کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۴۸۵
تاریخ خبر:

جزئیات دستگیری قمه‌کشان در‌ آزادراه‌ تهران‌–‌شمال‌

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | دستگیری شش نفر توسط پلیس امنیت در ماجرای ایجاد رعب و وحشت در آزادراه تهران- شمال ماجرا را با نکات جدیدی مواجه کرده است، از جمله این موضوع که این افراد که بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و هیچ سابقه کیفری و شرارت در پرونده‌شان ثبت نشده است.

ماجرای فیلمی که جمعه، ۲۴ آبان‌ماه از بزرگراه تهران- شمال منتشر شد و نشان می‌داد سرنشینان یک خودروی پراید و پژو ۲۰۶ با سلاح سرد سعی در متوقف کردن خودروی فرد فیلمبردار دارند، با خبر دستگیری این افراد جنبه دیگری پیدا کرده است.

ماجرا از این قرار بود که دو خودرو (هوندا آکورد و پژو ۲۰۶) که سرنشینانشان افراد خانواده بودند، در منطقه‌ای به نام آشکده در آزادراه تهران- شمال توقف می‌کنند و در آنجا با سرنشینان یک خودروی پراید و پژو ۲۰۶ که چند پسر جوان بودند درگیری به وجود می‌آید.

درگیری‌ای که هنوز علت اصلی آن مشخص نشده، اما طبق اظهارات دو طرف ماجرا، از یک تصادف آینه به آینه دو ماشین این مشاجره آغاز شده است. در همین اتفاق خودروی پراید سعی می‌کند با قمه سرنشینان خودروی پژو ۲۰۶ را بترساند که آنها جاده را خلاف جهت دور می‌زنند، اما خودروی هوندا آکورد که برای حمایت از خویشاوندانش دنبال ماشین پژو بوده، به دست سرنشینان خودروی پراید و پژو ۲۰۶ می‌افتند و خودرویشان تخریب می‌شود.

بعد از انتشار این فیلم و گزارش این حادثه در رسانه‌ها، پلیس بلافاصله خبر از پیگیری این ماجرا و دستگیری شش نفر از این افراد را منتشر کرد. ماجرا به‌قدری در فضای مجازی بازخورد داشت که سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از دستگیری این افراد ظرف ۴۸ ساعت خبر داد. روز گذشته، ۲۷ آبان‌ماه‌ سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از جزئیات بیشتر این حادثه خبر داد و عکس آنها منتشر شد.

*** ماجرای این چند نفر
پلیس امنیت درباره سابقه این افراد تاکید می‌کند که هیچ‌گونه سابقه کیفری و شرارت ندارند. این افراد دو گروه بودند که یک گروه از آنها در عظیمیه کرج و عده‌ دیگر در شهر قدس دستگیر شدند. اما تاکید پلیس بر این موضوع است که علت اصلی این مشاجره را که منجر به این اتفاق شده است دریابد، چراکه عجیب است فردی سابقه دستگیری نداشته باشد.

اما قمه به آن بزرگی را در خودرواش حمل کند. البته پلیس پیش‌بینی می‌کند این افراد یا شرب خمر کرده بودند و در حالت عادی به‌سر نمی‌بردند یا اینکه چون کم‌سن‌وسال بودند، برای سفر و امنیت در خودرویشان سلاح گذاشته بودند. در خودرویی که این افراد تهدیدشان کرده بودند، یک خانم و دو آقا که دو برادر بودند و در خودرو هوندا دوستانشان قرار داشتند.

اما افراد دستگیرشده شش نفر هستند، اگرچه طبق اظهارات افراد دستگیر‌شده، آنها هشت نفر بودند و دو نفرشان متواری هستند که پلیس به دنبال دستگیری‌شان است. اما در عکس‌های منتشرشده فقط پنج نفر به چشم می‌خورند، چراکه یکی از آنها از ترس دستگیری توسط پلیس، قرص خورده و قصد خودکشی داشته است و درحال‌حاضر در بیمارستان تحت مراقبت به‌سر می‌برد.

کدخبر: ۳۵۹۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر