کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۶۷۵
تاریخ خبر:

جزئیات قتل زن جوان به دست نامزدش در جاده چالوس

روزنامه هفت صبح | ماجرای این پرونده به عصر ۲۶ شهریورماه سال ۹۹ بازمی‌گردد وقتی امین ۳۴ ساله زخمی و خون‌آلود در بیمارستان مدعی شد در جاده چالوس، چند موتورسوار به او و همسرش حمله کرده‌اند و او بر اثر ضربات چاقو زخمی شده و اموالش به سرقت رفته ‌و همسر جوانش نیز کشته شده است. اما اظهارات ضد و نقیض امین و گفته‌های خانواده دختر جوان، از بازگشایی یک پرونده جنایی خبر می‌داد که نقش مرد جوان در قتل زنش آشکار بود. حالا این پرونده که به دلیل شبهات به دادسرای جنایی تهران ارسال شده بود به دادگاه رسید.

جزئیات قتل زن جوان
روز حادثه ماموران پلیس کرج در بررسی‌های پلیسی در صحنه جرم با توجه به اینکه ضربات بیشتر به ناحیه راست زن جوان اصابت کرده و ضربات روی گردن امین سطحی بود احتمال می‌رفت که ضربات از سمت راننده که همان امین شوهر او است به او وارد شده. به ادعاهای امین مشکوک شدند و ماجرای حمله ۴ جوان موتور سوار را یک داستانسرایی برای گمراه کردن پلیس دانستند.

امین به عنوان مظنون اصلی این جنایت در حالی‌که از بیمارستان مرخص شده بود به ماموران گفت: من و همسرم اختلافی نداشتیم و زندگی خوبی داشتیم تا اینکه عصر ۲۶ شهریورماه با همسرم به سمت جاده چالوس می‌رفتیم که ناگهان ۴ جوان جلوی ما را گرفتند و به قصد سرقت ما را هدف ضربات چاقو قرار دادند که همسرم در این ماجرا کشته شد.

در حالی‌که امین تنها مظنون پرونده در بیمارستان بود خانواده زن جوان با حضور در دادسرای ناحیه کرج اعلام کردند که دامادشان بارها دخترشان را تهدید کرده بود که با یک نفر ارتباط دارد و به همین خاطر او را تهدید به مرگ کرده بوده است و چندبار نیز امین، زنش را کتک زده است. موضوع در دستور کار بازپرس جنایی قرار گرفت و بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که اظهارات شوهر زن جوان منطبق بر واقعیت نیست.چندی بعد پزشکی قانونی بعد از انجام معاینات روی جراحات امین در گزارش خود اعلام کرد که زخم‌های وارد شده به بدن مرد جوان آثار خودزنی هستند.

اعتراف به زدن چاقو
مرد جوان درباره آشنایی با همسرش و روز حادثه گفت: من در یک فروشگاه زنجیره‌ای کار می‌کردم و حدود یک سال قبل با نگین در فروشگاه آشنا شدیم و به هم علاقه پیدا کردیم.مدتی بعد نامزد کردیم.اما قبل از برپایی جشن عروسی خانواده او مانع شروع زندگی ما شدند و می‌گفتند از ازدواج دخترشان با من پشیمانند.من به نگین شک کرده بودم و فکر می‌کردم شاید با کسی در ارتباط است که از ازدواج با من پشیمان شده است.

به خاطر همین با او جر و بحث داشتم.روز حادثه در خودرو نگین با هم دعوایمان شد.در اتوبان حکیم در حال راندن بود که با چاقو چندین ضربه به او زدم.بعد هم برای صحنه سازی به سمت جاده چالوس رفتم.» با اعتراف متهم به قتل پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و متهم برای دفاع از خود پای میز محاکمه رفت و این بار سناریو تازه‌ای تعریف کرد.

تقاضای قصاص
در ابتدای جلسه رسیدگی، پدر و مادر نگین به عنوان اولیای دم در جایگاه حاضر شدند و تقاضای قصاص قاتل دخترشان را کردند.مادر نگین گفت:«از همان ابتدا متوجه شدیم که شوهر نگین با او و ما صداقت ندارد.به خاطر دروغ‌هایی که اول ازدواج با دخترم گفته بود به این نتیجه رسیدیم که او همسر مناسبی برای دخترم نیست.اما او به خاطر شک بی‌اساس خود دخترم را بی‌رحمانه به قتل رساند.برای همین تنها تقاضای ما از دادگاه صدور حکم قصاص متهم است.»

سپس متهم در جایگاه حاضر شد و در دفاع از خود سناریوی تازه‌ای مطرح کرد:«قبول دارم ضربه‌هایی که با چاقو به نگین زدم سبب مرگ او شد اما من تنها از خودم دفاع کردم.روز حادثه او با اصرار از من خواست همدیگر را ببینیم.چون اصرار می‌کرد که من ماشین نبرم، من شک کردم که قصد آسیب زدن به من را دارد و یک کارد آشپزخانه برای دفاع از خودم همراه بردم.در مسیر وقتی وارد اتوبان حکیم شدیم به من ضربه‌هایی با چاقو زد و من هم برای دفاع از خودم چند ضربه به او زدم.»

قاضی بابایی خطاب به متهم گفت:«اما پزشکی قانونی اعلام کرده ضربه های وارد شده به بدن تو آثار خودزنی است.از طرفی نگین در سمت چپ تو نشسته بود و پشت فرمان بود.امکان وارد کردن چنین ضربه‌هایی به بدن تو را نداشت.علاوه بر این تو قبلا صراحتا در دادسرا به قتل اقرار کردی.دلیل ضد و نقیض گویی تو چیست؟» متهم گفت:«ضربه‌های وارد شده خودزنی نیست.من یک سال به خاطر این جراحات در بستر بیماری بودم.در دادسرا هم به خاطر اینکه حالم خوب نبود اقرار کردم.»قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم و وکلای او برای صدور رای وارد شور شدند.

کدخبر: ۴۵۶۶۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر