حاضر می‌شوند در سامانه نیما برای به دست آوردن ارز نیمایی برایش تلاش کنند.

اما اجازه بدهید همان ۱۳ میلیون تومان را به عنوان معیار در نظر بگیریم. اگر به این نرخ حدود دو میلیون تومان هم بابت هزینه‌های گمرکی و مالیات اضافه کنیم، قیمت منطقی نوت ۱۰ می‌شود حدود ۱۵ میلیون تومان. پس عددهای ۱۸ و ۱۹ میلیون تومان نرخ نوبرانه Galaxy Note 10 خواهد بود. اگر کمی دندان روی جگر بگذاریم قطعا می‌توان با عدد کمتری صاحب این موبایل شد.

کدخبر: ۲۷۶۲۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر