کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۶۱۴
تاریخ خبر:

جزئیات دادگاه دیگر متهمان پرونده سحر تبر

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شاخ‌های اینستاگرام به ریاست قاضی مقیسه در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب صبح روز گذشته برگزار شد. مدتی است که رسیدگی به اتهامات تعدادی از کاربران اینستاگرام از جمله «فاطمه خویشوند» معروف به «سحر تبر» به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب انجام می‌شود و صبح دیروز، هفتم بهمن ماه ادامه جلسه رسیدگی به آن برگزار شد.

براساس شنیده‌ها پرونده شاخ‌های اینستاگرامی حدود ۵۰۰ متهم دارد. اما سعید دهقان، وکیل فاطمه خویشوند در گفت‌وگو با هفت‌صبح، وجود ۵۰۰ نفر را در این پرونده تکذیب می‌کند و درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش می‌گوید: قاضی ختم رسیدگی به پرونده را اعلام نکرده است، این پرونده متهمان دیگری هم دارد که باید برای ارائه توضیحات به دادگاه احضار می‌شدند که این کار انجام شد. این پرونده به غیر از موکلم بیش از ۱۰متهم دارد و هنوز آخرین دفاعیات از او اخذ نشده است.

وکیل مدافع فاطمه خویشوند ادامه داد: موکلم در اولین جلسه دادگاه حاضر شد و این نکته مثبتی بود، زیرا بیش از هر چیزی مهم بود قاضی دادگاه ببیند که تصویری که از موکلم در رسانه‌ها منتشر شده است با واقعیت «فاطمه خویشوند» مغایرت دارد. «سحر تبر» مخلوق نرم‌افزار فتوشاپ، گریم و تدوین است، بنابراین قاضی موکلم را دید و به این موضوع پی برد که تصاویر منتشره با شخصیت موکلم بسیار متفاوت است.

دهقان، تاکید می‌کند: در جلسه دادگاه که روز هفتم بهمن تشکیل شد، فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر حضور نداشت و او همچنان در زندان است. این دادگاه برای بقیه متهمان در پرونده تشکیل شده بود. وی از اعلام جزئیات بیشتر در رابطه با این‌که چه کسانی در این پرونده حضور دارند، خودداری کرد و اطلاعات مربوط به پرونده را منوط به برگزاری آخرین جلسه دفاعیات فاطمه خویشوند دانست.

از دیگر سو، دیگر وکیل سحر تبر درباره این پرونده گفت: در جریان رسیدگی به پرونده موکلم، سایر متهمان مرتبط با پرونده به دادگاه احضار شده‌اند. پیام درفشان گفت: دیروز در جریان ادامه رسیدگی به پرونده سحر تبر، متهمان دیگر پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب احضار شدند. وی افزود: تمام متهمان دیگر این پرونده که به نوعی با پرونده موکلم در ارتباط بوده و بیش از ۱۰ نفر می‌شوند، به دادگاه احضار و مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

درفشان گفت: البته یکی از این متهمان روز گذشته طی تماسی تقاضای این را داشت که ما وکلای آنها هم بشویم در حالی که به اعتقاد ما اخلال منافع پیش می‌آید، اگر ما پرونده خانم خویشوند را قبول کرده‌ایم، چرا که ایشان از نظر سن و از نظر وضعیت سلامتی شرایط‌شان کاملا مشخص است و در بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که بسیاری از این متهمان که بالای بیست سال هم دارند، موکل بنده را تشویق به انجام این امور کرده‌اند.

وی گفت: در جلسه قبلی دادگاه قاضی مقیسه آخرین دفاعیات را از موکلم اخذ نکرد، با این دلیل که باید وضعیت سایر متهمان بررسی شود. بنابراین پس از بررسی شرایط این متهمان، آخرین دفاع از موکلم اخذ خواهد شد. وکیل سحر تبر گفت: هنوز زمان ختم جلسه رسیدگی به پرونده موکلم مشخص نیست.

*** معاونت در افساد فی‌الارض
در مهرماه امسال بود که خبر بازداشت فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر رسانه‌ای شد. دادسرای ارشاد پرونده فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» را برای رسیدگی با اتهاماتی همچون معاونت در افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب ارسال کرد. اما سوال اینجاست او اگر به جرم معاونت در فساد فی‌الارض محاکمه می‌شود، سرشاخه اصلی جرم کیست؟

سحر تبر یا فاطمه خویشوند، دختری متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۸۰ است که سیکل دارد و تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده و طبق آنچه در برنامه ۲۰:۳۰ پخش شد، پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و با مادرش زندگی می‌کرد.شهرت «فاطمه خویشوند» به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های عجیب و غریبی است که از خود در اینستاگرام منتشر می‌کرد و سحر تبر نامی است که او برای خود در اینستاگرام برگزید.

مخاطبانش یک روز او را با تبری در دست در سطل زباله شهرداری می‌دیدند و روز دیگر جیغ‌کشان وسط خیابان تبلیغ می‌کرد. دختری که چهره واقعی‌اش با فضای مجازی که ساخته کاملا متفاوت است و فقط جای عمل‌های زیبایی و پروتز روی صورتش مشخص است. چندی پیش سعید دهقان، وکیل او اعلام کرد: موکل بنده متولد سال۸۰ است و در تاریخ دستگیری یعنی در اوایل مهرماه امسال بالای ۱۸ سال بوده، اما از آنجا که در زمان تشکیل پرونده و در زمان وقوع، وی هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بود در نتیجه کودک محسوب می‌شود.

دهقان گفت: بنابراین بر فرض وقوع جرم و تشکیل پرونده قضایی، این اقدام برای کودکان و نوجوانان در این سن به طور یقین در صلاحیت دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است.این وکیل دادگستری گفت: تمام اسناد و مدارک روانپزشکی موجود در مورد موکلم نشان می‌دهد که حتی سال‌ها قبل از رسیدن به سن قانونی رشد، وی به افسردگی و برخی اختلالات روانی مبتلا بوده و حتی در سال ۹۴ در بیمارستان الغدیر بستری شده است .

حتی زمانی هم در بیمارستان فوق‌تخصصی روانپزشکی ۵۰۵ نزاجا و بیمارستان روانپزشکی میمنت بستری بوده است.وکیل سحر تبر گفت: با توجه به این شرایط بیماری جای موکلم در زندان نیست. اما در پایان باید تاکید کرد حواشی بسیاری پیرامون پرونده این دختر جوان وجود دارد از ارتباط دستگیری رقصنده‌های فضای مجازی تا آن خواننده کُرد که متهم به فساد فی الارض شده است. اگرچه وکیل او این ارتباطات را تکذیب کرد و همه چیز را منوط به جلسه دفاع پایانی سحر تبر کرد.

کدخبر: ۳۰۶۶۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر