کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۹۴۸۸
تاریخ خبر:

جزئیات دستگیر‌ی قاتل دو ‌محیط‌بان فارس

روزنامه هفت صبح | هنوز چند روز از قصاص قاتل دو محیط‌بان زنجانی نگذشته بود که شکارچیان این‌بار در بوانات فارس اقدام به قتل دو محیط‌بان دیگر کردند. ششم خردادماه ۱۴۰۱، بار دیگر اتفاقی ناخوشایند رخ داد، اتفاقی که سبب فوت دو محیط‌بان و زخمی شدن یک نفر در بوانات فارس شد‌. محیط‌بان محمد فرهمند و همیار محیط‌زیست، رضا بهرام‌پور بر اثر گلوله شکارچیان به شهادت رسیدند و همیار محیط‌زیست، علی اسدی نیز مجروح شده است.

حدود ساعت پنج بعدازظهر روز ششم خرداد ماه شهید محمد فرهمند ضمن تماس با مرکز شهرستان اعلام کرده که دو نفر شکارچی اقدام به شکار یک فرد قوچ وحشی کرده‌ و در منطقه پناهگاه حیات‌وحش دره‌باغ حضور دارند که در ادامه این شهید تقاضای نیروی کمکی کرده است. به گفته مدیرکل محیط زیست استان فارس، رئیس شهرستان بوانات به همراه سه تن از همیاران محیط‌زیست به‌نام رضا بهرام‌پور، علی اسدی و جواد برزگر به منطقه اعزام شده و با رسیدن به گردنه، شهید فرهمند نیز به گروه آنها ملحق شده و محل استقرار شکارچیان را که درون دره بود، به آنان نشان داده است.

براساس این گزارش محمد فرهمند، علی اسدی و رضا بهرام‌پور به سمت دره حرکت کرده و حدود ساعت ۶:۴۰ به محل استقرار شکارچی‌ها رسیده بودند و رستگار، رئیس محیط‌زیست شهرستان نیز در ارتفاع مستقر شده بود که شهید محمد فرهمند با رعایت تمام قوانین و ضوابط با شلیک دو تیر هوایی از شکارچی‌ها می‌خواهد که تسلیم شوند اما متاسفانه شکارچیان با قساوت تمام ابتدا محمد فرهمند را از ناحیه سینه هدف گلوله قرار داده و بلافاصله رضا بهرام‌پور که به‌منظور دستگیری به سمت آنان حرکت کرده بود، هدف آماج گلوله قرار دادند.

همزمان به علی اسدی نیز که از سمت راست به آنان نزدیک شده بود، شلیک می‌شود که تیر به کتف وی اصابت کرده و مجروح می‌شود. شکارچیان پس از تیراندازی برای اطمینان از کشته شدن محیط‌بانان به بالای سر آنان آمده و با تصور کشته شدن هر سه نفر به آرامی به سمت پایین دره رفته و محل را ترک کرده‌اند و در محل درگیری لاشه یک فرد قوچ شکار شده کشف شد.

دستگیری قاتل محیط‌بانان
ظرف چهار روز قاتل و همدستش که این دو محیط‌بان را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان گفت: قاتل و همدستش که هفته گذشته دو محیط‌بان را در کوه‌های اطراف شهرستان بوانات به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند. سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در تاریخ ششم خردادماه سال جاری یک فقره درگیری بین شکارچیان و محیط‌بانان در ارتفاعات کوه‌های حفاظت شده دره‌باغ شهرستان بوانات صورت گرفت که منجر به آسمانی شدن دو محیط‌بان و زخمی شدن دیگر همکارشان شده بود که بلافاصله ماموران انتظامی اقدامات فنی خود را جهت شناسایی و دستگیری ضاربان شروع کردند.

ماموران پلیس آگاهی از همان لحظات اولیه وقوع با تحقیقات تخصصی و پلیسی موفق شدند در کمتر از ۴ روز قاتل و همدستش که برای شکار غیرمجاز به کوه رفته بودند و با محیط‌بانان درگیر و اقدام به تیراندازی کرده بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند. فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه قاتل ۳۲ ساله و سابقه‌دار به همراه همدست ۳۱ ساله خود علت و انگیزه قتل را شکار غیرمجاز اعلام کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند. سردار حبیبی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و مقداری مهمات مربوطه کشف شد.

کدخبر: ۴۵۹۴۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر