کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۶۸۱۲
تاریخ خبر:

جزئیات دلار تک نرخی ۴۲۰۰تومانی

دولت و مجلس کمر همت بسته‌اند تا هر طور شده بازار ارز را کنترل کنند. نتایج جلسه شبانه دولت تعیین قیمت چهار هزار و ۲۰۰تومانی و تک نرحی کردن دلار بود. امروز در مجلس جزییات بیشتری از ماجرا مطرح شده است. با هم جزییات جلسه و مباحث مطرح شده در آن را مرور می‌کنیم:

۱- ولی الله سیف در صحن علنی مجلس در توضیح سیاست دولت برای ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: قرار نیست ۴۲۰۰ تومان ثابت بماند ممکن است در طول سال ۵-۶ درصد هم تغییر کند که این امری کاملا طبیعی است.

۲- رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نرخ مبادله ای دیگر وجود ندارد. یک نرخ فقط داریم که همان ۴۲۰۰ تومان است. سیف ادامه داد: نرخ مبادله ای و سامانه سنا هر دو ۴۲۰۰ تومان است؛ با این نرخ همه نیازهای منطقی کشور، دانشجو، بیمار و مسافر… پاسخ داده می شود.

۳- رییس کل بانک مرکزی در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس، اظهارداشت: تصمیم گرفته شده بهترین تصمیم در حال حاضر است زیرا با توجه به افق دیدی که وجود دارد، شرایط عادی نیست و دشمنان در حال برخی اقدامات هستند. وی افزود: سامانه ای ایجاد شده تا تمامی ارزهای ورودی به کشور از منابع مختلف و همچنین مصارف در کشور در این سامانه ای وارد شود.

۴- برخی نمایندگان مجلس درآغاز جلسه علنی امروز با حضور در تریبون محل سخنرانی سیف و سردادن شعار استعفاء - استعفاء مانع از سخنرانی وی در خصوص وضعیت نوسان نرخ ارز شدند.

۵- پس از جلسه دیشب دولت و از ساعات ابتدایی صبح امروز تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های عضو در اماکن عرضه و معاملات ارز در استان تهران مستقر شده‌اند.

کدخبر: ۲۰۶۸۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masina

    چطور امروز دلار ۴٢٠٠ است که پوند ٨٨٠٠ اس ت؟ چطور دلار ۴٢٠٠ است که سکه ١ میلیون ٨٠ ٠ هزار تومان ه. دولتمردان گرامی، چرا به شعور مردم توهین می کنید؟

  • khordbin

    حباب اینه، 4200 کی میده، کی میگیره!

  • khordbin

    زود تند سریع ،اعتراف کنید به فلج شدن اقت صاد کشور!

  • sha44

    دقیقا همون اتفاق چند سال پیش تکرار شد که دلار به زور حدود هزار تومان بود یه تحلی لگر تو روزنامه ی دنیای اقتصاد نوشته بود نرخ واقعی دلار سه تا پنج هزاره، اون موقع من باورم نمیشد تا به چشم خودم دیدم، حال ا دوباره رفتن سراغ تک نرخی کردن به زور د لار

  • mili699

    خدارو شکر اومد پایین دلار