کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۴۱۰
تاریخ خبر:

جزئیات سقف افزایش حقوق کارکنان دولت

روزنامه هفت صبح | دیروز در صحن علنی مجلس نماینده‌ها درباره افزایش حقوق کارمندان دولت تصمیم گرفتند که سقف افزایش آنها ۲.۵میلیون تومان شود.بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق قرار است که سال آینده به حقوق کارمندان دولت ۲۵درصد اضافه شود،اما به شرط اینکه میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال ۱۳۹۹ از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر نشود.

مسئله تعیین حقوق کامندان دولت امسال به یکی از بحث‌برانگیزترین بحث‌ها در مجلس شورای اسلامی تبدیل شده بود تا اینکه صبح دیروز درنهایت در صحن علنی مجلس درباره آن تصمیم‌گیری شد.در لایحه اولیه بودجه قرار بود که حقوق کارمندان دولت ۲۵درصد افزایش یابد.
این افزایش قرار بود برای همه کارمندان هم اعمال شود.

بعد از اینکه لایحه به کمیسیون تلفیق آمد،نمایندگان باز هم این فرمول را تایید کردند.در مرحله بعد و پس از رد کلیات پیشنهادات جدیدی در صحن علنی کمیسیون تلفیق مطرح شد.برخی از آنها معتقد بودند که می‌توان از فرمول جدیدی برای افزایش حقوق استفاده کرد.این فرمول جدید نهایتا با موافقت اکثریت نمایندگان همراه شد.

با این مصوبه دیگر برای حقوق‌های بالای ۱۰میلیون تومان بعد از افزایش ۲۵درصدی نباید بیشتر از ۲.۵میلیون تومان به آ‌نها اضافه شود.یعنی بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، ۲۵درصد افزایش مشروط به این است که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۲۵میلیون ریال بیشتر نشود.

محاسبات نشان می‌دهد که ۹۳درصد کارمندان دولت مشمول افزایش ۲۵درصدی حقوق خواهند شد زیرا حکم حقوقی آنها کمتر از پنج برابر حداقل دستمزد است و فقط هفت درصد باقی مانده مشمول درصد افزایش کمتری می‌شوند. براساس اظهارات نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی مجلس، نسبت حداکثر به حداقل حقوق در بخش دولتی در ایران ۲۱ است، در حالی که در بسیاری از کشورها نسبت به ایران وضعیت بهتری دارد.به عنوان مثال این نسبت در کشورهایی مانند کره و ژاپن بین هشت تا ۱۳ است.

کدخبر: ۳۷۷۴۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر