کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۴۸۱
تاریخ خبر:

جزئیات قتل موبایل‌ فروش اسلامشهری‌

روزنامه هفت صبح| بی‌توجهی فروشنده موبایل به باز نکردن مغازه برای جلوگیری از کرونا منجر به قتلش شد. روز هشتم فروردین سال جدید، بی‌توجهی یک پسر جوان به باز نکردن مغازه‌اش جهت جلوگیری از بیماری کرونا منجر به قتلش شد. ماجرای این قتل روز جمعه ۸ فروردین ۹۹ اتفاق افتاد.

شرح واقعه از این قرار است که یک پسر جوان به قصد خرید موبایل در دایرکت اینستاگرام فرشاد (مقتول) پیغام می‌گذارد و فرشاد پسر جوان موبایل فروش با توجه به تعطیلی مغازه‌ها به فرد مورد نظر می‌گوید مغازه را باز نمی‌کنم به این خاطر که اگر اماکن متوجه شود مغازه‌ام را پلمب می‌کند.

در این هنگام خریدار گوشی شماره کارت فرشاد را می‌گیرد و مبلغ یک میلیون تومان به حساب او واریز می‌کند. روز حادثه فرشاد مغازه‌اش را باز می‌کند و به این خاطر که اماکن متوجه این اقدام نشود با دو نفر از سارقان به داخل مغازه‌اش می‌رود و در مغازه را می‌بندند. در ادامه فرشاد گاوصندوق را باز می‌کند تا گوشی را به سارقان نشان دهد که در این لحظه آن دو پسر چهره واقعی خود را نشان می‌دهند.

یکی از سارقان به فرشاد می‌گوید گوشی را بگذار داخل نایلون و دیگر هیچ اقدامی نکن تا ما از اینجا بیرون برویم، فرشاد در حال انجام دادن این اقدام بود که سریع شوکر خود را بیرون آورد که یکی از سارقان با چاقو به فرشاد حمله می‌کند و با دو ضربه کاری به گردن فرشاد او را نقش زمین می‌کند.

سارقان خیلی زود پا به فرار گذاشتند و فرشاد به سختی با دوستانش تماس می‌گیرد و در خواست کمک می‌کند. در این هنگام یک خانمی که در حال عبور از مقابل مغازه بود صدای کمک فرشاد را می‌شنود و ماجرا را به قصابی آن طرف خیابان توضیح می‌دهد. سپس چندتن از اهالی محله به زور کرکره برقی را بالا می‌زنند و با پسر جوانی که غرق در خون درحال سپری کردن آخرین ساعات زندگی‌اش است روبه‌رو می‌شوند.

خودروی اورژانس خیلی زود فرشاد را به بیمارستان سعیدیه منتقل می‌کند و پزشکان گردن مقتول را پانسمان می‌کنند، حال فرشاد بهتر می‌شود تا حدی که با دوستانش تماس تصویری برقرار کرده بود. اما ساعاتی بعد حال فرشاد بد می‌شود و به کما می‌رود. مقتول پسر جوانی بود که نتوانست ضربات مهلک قاتل را تحمل کند و ۳ بامداد روز بعد جان خود را از دست می‌دهد.

*** دستگیری قاتلان موبایل فروش اسلامشهری
پلیس چند دقیقه بعد از سرقت در خیابان اسلامشهر به لباس خونی سارقان شک می‌کند که دو نایلون پر از گوشی هم همراه داشتند. سارقین پا به فرار می‌گذارند، اما در نهایت با شلیک هوایی پلیس و تعقیب دستگیر می‌شوند. سارقین سه نفر بودند که یک نفر جلوی در کشیک می‌داد و دو نفر وارد مغازه شده بودند.

سن سارقین ۲۴ سال بود. همچنین یونس اسدی مقدم‌، دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر درباره این قتل فجیع گفت: متهمان پس از سرقت حدود ۵۰ گوشی موبایل، پا به فرار می‌‌گذارند که به محض اطلاع نیروی انتظامی از موضوع و رصدهای اطلاعاتی دقیق، دو نفر از آن‌ها ظرف نیم ساعت پس از حادثه در یکی از خیابان‌‌های اسلامشهر دستگیر می‌شوند و نفر سوم نیز خود را معرفی می‌کند؛ این افراد با قرار تامین روانه زندان شدند.

*** اهدای اعضای بدن مقتول
اعضای بدن فرشاد که در جریان سرقت از مغازه موبایل فروشی‌اش در اسلامشهر به قتل رسیده بود، از سوی خانواده‌اش اهدا شد. بهزاد معصومی برادر مقتول درباره اهدای اعضای برادرش گفت: پس از آنکه برادرم فوت کرد به ما گفتند که در صورت رضایت می‌توانید برخی از اعضای او را اهدا کنید و جان چند بیمار را نجات دهید.

من و برادر دیگرم که در بیمارستان بودیم با این موضوع موافقت کردیم و امیدوار بودیم که با این کار خداپسندانه بتوانیم چند بیمار را درمان کنیم تا ثواب آن به پای برادرمان نوشته شود. اما به مسئولان بیمارستان گفتیم که باید از پدر و مادرمان هم اجازه بگیریم که پس از تماس با آنها هر دو نفرشان اعلام رضایت کردند و ما علاوه بر دریچه قلب، بافت‌های هر دو دست و پای او را اهدا کردیم.

وی در خصوص روز حادثه نیز اظهار کرد: من و فرشاد در همان مغازه با هم شریک و همکار بودیم. متهم روز چهارشنبه ۶فروردین ماه به ما مراجعه کرد و گفت یک گوشی برای برادرم می‌خواهم اما چون او از صبح زود تا دیروقت سرکار است فردا ۸ صبح مغازه را باز کنید تا بتوانم به اتفاق برادرم گوشی مورد نظرش را بگیرم.

من به‌خاطر امنیت محل و همینطور توصیه اماکن مبنی بر تعطیلی واحدهای غیرضروری نپذیرفتم اما فرشاد برای اینکه کار او را راه بیندازد شماره همراهش را به او داد و گفت هر وقت با برادرت آمدید با من تماس بگیرید تا کار شما را انجام دهم.وی اضافه کرد: روز جمعه آنها به مغازه رفتند اما قصدشان خرید گوشی نبود بلکه قصد سرقت داشتند و وقتی برادرم مقاومت کرد ضربه‌ای به شاهرگ گردنش زدند و ۵۶ گوشی موبایل را از داخل گاو صندوق سرقت کردند و از آنجا گریختند.

لحظاتی پس از این ماجرا خود فرشاد با من تماس گرفت و گفت سریع خودت را به مغازه برسان شاهرگم را زدند. پس از آن بلافاصله به مغازه رفتم و در حالی که خون زیادی از برادرم رفته بود او را به درمانگاه رساندم که پس از پانسمان اولیه با آمبولانس به بیمارستان اعزام شدیم. در آنجا عنوان کردند که به علت بالا رفتن قند خون امکان عمل جراحی وجود ندارد باید صبر کنیم تا قند خونش کاهش پیدا کند.

۲ - ۳ ساعت بعد کادر درمانی به ما گفتند که باید به فرشاد انسولین تزریق کنیم تا قندش پایین بیاید و بتوانیم او را به اتاق عمل ببریم. بعد هم به یکباره اعلام کردند که به کما رفته است و در ادامه هم خبر فوتش را دادند.بازسازی صحنه جرم این قتل روز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه با حضور هر سه زورگیر قاتل و مسئولان فرمانداری و انتظامی بازسازی شد و با توجه به خطر کرونا باز هم ازدحام جمعیت در این ماجرا مشهود بود.

کدخبر: ۳۱۷۴۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر