کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۶۷۱
تاریخ خبر:

جزئیات درگذشت ‌‌فوتبالیست با استعداد بوشهری

روزنامه هفت صبح | دیروز یک خبر تلخ منتشر شد درباره خودکشی یکی از فوتبالیست‌های بوشهری به‌نام شاهرخ غلامرضاپور. این اتفاق تقریبا همزمان شد با درخشش مهدی طارمی در پورتو که در بازی اخیر تیمش دو گل به ثمر رساند و از لحاظ آماری به پنجمین بازیکن تاثیرگذار اروپا در سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

نکته طعنه‌آمیز اینجاست که شاهرخ غلامرضاپور و مهدی طارمی روزگاری در ایران‌جوان بوشهر همبازی بودند. حتی مهدی قایدی بوشهری که پریشب با دو گل در الاهلی خوش درخشید هم فوتبالش را از همین ایران‌جوان بوشهر شروع کرد. شاهرخ هم فوتبالیست خوبی بود و اتفاقا در زدن پنالتی‌ چیپ تبحر داشت. درست مثل مهدی طارمی که آن پنالتی چیپ خاطره‌انگیز مقابل النصر را به ثمر رساند. تقدیر اما طوری رقم خورد که وقتی مهدی طارمی در ورزشگاه دراگو پرتغال می‌درخشد، شاهرخ ۳۱ساله در ورزشگاه برازجان خودش را به پایین پرت کند.

بخش‌هایی از جزئیات این حادثه ناگوار را به نقل از ورزش سه بخوانید. صبح ۲۹ شهریورماه برای فوتبالی‌ها با یک خبر تلخ شروع شد و آن هم انتشار خبر درگذشت غیرمنتظره شاهرخ غلامرضاپور بازیکن بوشهری فوتبال ایران بود که نیمه شب و ساعاتی پس از شروع روز دوشنبه تصمیم به خودکشی می‌گیرد و این تصمیم را با پریدن از روی دکل ورزشگاه برازجان عملی می‌کند.شاهرخ که تازه وارد چهارمین دهه زندگی خود شده بود، سال سختی را پشت سر گذاشته بود، از محرومیت پزشکی گرفته تا عمل جراحی کمر.

یک‌سال قبل به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر که در تیم خوشه‌طلایی برایش ایجاد شد، مجبور به جراحی می‌شود و به همین دلیل سال گذشته به اجبار از فوتبال دور مانده بود. پیش از عمل اما مصرف قرص‌هایی که برای تسکین درد کمر مصرف می‌کرده، سبب شده تا تست دوپینگ این بازیکن مثبت شود و او شش ماه به دلیل محرومیت از فوتبال دور می‌شود و این همان زمانی است که غلامرضاپور با جراحی سعی می‌کند تلخی آن را کاهش دهد.

غلامرضاپور در پست وینگر یا مهاجم هدف بازی می‌کرد و یکی از شاخص‌ترین سال‌های حرفه‌ای او دو سال پیش برایش رقم خورد که در ترکیب تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی شیراز ستاره تیمش بود و توانست با به ثمر رساندن ۱۰ گل نقش مهمی در بقای فجری‌ها با غلامحسین پیروانی در لیگ یک داشته باشد و به واسطه همین عملکرد هم راهی پارس جنوبی جم شد، اما انگار دنیا برای او نخواسته بود که در لیگ برتر بازی کند و یک روز پیش از آغاز مسابقات نامش از لیست تیم خط می‌خورد.

رامتین سلیمان زاده همبازی سابق مرحوم غلامرضاپور در مورد ماجرای مثبت شدن دوپینگ غلامرضا پور می‌گوید:« این اواخر خیلی از درد کمر رنج می‌برد. متاسفانه به خاطر داروهایی که مصرف می‌کرد، تست دوپینگش مثبت درآمده بود، ولی اصلا بچه‌ای نبود که بخواهد این کار را بکند.»

دیگر همبازی او مهدی چاه‌کوتازاده نیز در مورد اینکه شاهرخ غلامرضاپور به حقش نرسیده، اینطور دیدگاهش را بیان می‌کند:«لیاقتش خیلی بالاتر از این‌ها بود. وقتی در لیگ برتر به پارس جنوبی جم رفت، دو سه تیم دیگر او را می‌خواستند ولی یک روز پیش از مسابقات نامش را خط زدند و دیگر نتوانست در لیگ برتر تیم پیدا کند و دوباره برگشت به لیگ یک. به او خیلی بی‌مهری شد؛ واقعا در فوتبال به حقش نرسید؛ در ایران‌جوان به حقش نرسید؛ در فجر هم که سرباز بود و در خوشه طلایی‌ و نفت مسجد سلیمان هم که پولش را ندادند.»

همبازیانش او را آدمی درون‌گرا، گوشه‌گیر و مهربان توصیف می‌کنند که تمایلی به حرف زدن نداشته و بیشتر اوقاتش را با خواندن کتاب سر می‌کرده است. وقتی از رامتین سلیمان‌زاده در مورد ویژگی‌های اخلاقی غلامرضاپور پرسیدیم، او اینطور به این سوال پاسخ داد:«آدم خاصی بود و خیلی در خلأ بود.

خیلی توی خودش بود و واقعا آدم بی‌آزاری بود. تحصیلکرده بود و کتاب‌های زیادی می‌خواند. همه کسانی که به او نزدیک بودند، می‌دانستند یک روز این اتفاق می‌افتد. قبلا سابقه این کار (خودکشی) را داشت. خیلی ناراحت بود که چرا در فوتبال به حقش نرسیده است. خیلی گلایه داشت. در چند باشگاه دستمزدش را نگرفت. واقعا نیاز بود کنار شاهرخ یک روانشناس باشد تا به این فضا وارد نشود.»

چاه‌کوتا‌‌زاده در مورد جزئیات خودکشی غلامرضاپور می‌گوید:« شاهرخ قبلا این کار را کرده بود که یکبار عزت پورقاز در ایران‌جوان بوشهر او را نجات می‌‌دهد. در فجر هم که بود قرص می‌خورد و همبازیانش مطلع می‌شوند، اما اینبار از دکل بالا رفته و خودش را به پایین پرتاب کرده است. متاسفانه خانواده و دوستان خیلی دنبال او گشتند، ولی در استادیوم هم قفل بوده و کسی فکر نمی‌کرده که او از دیوار بالا برود. متاسفانه صبح زود جسم او را دخترانی که برای ورزش به ورزشگاه رفته بودند، می‌بینند و …»

کدخبر: ۴۱۵۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر